Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Benelux?  (gelezen 15027 keer)

Guus

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #50 Gepost op: 2007/05/26, 20:55:20 »
Citaat van: pjotr123
Doe mij liever meteen maar de Republiek der Verenigde Belgische Nederlanden! Staan we gelijk ook sterker in Europa.....  :-)
ik denk niet dat de Nederlandes en Belgische regeringen staan te springem om weer samen te gaan in een groot land ;)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu Benelux?
« Reactie #51 Gepost op: 2007/05/27, 13:41:22 »
Citaat van: Guus
ik denk niet dat de Nederlandes en Belgische regeringen staan te springem om weer samen te gaan in een groot land ;)
klopt, onze Waalse zuiderburen kunnen jullie in ieder geval missen als kiespijn. De maffia heeft er een naam: PS
Aan Vlaamse kant zijn er wel meer voorstanders van een hereniging van de Lage Landen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #52 Gepost op: 2007/05/27, 14:18:23 »
Misschien kunnen we het ook Ubuntu Nederland/Belgie noemen ?

Guus

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #53 Gepost op: 2007/05/27, 14:28:19 »
Ubuntu Belgie heeft een aparte site

Ubuntu Benelux?
« Reactie #54 Gepost op: 2007/05/27, 14:56:20 »
Citaat van: Guus
Ubuntu Belgie heeft een aparte site
Maar geen appart forum.
Of je beschouwt dit forum als gemeenschappelijk voor beide landen... kijk nu eens wat bovenaan staat ;)

Guus

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #55 Gepost op: 2007/05/27, 15:00:42 »
Citaat van: blackdrive
Citaat van: Guus
Ubuntu Belgie heeft een aparte site
Maar geen appart forum.
Of je beschouwt dit forum als gemeenschappelijk voor beide landen... kijk nu eens wat bovenaan staat ;)
ok je hebt je punt gemaakt :P

Ubuntu Benelux?
« Reactie #56 Gepost op: 2007/05/27, 15:05:05 »
Citaat van: bartek
onze Waalse zuiderburen kunnen jullie in ieder geval missen als kiespijn. De maffia heeft er een naam: PS
haha :D

Ubuntu Benelux?
« Reactie #57 Gepost op: 2007/05/27, 15:09:37 »
Ik ben ook een Belg, maar woon héél dicht bij de Nederlandse grens "Waar ik regelmatig kom' - Hulst, Sluis, NEE niet voor de piepshows of zo, ook niet voor de wiet, maar omdat ik het er tof vindt. Laat maar zoals het is voor mijn part hoor, stoort me niet. Lekker Holland... Friesland vindt ik ook de moeite, kom er ook op regelmatige tijdstippen. Nee lig er niet wakker van, kan er héél erg goed mee leven.
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Ubuntu Benelux?
« Reactie #58 Gepost op: 2007/05/27, 15:14:32 »
Het is niet omdat er bovenaan Ubuntu Nederland staat dat Vlamingen niet welkom zijn.

Integendeel. De enige reden waarom dat zo is is omdat de server in nederland staat en er vroeger nog geen Ubuntu-be bestond. Ondertussen bestaat deze wel en zijn er samenwerkingsakkoorden. Er is een officiele link vanuit de Ubuntu-be site naar dit forum. http://ubuntu-be.org/index.php?page=ubuntu-demonstraties_in_je_buurt

Dat de naam van dit forum onveranderd  is gebleven maakt toch niets uit?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kev

  • Lid
Ubuntu Benelux?
« Reactie #59 Gepost op: 2007/05/27, 15:22:43 »
Hehe inderdaad het maakt niks uit.
Bartek ik hoop dat die Waalse Mafia niet te veel macht krijgt hier of ik verhuis naar Nederland, heb er wel enkele kennisen wonen.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Ubuntu Benelux?
« Reactie #60 Gepost op: 2007/05/27, 15:25:35 »
Citaat van: Cobuntu
Misschien kunnen we het ook Ubuntu Nederland/Belgie noemen ?
Mjah, en dan komt er straks nog iemand "ik woon in de Nederlandse Antillen" :) en dan moet het weer aangepast worden naar: Ubuntu Nederland/België/Nederlandse Antillen (ofniet, phar0z?)

dus ofwel houden we het gewoon "Ubuntu Nederland" voor het gemak, ofwel wordt het: "Ubuntu Nederlandstalig" of "Het Nederlandstalig Ubuntu Forum"...

