Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt  (gelezen 4930 keer)

update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Gepost op: 2013/04/15, 10:09:01 »
Hallo iedereen O0
Kem al enkele dagen geen update's meer kunnen doen  :-[
de output van de update manager is=
W:Failed to fetch https://private-ppa.launchpad.net/commercial-ppa-uploaders/transitionsdj/ubuntu/dists/quantal/main/binary-amd64/Packages  The requested URL returned error: 401
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.

Ik ben een beginner op dit OS,en de terminal is nieuw voor me. maar ik heb advies gekregen ivm die PPA .
Oftewel moet ik die ppa verplaatsen oftwel moet ik die login fixen. In beide gevallen ben ik zoek naar documentatie.

(of een handje hulp zou ook welkom zijn)Ik heb nu pas ook ondekt dat er soms problemen kunnen zijn ivm (te weinig geteste) PPA's
Ik vrees voor mijn systeem met andere woorden. Het enige wat ik wil is terug mijn update's kunnen downloaden.


Offline Tom

  • Lid
Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/15, 10:15:48 »
Ga naar Softwaren bronnen en haal het vinkje weg bij die PPA ,en dan update. :)

Nog beter is die PPA totaal te verwijderen ,bij de software bronnen ,maar goed misschien heeft u die nodig voor iets speciaals ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/15, 10:17:40 »
Schakel de ppa (tijdelijk) uit in "softwarebronnen", deze is te vinden via het softwarecenter -> Bewerken -> Softwarebronnen... Haal dan het vinkje weg bij de ppa (voor tijdelijk uitschakelen) of klik op "verwijderen" (voor voorgoed verwijderen). Als je hem helemaal weg wil hebben, blijven er nog wel wat bestandjes over in /etc/apt/sources.list.d, die kun je dan weggooien (als root).

EDIT: Wanda was me net voor.

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/15, 10:31:41 »
Nee Wanda,ik heb het totaal niet nodig,het proggramma zelf is verwijderd.Omdat het niet compatible was met mijn 12.10 versie.
 
ja,luckiboy  ik heb die command nu staan in terminal.en die staat er tussen.welke stappen moet ik nu ondernemen?

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/15, 13:54:19 »
Sorry, welk commando heb je nu uitgevoerd? Ik had volgens mij geen commando gegeven. Anyway, hier een stappenplan voor het verwijderen van de ppa:

1. Start het Ubuntu Software Center op (de boodschappentas) en ga naar Bewerken -> Softwarebronnen...
2. Je krijgt nu in één van de tabs (ik weet uit mijn hoofd even niet welke) een lijst met de bronnen. Zoek de ppa die je wilt verwijderen, selecteer hem en druk op de knop "verwijderen". Voer je wachtwoord in als daarom gevraagd wordt.
3. Optioneel, dit doe ik altijd: Ga naar /etc/apt/sources.list.d en verwijder de bestanden van je ppa. (als root/superuser)
4. Controleer op updates via het update beheer.

PS: Zou je willen stoppen met het gebruiken van kleurtjes in je post? Het is niet nodig en verhinderd de leesbaarheid. Dank. :)

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/15, 23:37:14 »
oke luckiboy. geen kleurtjes meer :-[

Wat ik juist bedoelde met die command.
Das deze in terminal : ls /etc/apt/sources.list.d
die had ik open staan met die PPA lijst erin

IVM het eerste deel van uw hulp,heb ik die in het softwarecentrum nergens niet gevonden.Maar,
als ik naar de updatemanager ga,ik doe de update,en wacht tot ik het venster krijg : sofware is bijgewerkt.
Dan kan ik rechts onderaan op de instellingen klikken.zo ben ik er dan wel ingeraakt en de PPA uitgevinkt.
de "verwijder" funktie kon ik niet gebruiken.
ik ben echt een beginner,het spijt me echt als ik jullie tijd blijk te verspelen.maar geloof me ik ben niet te lui om mijn problemen zelf aan te pakken tot ik mijn doel bereik.
ik heb nog echter wat info nodig ivm root acces.kan u me alstublieft in de juiste richting sturen?

dankuwel vriend

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/16, 07:21:36 »
Oké, dan nog een keer een stappenplan:

1. Open een terminal.
2. Tik in: gksudo software-properties-gtk (kopieer en plak). Voer je wachtwoord in als er "[sudo] wachtwoord voor naam" verschijnt. Je ziet niets, dat hoort zo.
3. Je krijgt nu een venster, ga naar het tabblad "overige software".
4. Selecteer je ppa (met de cursor erop klikken) en klik dan op "verwijderen".
5. Sluit af en tik nu in in de terminal: gksudo nautilus
6. Je krijgt nu een bestandenverkenner met root-rechten. Je kan alles nu verwijderen en/of verplaatsen. Wees dus voorzichtig! Navigeer naar /etc/apt/sources.list.d
7. Verwijder de bestanden betreffende je ppa.

Hoop dat het nu wel lukt, succes!  :)



Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/16, 09:07:18 »
danku wel de desbetreffende PPA is succesvol verwijderd.
update en ubuntusoftwarecenter werkt terug naar behoren

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt (opgelost)
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/16, 09:08:23 »
 update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt (opgelost)

Re: update-beheer Softwarebron-informatie downloaden is mislukt
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/16, 09:15:59 »
Je kan de titel van je eerste bericht aanpassen door op het noteblockje/pen te klikken rechts van het bericht.