Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Taurus Lan Netwerkschijf shares weg ?  (gelezen 534 keer)

Offline force317

  • Lid
Taurus Lan Netwerkschijf shares weg ?
« Gepost op: 2011/04/22, 14:43:46 »
Ik heb een probleem met een NAS schijf met 2 1TB harde schijf gemonteerd in RAID.

Nadat het niet mogelijk bleek erop aan te melden, herhaaldelijk heropstarten en rebooten,
ben ik uiteindelijk toch in de interface van deze NAS geraakt. Blijkt nu dat alle usernamen weg zijn, de sharenamen eveneens, maar één van beide schijven meld nog wel dat 25% van de schijfcapaciteit in gebruik is.

Ik heb deze schijf uit de nas gehaald, in een USB behuizing gestoken en aan een laptop gehangen met Ubuntu 10.10 erop. In schijfgereedschap zie ik wel de 3 partities op de harde schijf, waaronder de grote partitie waarin de shares en de data staan; maar ik kan er niet in, vermits de harde schijf gemarkeerd staat als deel van een RAID Array.

Bestaat er een manier om toch bij deze data te geraken ? Via de NAS zal dat niet meer lukken, maar misschien op een andere manier wel.

De 2 harde schijven van de NAS waren in ext2 geconfigureerd, maar in de webinterface gaf hij nu wel aan dat de schijf een ext3 was.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.