Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum  (gelezen 13789 keer)

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #50 Gepost op: 2008/08/04, 17:38:27 »
Citaat van: femke98
Citaat van: lordnoid
Citaat van: arie
persoonliojk vind ik die identiteiten van jou wel erg veel
Het zijn niet identiteiten, maar namen. .zamarano doet niet alsof hij iemand anders is dat op zijn andere namen.
Ik vraag mij af wat de lol of reden is om namen/identiteiten te hebben op een forum?

Als iedereen dat zou doen...ik vind het gewoon de flauwste onzin die je je maar kan bedenken, namen..........weet je zelf nog wel wie je bent zo onderhand?
Tjee.. ik moet me nu nog gaan verdedigen hier ook heh...
Ik zit hier al zo'n 3 jaar, heb altijd een id gehad en heb laatst een gewijzigd.
En ja ik heb wel eens vrienden of familieleden die ook wat willen vragen.. of ik ben mn password kwijt en mn pc is gecrashed... bemoei je lekker met je eigen id zou ik zeggen... tjonge

Maar goed dit moet ik wellicht meer Arie de dwaze loslippige verwijten dan fempke... Misschien dat Arie nu beseft hoe onverstandig het is om zulke info prijs te geven...

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #51 Gepost op: 2008/08/04, 17:41:58 »
Citaat van: femke98
Citaat van: ".zamorano"
Ik heb je gezegd dat ik die andere nickname gebruikte in het topic waar ik inhoudelijk mijn mening heb gegeven, om nu dit te verdedigen met een andere id is juist niet straight.
Vraag ik mij af waarom je voor een mening in een topic een andere nickname gaat gebruiken. Mogen anderen dat niet weten dat je andere naam er anders over denkt of zo?
Ik bedoel, wat voor een nut heeft dit?
Ingewikkeld heh... je begrijpt het niet... maar je hebt het betreffende topic ook niet gevolgd... maar ik ga je het ook niet nog eens uitleggen... laat maar rusten... tjee

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #52 Gepost op: 2008/08/04, 17:43:01 »
Citaat van: arie
Citaat van: .zamorano
Arie en Pjotr gaan hier flink over de schreef door allerlei vertrouwelijke zaken publiekelijk te bespreken. Als forumlid meld je je aan in het vertrouwen bepaalde info die andere forumleden niet weten, door de moderators zorgvuldig wordt bewaard.
ik geef geen persoonlijke info door, en dat heb ik niet gedaan, ik heb alleen het aantal genoemd
maar geef even door met welke je verder wil, dan gaat de rest op slot
Wat mij betreft gooi je ze allemaal op slot... wat je wil... tjonge wat een issue

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #53 Gepost op: 2008/08/04, 17:47:24 »
Dit gaat hier van kwaad naar erger.
Ik had bij het begin van dit topic al een voorgevoel dat dit ging gebeuren.
Dit is geen goede reklame voor nieuwe leden vind ik.
Collegas, praat dit eens achter de schermen uit en zet hier een slotje op en eventueel verwijderen.
Dank U ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #54 Gepost op: 2008/08/04, 17:56:31 »
[belediging verwijderd]


Ook de reactie van pjotr123 is not done. Dit los je maar met die personen zelf op... we leven niet meer in de tijd van keizer Nero...

Onnodige extra regels voor forumleden ok, maar is het niet urgenter om wat regels tav het moderatorschap op te stellen?

Offline lizardman

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #55 Gepost op: 2008/08/04, 18:19:17 »
Mag hier A.U.B. een slotje op?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Dave

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #56 Gepost op: 2008/08/04, 18:20:28 »
Citaat van: bartek
Persoonlijk ben ik ook tegen. We kunnen echter niemand verbieden een nieuwe account aan te maken en in feite is er niets mis mee zolang ze maar 1 account gebruiken. Het wordt hoogst irritant wanneer ze hun verschillende accounts door elkaar gaan gebruiken, het gebeurd zelfs dat sommigen tegen zichzelf beginnen praten, wat voor mij niet kan.

Maar ik blijf ertegen dat we mensen gaan opleggen hoevel info ze over zichzelf prijsgeven. Willen  mensen een 2de of 3de account om wat voor reden dan ook moet dit kunnen op voorwaarde dat de oude account niet meer gebruikt wordt.

Dit topic hoort thuis in Ubuntu-nl en niet in Offtopic. Topic verplaatst.
Lijkt me gewoon duidelijke zaak.

kleine aanvulling..
soms weet iemand niet eens z'n account of ww meer en maakt nieuw aan maar een admin (soms ook mod) kan dat ook aanpassen allemaal.
Ja zelfs wachtwoord vergeten optie is niet aan iedereen bestemd.

DarkEra

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #57 Gepost op: 2008/08/04, 18:21:20 »
Elke keer als er een discussie is wat jullie niet aanstaat moet er direct een slotje op? Als men er niet tegen kan lees het dan niet. Simpel. ;)  :)

Soms loopt het uit de hand, dat kan en daar zijn ook discussies voor.

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #58 Gepost op: 2008/08/04, 18:21:28 »
Als we met zen allen eens naar de stamkroeg gaan en dit tussen pot en pint eens uitpraten.
Arie trakteert geloof ik ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #59 Gepost op: 2008/08/04, 18:22:26 »
Citaat van: arie
het was je trouwens ook al per email gezegd dat je moest kiezen welke je wilde houden
Maar toch ook nog even in een publieke draad zetten dat hij meerdere accounts heeft? Wat was precies het nut daarvan? Je kan niet ontkennen dat hij nu onder vuur ligt omdat jij iets lekte wat normale leden niet kunnen zien. Ik vind de redenen die .zamorano gaf voor de meerdede accounts heel redelijk.

.zamorano +1

DarkEra

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #60 Gepost op: 2008/08/04, 18:23:43 »
Citaat van: asilnevs
Als we met zen allen eens naar de stamkroeg gaan en dit tussen pot en pint eens uitpraten.
Arie trakteert geloof ik ;)
Mmmmmmmm, lekker zo'n koud biertje. Ik geef ook een rondje. ;)

Offline lizardman

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #61 Gepost op: 2008/08/04, 18:24:15 »
Citaat van: DarkEra
Elke keer als er een discussie is wat jullie niet aanstaat moet er direct een slotje op? Als men er niet tegen kan lees het dan niet. Simpel. ;)  :)

Soms loopt het uit de hand, dat kan en daar zijn ook discussies voor.
Als er gescholden gaat worden is het redelijke er m.i. van af.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

DarkEra

  • Gast
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #62 Gepost op: 2008/08/04, 18:27:00 »
Citaat van: lizardman
Citaat van: DarkEra
Elke keer als er een discussie is wat jullie niet aanstaat moet er direct een slotje op? Als men er niet tegen kan lees het dan niet. Simpel. ;)  :)

Soms loopt het uit de hand, dat kan en daar zijn ook discussies voor.
Als er gescholden gaat worden is het redelijke er m.i. van af.
Ja oké, daar ben ik het met je eens over. :)

En voor ons allemaal:
Laten we dit niet nog verder uit de hand lopen en laten we er aub normaal over praten zodat we tot een oplossing kunnen komen. Oké? :)

Offline Kev

  • Lid
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #63 Gepost op: 2008/08/04, 18:43:00 »
Als dit hier een schelddraad gaat worden dan wil ik dat er onmiddelijk een groot slot op wordt geplaatst en dan liefst zo rap mogelijk, niemand is gebaat bij een schelddraad en als zoiets escaleert dan schaad het het imago van de mods enorm.
Zeker als ze er mee in betrokken raken dan is dit een reden om er direct een slot op te zetten.

Mijn halve euro.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #64 Gepost op: 2008/08/04, 18:51:08 »
Citaat van: profoX
... in de eerste plaats is dit forum er voor ondersteuning/discussie bij/over (het gebruik van) Ubuntu. Dat iemand van de leden raar wil doen met een dubbele identiteit maakt mij niet uit. En verder komt het voor niemand de sfeer ten goede als we hierover gaan zagen/klagen ...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #65 Gepost op: 2008/08/04, 18:51:38 »
Citaat van: Kelderkeuken
Citaat van: arie
het was je trouwens ook al per email gezegd dat je moest kiezen welke je wilde houden
Maar toch ook nog even in een publieke draad zetten dat hij meerdere accounts heeft? Wat was precies het nut daarvan? Je kan niet ontkennen dat hij nu onder vuur ligt omdat jij iets lekte wat normale leden niet kunnen zien. Ik vind de redenen die .zamorano gaf voor de meerdede accounts heel redelijk.

.zamorano +1
In mijn opinie heeft hij daar zelf voor gezorgd. Had die maar niet zo stom moeten doen door zoveel accounts aan te maken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #66 Gepost op: 2008/08/04, 18:52:40 »
Topic tijdelijk dicht voor overleg.

Ik heb een aantal gegevens (aantallen, namen enz.) weggehaald, op verzoek van meerdere mensen.
Bij deze dus ook het verzoek om die niet meer te plaatsen.

Ook heb ik een aantal beledigingen verwijderd. De volgende die het nodig vindt om iemand te beledigen krijgt een ban. Beledigen is echt niet de bedoeling en dat hoor je te weten. Punt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Dubbele of meervoudige indentiteit op het forum
« Reactie #67 Gepost op: 2008/08/04, 21:56:13 »
Dit topic blijft voorlopig dicht.

Het is behoorlijk uit de hand gelopen door allerlei verwijten en beschuldigingen over en weer.
Verder heeft iedereen wel zijn/haar punt kunnen maken denk ik.
We zullen met alle moderators verder overleggen of en hoe we de forumregels aan gaan passen.

Als er verder nog problemen zijn met bepaalde gebruikers, moderators of andere dingen mbt dit onderwerp, dan kunnen jullie mij mailen (linkje staat linksonder) of je kan alle moderators mailen via forum@ubuntu-nl.org

Een nieuw forumdraadje aanmaken over dit onderwerp is niet de bedoeling. Als je een nieuwe discussie hierover wil starten, dan moet dat overlegd worden met de moderators.