Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Ssh traag.... waarom?  (gelezen 1229 keer)

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
[OPGELOST] Ssh traag.... waarom?
« Gepost op: 2011/01/02, 20:18:57 »
Als ik met mijn Mint10 bakkie (ga er even vanuit dat ie idg ongeveer gelijk is aan Ubuntu10.10) via ssh naar mijn servertje (Centos5 bakkie) wil.... dan gaat dat traag. Na 'ssh user@mijn-ipadres' ingetypt te hebben, gevolgd door een <enter> duurt het 5 seconden voordat ik een prompt krijg. Ik heb ip6 al uitgeschakeld.

Wie weet waar de ssh-connect zo traag is?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/02, 20:25:04 door MrLeeJohn »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ssh traag.... waarom?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 20:23:13 »
Servertje staat mogelijk in slaapstand, of minstens zijn schijf. Heeft een beetje tijd nodig om op zijn positieven te komen als er een oproep binnenkomt.

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: Ssh traag.... waarom?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/02, 20:24:48 »
Gevonden....

Met 'ssh -v user@ipadres' zie wat er zo lang duurt. In /etc/ssh/ssh_config zette ik GSSAPIAuthentication van yes op no.

Toen ging het razendsnel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: [OPGELOST] Ssh traag.... waarom?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/02, 20:41:03 »
Goed gevonden! Bij mijn mybookworld zie ik dat ook. Ik ging ik ervanuit dat dat normaal was, omdat de schijf uit slaapstand moest komen. Een volgende keer gaat het immers snel.

Nu blijkt dit een oude bug te zijn, die er nog steeds inzit: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/openssh/+bug/84899

Offline MrLeeJohn

  • Lid
    • MrLeeJohn, sinds 1997
Re: [OPGELOST] Ssh traag.... waarom?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/02, 20:45:45 »
Het is niet echt een bug, maar wel een optimalisatie die voor velen te behalen valt. En hij zit default zo in Mint10.

Offline ivo

  • Lid
Re: Ssh traag.... waarom?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/02, 22:00:29 »
Gevonden....

Met 'ssh -v user@ipadres' zie wat er zo lang duurt. In /etc/ssh/ssh_config zette ik GSSAPIAuthentication van yes op no.

Toen ging het razendsnel.

Thanks!!! Ik vroeg me ook al een tijd af waarom dat zo traag ging.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.