Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSL VPN Cisco  (gelezen 1111 keer)

Offline tryer

  • Lid
SSL VPN Cisco
« Gepost op: 2007/12/15, 00:05:27 »
Ik ben al weken bezig met met het proberen aan te leggen van een SSL VPN verbinding (van Cisco) van mijn huis naar mijn werk in Ubuntu. Heb  OpenVPN en al wat andere programmaś geprobeerd.

De verbinding verloopt niet via IP-adressen maar via webbrowsingadressen. Ik heb het al geprobeerd met Wine, Internet Explorer6.0), daar kom ik een heel eind mee, alleen het laatste inlogscherm lukt niet (Remote Desktop Disconnected. The client could not connect to the remote computer).

Voor de verbinding is een webbrowser met ActiveX en Java en rdp . Dit lukt volgens mij alleen met Internet Explorer. Wie kan mij helpen om een SSL VPN verbinding in te stellen ??

Offline ruujan

  • Lid
SSL VPN Cisco
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/16, 12:30:11 »
Tja, VPN's heb je in alle soorten en maten en ze zijn natuurlijk niet uitwissselbaar. Een OpenVPN-clinet kan niet praten met een Cisco PIX server en een Windows PPTP-client niet met OpenVPN. Ik heb ergens op het net een link gevonden naar iemand die het in Feisty wel voor elkaar heeft:

http://www.longren.org/2007/05/17/how-to-cisco-vpn-client-on-ubuntu-704-feisty-fawn/

Misschien heb je er wat aan.

Offline tryer

  • Lid
SSL VPN Cisco
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/16, 22:43:25 »
Helaas: Cisco PIX server is een ander systeem van VPN dan Cisco SSL VPN met Webbrowsing. Ik heb het desalniettemin wel geïnstalleerd op de manier zoals in het bewuste artikel staat, maar kon de vpnc niet aan de start krijgen. De enige manier is denk ik alleen mogelijk met WindowsXP (met internet Explorer vanwege Active X), wellicht ook Vista, maar dat geeft ook problemen, las ik in allerlei artikelen. In ieder geval bedankt voor je moeite.

Zijn er nog anderen die een oplossing hebben  ??