Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Password achterhalen met Ubuntu  (gelezen 702 keer)

Offline jop008

  • Lid
    • Open modeling
Password achterhalen met Ubuntu
« Gepost op: 2012/04/28, 13:06:30 »
Hi,

Op mijn Windows7 laptop ben ik mijn wachtwoord kwijt. Ik heb alle tips gevolgd op het ww waarbij ik nog geen commerciele software heb gebruikt. Deze software moet je vaak via windows installeren (exe files) en die doet het nou net niet meer. Op de Mac heb ik Wine geinstalleerd maar dat was hem ook niet elke load van een exe file gaf foutmeldingen.
Ik heb alle iso files gebakken op CD die ik kon vinden elke CD gaf echter foutmeldingen.
Ik heb uiteindelijk Ubuntu op CD gebakken en er mee opgestart. System, places was er niet maar heb toch chntpw kunnen installeren waar het mee zou moeten lukken.
Ik loop nu vast bij de stap waarbij je de windows partitie moet mounten. Dit mounten lukt me niet er staan 3 soorten filesysteem op de boot partitie NTFS, exFAT en HRFS. Alle 3 krijg ik niet gemount. Bootpartitie achterhaalt met sudo fdisk -l in een terminal sessie.
Een tool als muCommander niet kunnen installeren.
Iemand ervaring met Password recovery (hoeft natuurlijk niet icm Ubuntu :) )?

John

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Password achterhalen met Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/28, 13:31:08 »
Geen ervaring met password recovery, maar heb je hier wat aan? http://www.passwordunlocker.com/knowledge/reset-windows-7-password.html
(eerste hit in Google).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline brent8800

  • Lid
Re: Password achterhalen met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/28, 18:49:47 »
hiren's boot cd vind ik hier prima voor :D.. moet je even downloaden.. branden op cd en dan van cd opstarten
Ubuntu 14.04 LTS

Re: Password achterhalen met Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/28, 21:35:29 »
Met deze LiveCd gaat dat prima om het passwoord te 'resetten'
Dus de iso downloaden en branden.
Daarna, via <F2>, voor ntpasswd als opstart kiezen.
Aandachtig lezen wat er komt te staan. Het is geen grafisch tooltje.
Ik maak dan de passwoorden blank.

« Laatst bewerkt op: 2012/04/28, 21:37:20 door MauRice2 »
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556