Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtula Box probleem met Win 98; LBA schijifdeling instellen  (gelezen 897 keer)

Offline John K

  • Lid
Virtula Box probleem met Win 98; LBA schijifdeling instellen
« Gepost op: 2009/02/23, 16:41:40 »
Ik heb een probleem bij het installeren van Win 98 onder Virtual Box. Virtual Box start de installatie van Win 98, maar direct daarna krijg ik van Win 98 een melding; 'Scandisk kan niet lezen van het laatste cluster op schijf C. Mogelijk moet u LBA inschakelen'  is de essentie van een lange melding.

heeft iemand een idee? Ik heb schijf C onder Virtual Box als variabele grootte aangemaakt.

John K

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Virtula Box probleem met Win 98; LBA schijifdeling instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/23, 16:45:09 »
waarom win 98?? volgens mij wordt die al een hele tijd niet meer ondersteund door Windows.

Gr Hans,

Offline HP

  • Lid
Re: Virtula Box probleem met Win 98; LBA schijifdeling instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/25, 00:29:00 »
Ik heb een probleem bij het installeren van Win 98 onder Virtual Box. Virtual Box start de installatie van Win 98, maar direct daarna krijg ik van Win 98 een melding; 'Scandisk kan niet lezen van het laatste cluster op schijf C. Mogelijk moet u LBA inschakelen'  is de essentie van een lange melding.

heeft iemand een idee? Ik heb schijf C onder Virtual Box als variabele grootte aangemaakt.

hmm, es kijken.... XD win98, dat draait ook op fat16 :D toch? Was toch iets met 2GB ofzo en 2^16 aantal clusters?

Heb je echt fat16 geselecteert? :rolleyes:
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline John K

  • Lid
Re: Virtula Box probleem met Win 98; LBA schijifdeling instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/26, 22:51:54 »
Ik heb met Gparted live cd de tweede schijf gevlagd als LBA, en toen lukte het wel!