En als het toch niet veranderd gaat worden, download zoiets als Greasemonkey en schrijf een script dat op dit forum de header bovenaan het forum aanpast :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #61 Gepost op: 2007/05/27, 15:58:54 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Cobuntu
Misschien kunnen we het ook Ubuntu Nederland/Belgie noemen ?
Mjah, en dan komt er straks nog iemand "ik woon in de Nederlandse Antillen" :) en dan moet het weer aangepast worden naar: Ubuntu Nederland/België/Nederlandse Antillen (ofniet, phar0z?)

dus ofwel houden we het gewoon "Ubuntu Nederland" voor het gemak, ofwel wordt het: "Ubuntu Nederlandstalig" of "Het Nederlandstalig Ubuntu Forum"...

En als het toch niet veranderd gaat worden, download zoiets als Greasemonkey en schrijf een script dat op dit forum de header bovenaan het forum aanpast :)
Ik denk dat "Het Nederlandstalig Ubuntu Forum" de beste naam is. Trouwens iedereen mag hier komen, maar je moet gewoon Nederlands kunnen typen. En als je geen Nederlands kent, kun je altijd nog op het engelstalige Ubuntu forum terecht.

Ubuntu Benelux?
« Reactie #62 Gepost op: 2007/05/27, 16:12:47 »
Kunnen we het niet erg gemakkelijk houden en gewoon een 's' toevoegen?

"Ubuntu Nederlands"

Kort maar krachtig :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ubuntu Benelux?
« Reactie #63 Gepost op: 2007/05/27, 16:13:51 »
Citaat van: bartek
Het is niet omdat er bovenaan Ubuntu Nederland staat dat Vlamingen niet welkom zijn.
Citaat van: profoX
dus ofwel houden we het gewoon "Ubuntu Nederland" voor het gemak, ofwel wordt het: "Ubuntu Nederlandstalig" of "Het Nederlandstalig Ubuntu Forum"...
Het kan veel makkelijker, maak er "Ubuntu Nederlands van ...... (gewoon een S toevoegen)
Alhoewel het nut mij ontgaat, dit doet mij denken aan spijkers en laagwater ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Ubuntu Benelux?
« Reactie #64 Gepost op: 2007/05/27, 16:43:37 »
Citaat van: Guus
ok je hebt je punt gemaakt :P
Het maakt mij helemaal niet uit hoor, hoe dit forum heet.
Ik zeg alleen even waarover het hier gaat ;)

Offline mcgyver

  • Lid
Ubuntu Benelux?
« Reactie #65 Gepost op: 2007/05/27, 17:34:34 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: bartek
Het is niet omdat er bovenaan Ubuntu Nederland staat dat Vlamingen niet welkom zijn.
Citaat van: profoX
dus ofwel houden we het gewoon "Ubuntu Nederland" voor het gemak, ofwel wordt het: "Ubuntu Nederlandstalig" of "Het Nederlandstalig Ubuntu Forum"...
Het kan veel makkelijker, maak er "Ubuntu Nederlands van ...... (gewoon een S toevoegen)
Alhoewel het nut mij ontgaat, dit doet mij denken aan spijkers en laagwater ;)
Ik denk dat sommigen graag zien dat de naam de inhoud dekt. Dat is slechts een formaliteit. De oprichters die hun tijd er in hebben gestoken zijn Nederlanders, de server staat - heb ik hier begrepen - in Nederland. Momenteel is er ook een Belgische tak waarmee de samenwerking goed is.

