Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand  (gelezen 590 keer)

Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand
« Gepost op: 2020/11/08, 07:47:30 »
Op de PC van eega is, in de Activiteiten kolom, onderin de Prullenmand verschenen in de plaats van het vierkant met negen punten, dat Toepassingen-tonen start.
1) hoe kan dat? (ofwel hoe krijgt eega dat voor elkaar???)
2) hoe herstel ik dat?
Links op die Prullenmand klikken opent inderdaad de map Prullenmand, rechts klikken doet niets.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand
« Reactie #1 Gepost op: 2020/11/09, 13:15:43 »
Is je 18.04 installatie een schone geweest of was dat een upgrade van 16.04? Een prullenbak onder in de launcher lijkt mij meer iets voor de Unity desktop omgeving namelijk. Tenzij jullie gebruik maken van Gnome extensies en misschien per ongeluk iets hebben aangeklikt waardoor het verandert is?

Anders post indien mogelijk even een screenshot ervan.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand
« Reactie #2 Gepost op: 2020/11/09, 19:49:08 »
Op mijn PC's staat alleen 18.04; ik weet niks van Unity en Gnome toepassingen.
Een screenshot is > 150kB, lastig verzenden.
Gelukkig hoef ik bij eega zelden iets te veranderen. In  dat geval zal ik nu een herinstallatie van 18.04 doen. Alle data staat in de cloud.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand
« Reactie #3 Gepost op: 2020/11/09, 20:12:18 »
Screenshots worden gedeeld via imgur of postimage, het is al zo lang bekend dat er op het forum geen grote bestanden geüpload kunnen worden.  :)
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72806.0

Waarom herïnstalleren in plaatst van naar en oplossing te zoeken welke misschien simpel kan zijn?
« Laatst bewerkt op: 2020/11/09, 20:16:10 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Ubuntu 18 Activiteiten Prullenmand
« Reactie #4 Gepost op: 2020/11/09, 20:39:48 »
Screenshots worden gedeeld via imgur of postimage, het is al zo lang bekend dat er op het forum geen grote bestanden geüpload kunnen worden.  :)
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=72806.0

Waarom herïnstalleren in plaatst van naar en oplossing te zoeken welke misschien simpel kan zijn?
Naar oplossing zoeken zonder de weg te weten vind ik niet simpel...
Ik heb wel even een scan gedraaid op Activiteiten, maar die zit dus niet in een map met die naam zoals Bureaublad en Prullenmand. Einde oefening.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail