Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: audio converter  (gelezen 610 keer)

Offline krogtwil

  • Lid
audio converter
« Gepost op: 2017/06/14, 13:11:26 »
Ik heb via itunes wat muziek gedownload en wil dit nu converteren naar mp3 en dan branden. De twee programma's die ik vond in de software base werken niet. Wie weet een goed programma voor Lubuntu?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

krogtwil

Re: audio converter
« Reactie #1 Gepost op: 2017/06/14, 13:48:33 »
Audacity? Die kan heel veel verwerken (zo niet alles, door de raw import optie).

Met audacity kun je bijvoorbeeld ook een mp3 muziekbestand maken van een mp4 video.
Voor mp3 moet wel de codec aanwezig zijn op je pc. Al dacht ik me te herinneren dat je die met de installatie mee kunt installeren. Maar dan kun je ook tot hoge kwaliteiten mp3 komen.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: audio converter
« Reactie #2 Gepost op: 2017/06/14, 14:01:35 »
Audio conversie: de commandolijn is hier per definitie het handigst. Een grafisch programma is Soundconvertor, wat in de repo's zit. Volgens OMGBuntu een puik programma (http://www.omgubuntu.co.uk/2017/05/simple-sound-converter-ubuntu). Misschien is dit één van de twee die je geprobeerd hebt, maar je hebt niet aangegeven welke je hebt geprobeerd.

Er is CD brand software voor linux die toelaat rechtstreeks je audioCD samen te stellen en die te branden. Die programma's zetten dan automatisch de (ondersteunde) toegeleverde formaten om.

Waarom het voor jou zou kunnen tegengevallen zijn:

itunes? Het zou kunnen dat de bestanden die je hier hebt gedownload, beschermd zijn met DRM software, software die ervoor zorgt dat je het bestand enkel binnen de itunes omgeving kan afspelen. Dan zal geen enkel ander programma, noch op linux, OSX of windows in staat zijn dit bestand te converteren. Hier moet je dan je toevlucht nemen tot itunes zelf. Met itunes kan je audio-CD's maken van je bestanden, ook die welke beschermd zijn. Dat is trouwens een manier om je eigen aangekochte bestanden te "bevrijden": je kan ze naderhand terug van CD rippen naar een niet beschermd bestand, dat je dan kan afspelen op het apparaat van jou keuze.

Offline krogtwil

  • Lid
Re: audio converter
« Reactie #3 Gepost op: 2017/06/16, 11:31:40 »
Bedankt Vanadium. ik heb de link aangeklikt die je me gaf en nu kan ik prima de muziek die ik van Itunes downloadde converteren naar MP 3.

Met dank ook aan de ander reageerder.

krogtwil