Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu dual boot ongedaan maken  (gelezen 16400 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #25 Gepost op: 2010/09/15, 09:37:49 »
Je kan het ook zelf aanpassen en zo meehelpen met onze Nederlandstalige Ubuntu-NL wiki.

Omdat ik geen andere Windowsversies heb kan ik het niet testen maar zou niet weten waarom herstel van de MBR met de Ultimate boot cd niet werkt met andere Windows versies.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #26 Gepost op: 2010/09/15, 11:16:56 »
ja, maar als ik het programma installeer, vraagt het waar de installatiebestanden van windows zich bevinden. en dan staat in de Help dat alleen XP en Server ondersteund worden.

Maar ik ga het nu oplossen door alle partities van alle harde schijven te wissen en Windows 7 opnieuw te installeren, vanaf een DVD met een gedownloade versie van Windwos 7 Ultimate...

Bedankt allemaal voor jullie hulp!
Harold
Probeer eerst eens alleen alle Linux partities te verwijderen, zodat je alleen maar Windows overhoud. (Zie mijn eerste bericht).
Volgens mij moet dat 'gewoon' werken ;)
Dan hoef je niet eens Windows 7 te herinstalleren.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #27 Gepost op: 2010/09/15, 11:22:23 »
Probeer eerst eens alleen alle Linux partities te verwijderen, zodat je alleen maar Windows overhoud. (Zie mijn eerste bericht).
Volgens mij moet dat 'gewoon' werken ;)
Nee hoor! De topicstarter heeft gelijk dat GRUB dan een error zal geven en ook Windows niet meer gestart kan worden zonder het MBR te herstellen.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #28 Gepost op: 2010/09/15, 11:38:22 »
Nee hoor! De topicstarter heeft gelijk dat GRUB dan een error zal geven en ook Windows niet meer gestart kan worden zonder het MBR te herstellen.

Hmmm, ik meende toch echt dit bij mij ooit gewerkt heeft..
(Ik heb ook wel eens vaker schijven met een volledig verkeerde bootloader opgestart door alle overige partities te elimineren. (Oké een usb stick met daar Linux op geinstalleerd (niet via unetbootin maar echt geinstalleerd). Dat werkt toch op allerlei verschillende computers)
Maar goed ik geloof je wel, ik heb dan niks gezegd :-X

Daarom zei ik ook dat de topicstarter de Ubuntuschijf eens uit moest zetten in de BIOS, dan kan je deze situatie simuleren en zo zien of het werkt. (Ubuntu staat op een hele andere schijf. Als je deze schijf eens uitschakelt kan je zien wat er gebeurt als je hem formatteert)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #29 Gepost op: 2010/09/15, 11:44:39 »
GRUB haalt modules en het menu uit de map /boot/grub/. Als je deze wist (doordat je alle linux/Ubuntu partities wist) start GRUB vanuit het MBR maar kan verder geen menu tonen en zal in plaats daarvan een foutmelding geven. :|
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #30 Gepost op: 2010/09/15, 16:21:02 »

Daarom zei ik ook dat de topicstarter de Ubuntuschijf eens uit moest zetten in de BIOS, dan kan je deze situatie simuleren en zo zien of het werkt. (Ubuntu staat op een hele andere schijf. Als je deze schijf eens uitschakelt kan je zien wat er gebeurt als je hem formatteert)

dat had ik al geprobeerd. werkte niet... dan blijft de pc oneindig opnieuw opstarten... :)

« Laatst bewerkt op: 2010/09/15, 16:26:18 door Haribo112 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #31 Gepost op: 2010/09/15, 16:41:00 »
grapjurken... Ultimate boot cd werkt alleen voor windows XP of windows server 2003 :s

Stuur dan maar eens een Persoonlijk Bericht naar Pjotr (lid van dit forum en maker van de pagina's). Zodat hij dat kan nagaan en eventueel kan aanpassen op zijn computertips.

