Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live CD start niet door, Ubuntu 8.04  (gelezen 998 keer)

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/04/28, 08:16:48 »
Omdat ik op mijn laptop al goede ervaringen had met Ubuntu wil ik 8.04 ook graag op mijn desktop installeren. Het betreft een Asus moederbord P4C800-E met Pentium4HT 3.2GHz (Northwood) met enkele SATA harddisk.

Ik krijg bij het opstarten van de Live CD nog wel de taalkeuze te zien maar daarna wordt mijn scherm zwart en gebeurt helemaal niets meer. Ik heb daarom bij de opstartopties (F6)  'quiet' uit-geedit. Vervolgens zag ik dat het opstarten blijft hangen bij:

89.095.237 Booting processor 1/1 eip 3000

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb dit probleem ook al gehad met de vorige Ubuntu releases en daarom ook nooit kunnen installeren.

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 08:56:36 »
Heb je de cd gecontroleerd. Ik heb gisteren Hardy geïnstalleerd op pc van mijn zoon ( Asus P4P 800 Deluxe met P4 HT 2,8) Uiteraard had ik eerst getest met de live cd.
De install verliep zoals een fluitje van een cent. Heb nog nooit zo een vlotte install gezien. Ik wil je niet ontmoedigen maar daarom lijkt jouw verhaal me vreemd. :)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 12:04:29 »
Ik ben al bezig om hem nog eens te downloaden en daarna te branden. Ben benieuwd, ik zou graag van XP af willen.

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/28, 19:24:48 »
Ik heb ondertussen met Google de oplossing gevonden: in de bios moet USB legacy 'disabled' zijn. Als dat gebeurd is start Ubuntu live probleemloos op. Ik zal bij de echte installatie wel even een PS2 toetsenbord en muis moeten gebruiken. Tijdens het opstarten (taalkeuze!) is het USB toestenbord en muis helaas niet bruikbaar, daarna werkt alles prima. Aangezien ik tijdens het installeren een aantal keuzes ga maken moet ik maar even mijn PS2 spul van de zolder halen.

P.S. het P4C800 moederbord heeft een andere chipset dan de P4P800, misschien gaat het installeren daarom anders.

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 10:49:53 »
Hmm, ik ben nu, tijdens het installeren, het volgende obstakel tegen gekomen: als ik de windows partitie wil resizen krijg ik bij 'used' 'unknown'. Ik kan dus geen partitiegrootte ingeven alleen maar formateren. Aangezien ik graag een dualboot install wil hebben ga ik dat dus niet doen. Misschien maar op een andere partitie installeren die wel herkend wordt.

Enfin, nog maar eens het internet doorspitten (partitietabellen etc.) of anders nog maar een draadje openen op dit forum.

Live CD start niet door, Ubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 16:28:52 »
Indien je de windows partitie wil resizen moet je opstarten met de licecd van gparted. Werkt perfekt.
hier : http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843
iso file downloaden en op cd branden
Correctie : deze moet je downloaden ;)
http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-11.iso?modtime=1197927842&big_mirror=0
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk