Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu  (gelezen 2078 keer)

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/02, 00:25:08 »
Hallo allemaal,

Bij deze mijn primeur op dit forum. Ik ben op dit moment nog een twijfelend Windowsgebruiker. Dat twijfelen bestaat inmiddels uit ca 90% zekerheid dat ik Ubuntu ga installeren en 10% dat ik met Windows blijf werken. Ik heb al gelezen dat het vrij gemakkelijk is om de email van Thunderbird Windows naat Thunderbird Ubuntu te verplaatsen, maar hoe gaat het met de bookmarks van Firefox?

In Firefox onder Windows maak ik gebruik van Foxmarks. Mag ik er dan vanuit gaan dat de bookmarks vanuit FF-Windows ook worden gesynchroniseerd met FF-Ubuntu?

Ik heb inmiddeks de verschillende distro´s bekeken en Ubuntu lijkt mij de meest treffende voor mijn gebruik.

Groeten,
Mischa

Offline joop905

  • Lid
Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 00:57:35 »
Ga ff in firefox naar bookmarks en dan bladwijzers organiseren.
Dan bestand en dan Exporteren.
Zoek die html file op en klaar is kees.

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 09:40:56 »
Hallo joop,

Die html file kan ik vervolgens in mijn nieuwe installatie importeren en ready is me?

Weer een probleem minder. Bedankt. Binnenkort toch echt over naar Ubuntu.

Groeten,
Mischa

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/06, 17:28:06 »
Zo, in de komende dagen gaat het toch echt gebeuren, mijn migratie naar Ubuntu. Toch zit ik nog wel een beetje met de instellingen binnen Thunderbird. Ik neem aan dat die in TB in Linux gelijk zijn aan die in TB onder XP?
Hoe zit het overigens met berichtenregels? Zijn die te backuppen?

Groeten,
Mischa

_mg

  • Gast
Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/06, 19:42:19 »
Gebruik de ff add-in foxmarks!

dan kun je op elke machine waarop firefox draait en een internet verbinding is je bookmarks gebruiken

groet marcel

Offline Dave

  • Lid
Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/06, 19:47:59 »
je mail kun je meenemen.
de instellingen zijn snel genoeg weer ingevoerd en is eenmalig(!) immers.
Bij elke nieuwe installatie blijft dat gewoon behouden als je een aparte home partitie hebt.

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/06, 21:28:28 »
Citaat van: mischa72
In Firefox onder Windows maak ik gebruik van Foxmarks. Mag ik er dan vanuit gaan dat de bookmarks vanuit FF-Windows ook worden gesynchroniseerd met FF-Ubuntu?
@_mg: Zoals je ziet gebruik ik die al. Voor mij is het gewoon de vraag of Foxmarks in Firefox onder Ubuntu ook synchroniseert met Foxmarks in Firefox onder Windows. Ik kan me voorstellen dat het verschil in operating systeem een probleem oplevert (waarom weet ik ook niet, gevoelsmatig), maar als ik jou moet geloven werkt dit gewoon?

Ja, ik heb me de laatste dagen al vaker laten verrassen sinds ik bezig ben met de move van Windows naar Ubuntu.

Groeten,
Mischa

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/07, 09:36:48 »
Ja, Foxmarks XP en Ubuntu kun je door elkaar gebruiken.
Ik heb een Desktop met Ubuntu, Laptop met Xubuntu en een USB stick met www.portableapps.com voor onderweg. Allemaal met Foxmarks zodat ik altijd dezelfde bookmarks heb. Werkt perfekt.


EE

prodinho

  • Gast
Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/07, 10:35:47 »
Firefox is zo compatible dat je zelfs je profile-map kunt kopieren en gebruiken inclusief al je addons, cookies, passwords e.d.

Of gwn het bestandje bookmarks.html

Bookmarks overzetten Firefox Windows naar Firefox Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/08, 00:33:06 »
Ok, en welke map kan ik kopiëren om mijn emails te behouden?

De emails kun je gewoon meenemen klinkt heel eenvoudig, maar mij zegt het even niks. Het is mijn eerste reset met Thunderbird.

Ook nog de vraag of alle extra mappen die ik in Thunderbird aangemaakt heb ook worden overgenomen. Ik hbe gezien dat ik in mijn Documents and Settings in de Application Data 2 mappen heb (Mozilla en Thunderbird). Kan ik deze 2 mappen gewoon kopiëren, waardoor ik mijn email en instellingen blijf behouden?

Groeten,
Mischa