Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie  (gelezen 594 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Gepost op: 2016/05/03, 14:02:51 »
Ik zie op het forum best veel installatie problemen met 16.04 voorbij komen.
Daarom hierbij een kort topic om te laten weten dat het ook vlekkeloos kan gaan... :)

Gisteren heb ik mijn Ubuntu Gnome 15.10 installatie overschreven met Ubuntu Gnome 16.04. Mijn pc is een Intel core2duo E8500, Nvidia GT610 videokaart, 4GB geheugen en een Intel 520 60GB SSD, dit alles op een Asus P5K moederbord. Hierbij welgeteld 0 problemen tegengekomen. De installatie ging vlot, daarna even updates binnen halen en extra stuurprogramma's voor de videokaart en microcode voor de processor. De pc heb ik verder geconfigureerd aan de hand van Pjotr's uitstekende info.

Ik denk dat ik in totaal twee uurtjes bezig ben geweest en nu draait het als een zonnetje. Erg snel en responsief op een pc uit 2008 ook... 8-)

Mijn hoofd (HT)PC ga ik ook updaten, maar daarvoor wacht ik op Ubuntu Gnome 16.04.1. Dan zijn de eventuele overige kinderziektes er zeker wel uit en ga ik ook daar upgraden.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/03, 18:27:47 »
Idem verhaal voor de standaard Ubuntu 16.04. Net zoals bij jou een verse installatie (oude installatie overschrijven). Kans op problemen is dan het minst, en je moet ook een beetje geluk hebben met je hardware.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/03, 18:55:24 »
Een schone installatie van Xubuntu ging hier ook vlot, en na het terugzetten van een aantal mappen uit de /home/ron map werkt alles als een geoliede bliksemstraal :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/03, 19:38:23 »
Na de uitgave van een nieuwe versie zijn er vaak veel topics van installaties/upgrades die niet helemaal goed zijn verlopen.
De vele installaties die wel goed gaan zie je uiteraard (bijna) niet. ;) 
Maar wel leuk om te lezen.

Zelf ben ik nog niet aan toe gekomen om te upgraden.
Ik heb wat speciale indelingen betreft mijn partities e.d.
Daar heb ik wat extra tijd voor uit te trekken. (Waar zijn de regenachtige dagen als je ze nodig hebt.  =D)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/03, 20:31:29 »
Afgezien van de installatie, voor mij is Ubuntu Gnome 16.04 de meest functionele, aanpasbare en mooiste desktop.  ;)

Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/03, 20:34:36 »
Ook hier echt vlekkeloos. Nergens tegenaan gelopen! Leuk hoor!

Voor Ubuntu Gnome vind ik het geheugengebruik wel wat veel (> 1Gb), maar dat terzijde.

(2x Xubuntu, 2x Lubuntu en 1x Ubuntu Gnome)
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/03, 22:25:03 »
Ook hier echt vlekkeloos. Nergens tegenaan gelopen! Leuk hoor!

Voor Ubuntu Gnome vind ik het geheugengebruik wel wat veel (> 1Gb), maar dat terzijde.

(2x Xubuntu, 2x Lubuntu en 1x Ubuntu Gnome)

Het geheugengebruik is wel meer dan Xubuntu en Lubuntu, maar ik vind rond de 1,5GB nog zeer acceptabel voor zo'n moderne desktop omgeving. Daarbij heeft mijn pc 4GB geheugen, dus is het voor mij geen groot probleem.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu Gnome 16.04 vlekkeloze installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2016/05/03, 22:25:59 »
Afgezien van de installatie, voor mij is Ubuntu Gnome 16.04 de meest functionele, aanpasbare en mooiste desktop.  ;)

Vind ik ook, erg goed en met weinig aanpassingen geheel naar mijn zin.