Volgens de FAQ werkt de UBCD óók op een Linux systeem:

Ultimate Boot CD runs independently of any operating system. It will boot from any Intel-compatible machine, regardless of whether DOS/Windows/Linux/BeOS is installed on the machine. However, you do need an operating system and a ISO-capable CD writer software to create the Ultimate Boot CD from the downloaded ISO image file.

Als je tenminste het iso-bestand als image op cd brandt en het niet 'als programma gaat installeren', zoals de TS zegt te hebben gedaan.
Dus ik denk niet dat er een pagina aangepast hoeft te worden. ^-^

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #32 Gepost op: 2010/09/15, 16:54:14 »
grapjurken... Ultimate boot cd werkt alleen voor windows XP of windows server 2003 :s

Stuur dan maar eens een Persoonlijk Bericht naar Pjotr (lid van dit forum en maker van de pagina's). Zodat hij dat kan nagaan en eventueel kan aanpassen op zijn computertips.

Volgens de FAQ werkt de UBCD óók op een Linux systeem:

Ultimate Boot CD runs independently of any operating system. It will boot from any Intel-compatible machine, regardless of whether DOS/Windows/Linux/BeOS is installed on the machine. However, you do need an operating system and a ISO-capable CD writer software to create the Ultimate Boot CD from the downloaded ISO image file.

Als je tenminste het iso-bestand als image op cd brandt en het niet 'als programma gaat installeren', zoals de TS zegt te hebben gedaan.
Dus ik denk niet dat er een pagina aangepast hoeft te worden. ^-^

het ging er ook niet om of het op linux zou werken, maar op windows 7...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #33 Gepost op: 2010/09/15, 17:21:28 »
het ging er ook niet om of het op linux zou werken, maar op windows 7...

O sorry, dan heb ik dit:

grapjurken... Ultimate boot cd werkt alleen voor windows XP of windows server 2003 :s

verkeerd begrepen. Ik dacht dat je met de UBCD iets met je voor de grap geïnstalleerde Linux wilde doen. ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #34 Gepost op: 2010/09/15, 17:32:07 »
De Ultimate boot cd start ongeacht welk besturingssysteem is geïnstalleerd.

Met fdisk /mbr van deze cd kan ik het MBR herstellen en start windows XP weer op (zojuist getest :)). Mijn vraag is eigenlijk of fdisk /mbr afhankelijk van de windows versie of ook werkt met Vista, Win7, windows weet-ik-wat.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #35 Gepost op: 2010/09/15, 17:34:30 »
Haribo........? Kijk hier eens.......... : OS:     Windows 2000/XP/2003/Vista/7

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #36 Gepost op: 2010/09/15, 20:38:32 »
Haribo........? Kijk hier eens.......... : OS:     Windows 2000/XP/2003/Vista/7


je ken het ook wel installeren onder 7, maar de installatiebestanden moeten van windows xp of server 2003 zijn :S

Offline chaos7

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #37 Gepost op: 2010/09/15, 22:27:12 »
Haribo........? Kijk hier eens.......... : OS:     Windows 2000/XP/2003/Vista/7


je ken het ook wel installeren onder 7, maar de installatiebestanden moeten van windows xp of server 2003 zijn :S

euhh , las ik net niet ergens dat windows gemakkelijker was/is?
correctie: fijner?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/15, 22:29:12 door chaos7 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #38 Gepost op: 2010/09/15, 23:37:16 »
je ken het ook wel installeren onder 7, maar de installatiebestanden moeten van windows xp of server 2003 zijn :S

Begrijp ik jou nou zo verkeerd offuhhh.......? De Ultimate Boot CD is te downloaden als iso-bestand. Een iso-bestand kun je niet installeren (door erop te dubbelklikken of zo), dat moet je op een cd (of dvd) branden via een optie in het brandprogramma met een naam als 'Image branden' o.i.d.
Heb je die cd gebrand, dan zorg je ervoor dat in het BIOS het cd/dvd-station als eerste in de opstartvolgorde staat, je stopt die cd in dat station en start de pc/laptop opnieuw op. Die dan niet doorstart naar het Bureaublad, maar naar 'de inhoud' van die cd.

Dus wat jij toch bedoelt met 'installeren'............... ???

