Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 3 monitoren - AMD Radeon HD6850 - compatible met Ubuntu 11.10?  (gelezen 941 keer)

Offline Antoine

  • Lid
Hallo,
Ik overweeg een nieuw systeem aan te schaffen welke ik geheel op Ubuntu 11.10 wil laten draaien. Voor mijn werk gebruik ik meerdere monitoren in totaal 3 (extended desktop). Mijn vraag gaat over de videokaarten.

Om de drie monitoren aan de praat te krijgen onder Ubuntu wil twee AMD Radeon HD6850 videokaarten aanschaffen. (Met in totaal 4 DVI aansluitingen). Voordat ik tot deze aankoop overga zou ik graag weten of deze videokaarten compatibel zijn met Ubuntu 11.10 en of ik in deze setup de 3 monitoren aan de praat kan krijgen als een "extended desktop". Is er misschien een beter alternatief (bijvoorbeeld NVidia).
Ik heb nog niet zoveel ervaring met Ubuntu en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen/adviseren.
Mvg,
Antoine

Re: 3 monitoren - AMD Radeon HD6850 - compatible met Ubuntu 11.10?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/16, 22:44:56 »
ik heb een ATI Radeon HD5830 en ik heb de laatste 11.12 driver via de info van deze site(http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu) geinstalleerd. in mijn catalyst control center zie ik een multi-display tabblad, dus het mogelijk om meerdere schermen aan te sluiten. hoeveel schermen weet ik niet en zal waarschijnlijk verschillen van kaart tot kaart.. maar de kans is groot dat het niet 'out of the box' gaat werken, of zelfs helemaal niet gaat werken;)

de Nvidea kaarten werken meestal beter op ubuntu!
« Laatst bewerkt op: 2011/12/16, 22:51:55 door de profeet »

Re: 3 monitoren - AMD Radeon HD6850 - compatible met Ubuntu 11.10?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 13:05:35 »
ubuntu 12.04 gaat alleszins Multi Monitor Support (tot 6 monitors) hebben. hier kan je een filmpje van een mockup prototype zien: http://youtu.be/lbwNMnNUGFA windows 8 gaat maar 2 monitors ondersteunen. misschien wacht je dus best nog even tot april, dan komt ubuntu 12.04 uit ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/18, 13:07:40 door de profeet »