ALS men wil overgaan tot naamsverandering is het beleefd de oprichters ( pioniers) te eren. Dit kan door de naam zo te laten. Daarom was mijn voorstel om slechts een ondertitel toe te voegen (Forum voor Nederlandstaligen of zo iets). Dan is de naam niet veranderd en dekyt de vlag de lading nog steeds. Jouw voorstel vind ik ook goed Ron. MOCHTEN er ooit in de toekomst forums ontstaan in Suriname en op de Nederlandse Antillen, lijkt het mij verstandig als er een soort samenwerkingsvorm komt zoals die nu is met Ubuntu.be (of hoe dat ook heet. Ik ben ALTIJD tegen versnippering, het is NOOIT verstandig om op verschillende plaatsen het wiel uit te vinden. We kunnen onze tijd nuttiger gebruiken.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #66 Gepost op: 2007/05/27, 17:41:51 »
Ubuntu Nederlands is ook wel goed.

Offline Martin

  • Lid
Ubuntu Benelux?
« Reactie #67 Gepost op: 2007/05/27, 19:11:55 »
Ik vind dat het niet gaat om de naam, maar om de inhoud.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ubuntu Benelux?
« Reactie #68 Gepost op: 2007/05/27, 21:27:02 »
Citaat van: mcgyver
Ik ben ALTIJD tegen versnippering, het is NOOIT verstandig om op verschillende plaatsen het wiel uit te vinden. We kunnen onze tijd nuttiger gebruiken.
Juist !
Eerlijk gezegd zal het mij een worst zijn waar iemand woont, de meesten zien elkaar toch (bijna) nooit.......
Zolang er maar Nederlands geschreven wordt voldoet dit forum uitstekend (meer dan ruim voldoende ;))

De samenwerking met onze zuiderburen is dusdanig goed, dat van de 5 moderatoren er twee in Belgie wonen, één 10km van de Belgische grens, één 25km van de grens en maar één echt ver in het Nederlandse woont.

Bovendien denk ik, dat wanneer er een BE forum zou komen, de informatie (naar beginners) te veel verminderd, omdat er nogal wat kennis zit in België (ongeveer de helft ?).

Het is goed zoals het is, het voldoet, het werkt en iedereen die Nederlands kan schrijven wordt geholpen, en daar was het om begonnen :lol:

Groeten uit Zeeland,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Ubuntu Benelux?
« Reactie #69 Gepost op: 2007/05/28, 13:25:51 »
Citaat van: r0n.
Bovendien denk ik, dat wanneer er een BE forum zou komen, de informatie (naar beginners) te veel verminderd, omdat er nogal wat kennis zit in België (ongeveer de helft ?).
Ik denk dat een Nederlandstalig Belgisch forum nu zeker geen oplossing is, er is nu idd een goede samenwerking en er zou inderdaad veel verloren gaan van kennis.

Over zoveel jaar moet het misschien omdat de Nederlands/Vlaamse forum te groot is geworden. Dan kan het misschien, maar nu is het zeker goed zoals het is!

Groeten Quinten.

Cobuntu

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #70 Gepost op: 2007/05/28, 14:59:28 »
Citaat van: Q.
Dan kan het misschien, maar nu is het zeker goed zoals het is!

Groeten Quinten.
Ja, het forum is nu goed en gezellig. Laten we de naam iig voorlopig houden. Iedereen mag bij dit forum.

Monstrox

  • Gast
Ubuntu Benelux?
« Reactie #71 Gepost op: 2007/06/12, 06:56:02 »
Quote "Doe mij liever meteen maar de Republiek der Verenigde Belgische Nederlanden! Staan we gelijk ook sterker in Europa.....  :-)"


Het lijkt erop als je het zo schrijft dat de Nederlanden Belgisch zijn:... "belgische Nederlanden"... doe doen maar de Republiek der Verenigde Lage Landen ipv de Republiek der Nederlanden. Lage Landen klinkt onpartijdig, toch? Eerlijk is eerlijk... dus.

Republiek der Verenigde Lage Landen!