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #39 Gepost op: 2010/09/16, 16:03:34 »
zucht... voor de laatste keer dan. De ultimate boot cd bestaat in twee soorten: een .iso die je moet branden op een dvdtje/cdtje, of een .msi installer bestandje dat je moet installeren op je pc. blijkbaar hebben ze nog allebei een verschillend doel ook, want met de .iso kun je je boot repareren, en met de .msi kun je iets doen met windows xp/ windows server installatie bestanden...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #40 Gepost op: 2010/09/16, 16:24:45 »
zucht... voor de laatste keer dan.......

Zucht jij maar lekker, hoor. =D Heb je ook een link naar waar je die .msi-installer kunt downloaden, Haribo? Want het zal wel aan mijn ogen liggen en ik ben zo eigenwijs als het maar zijn kan =D, maar ik kan op de downloadpagina van UBCD, noch op de sites die Google aanbiedt, ook maar iets anders vinden dan het downloaden en branden van een .iso........... Heb ook nog nooit gehoord of gelezen dat je de UBCD als iets anders dán een .iso kunt downloaden.

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #41 Gepost op: 2010/09/16, 16:29:13 »
http://www.ubcd4win.com/downloads.htm

daar staat het. UBCD4WIN 3.60 heb ik gedaan, en dat is een install bestand...

Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #42 Gepost op: 2010/09/16, 16:35:02 »
Off-topic (en zeker niet lullig bedoeld): Grappig dat zoiets bestaat. Want wat heb je aan een installeerbare "Ultimate Boot CD" als Windows niet meer opstart? Zoiets mist zijn nut en doel dan toch? Of zie ik hier iets over het hoofd?  :|

Ja, die link wilde ik net geven, maar je was me voor. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #43 Gepost op: 2010/09/16, 16:42:37 »
http://www.ubcd4win.com/downloads.htm

daar staat het. UBCD4WIN 3.60 heb ik gedaan, en dat is een install bestand...

Ik mankeer inderdaad iets aan mijn ogen. 8)  Geen .msi-bestand te bekennen op die site en klik ik door dan 'mag' ik een .exe-bestand downloaden.
Tussen twee haakjes, heb je gezien dat je hier een nieuwere versie kunt downloaden, dan op de site waarvan jij de link postte?

Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #44 Gepost op: 2010/09/16, 17:16:56 »
http://www.ubcd4win.com/downloads.htm

daar staat het. UBCD4WIN 3.60 heb ik gedaan, en dat is een install bestand...

Ik mankeer inderdaad iets aan mijn ogen. 8)  Geen .msi-bestand te bekennen op die site en klik ik door dan 'mag' ik een .exe-bestand downloaden.
Tussen twee haakjes, heb je gezien dat je hier een nieuwere versie kunt downloaden, dan op de site waarvan jij de link postte?

ach, msi, exe, het gaat om het idee, namelijk een installer... :) maar ik heb het inmiddels niet meer nodig, dus deze topic kan op slot :)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #45 Gepost op: 2010/09/16, 18:41:26 »
ach, msi, exe, het gaat om het idee, namelijk een installer... :)

Ach ja, what's in a name, nietwaar? ??? Maar voor het geval je het ooit nog eens zou willen gebruiken is het misschien wel handig als je hier aan denkt:

Grappig dat zoiets bestaat. Want wat heb je aan een installeerbare "Ultimate Boot CD" als Windows niet meer opstart?
  ;)


Citaat
dus deze topic kan op slot :)

Topics worden hier alleen gesloten als de posters (bijna) met elkaar op de vuist gaan. Dus mocht je dat niet van plan zijn........... =D


Offline Haribo112

  • Lid
Re: ubuntu dual boot ongedaan maken
« Reactie #46 Gepost op: 2010/09/16, 22:00:31 »
Citaat
Citaat
dus deze topic kan op slot :)

Topics worden hier alleen gesloten als de posters (bijna) met elkaar op de vuist gaan. Dus mocht je dat niet van plan zijn........... =D


nou... misschien verveel ik me morgen wel zo erg dat ik aan je idee zal denken :D