Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline helaas zonder javascript  (gelezen 1106 keer)

Offline evarie

  • Lid
Deze twee programma's zijn handig als je via ssh je router wilt bedienen bijvoorbeeld. Maar mijn router maakt gebruik van java. Op wikipedia staat dat Lynx geen javascript ondersteunt.
nl.wikipedia.org Lynx_(webbrowser)
en.wikipedia.org Lynx_(webbrowser)

Citaat:
Citaat
Lynx does support HTTP cookies,[2] which can also be used to track user information, but it does not support JavaScript and thus JavaScript cookies, which some websites require to work correctly. However, like most web browsers, cookie support can be disabled in Lynx. Similarly, Lynx also supports browsing histories and page caching, both of which can raise privacy concerns.


Ik vind deze twee programma's zo intressant omdat je dan geen X hoeft te starten. Vandaar deze post. Misschien heb jij nog goede tips hier over?
« Laatst bewerkt op: 2011/09/02, 12:13:25 door evarie »

Offline evarie

  • Lid
Re: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline met java
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/29, 10:19:49 »
Mijn eerste post heb ik aangepast. Het gaat dus echt om JavaScript.

Als de eerste keer het niet lukt. Dan lukt het de tweede keer ook niet, toch?

Hoe kunnen we de programmeurs vragen om JavaScript toe te passen op de browser Lynx ?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/29, 10:23:45 door evarie »

Re: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline met java
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/29, 10:49:07 »
Je bedoelt dat je de webpagina van de router niet kan bezoeken met Lynx?

Offline evarie

  • Lid
Re: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline met java
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/29, 11:01:40 »
Ja, ik kan wel de webpagina opvragen van mijn router. Er zou dan een inlograampje moeten komen. En dat gebeurt niet. Ik weet niet waar ik het wachtwoord moet invullen. Er staat wel de link [ok] voor inloggen. Of ik snap het niet, of het werkt niet.
Ik heb meerdere links-varianten geprobeert. Ik vind Linx in kleur nog het mooiste en het fijnste werken. Daarom stel ik voor om een voorbereiding te maken zodat we hun kunnen vragen om JavaScript toe te passen. Is dat een goed idee? Zo ja, wat is dan een slimme aanpak?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/29, 11:14:50 door evarie »

Re: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline met java
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/29, 15:43:55 »
De makers van een browser vragen om Javascript-ondersteuning toe te voegen is nogal wat. Javascript is gecompliceerd, en niet 1-2-3 in een browser in te bouwen, en deze zal hierdoor veel zwaarder worden...

Wat je wel kan doen is met ssh een verbinding tunnelen naar poort 80 van de router. Je doet dan bijvoorbeeld:
Code: (terminal) [Selecteer]
ssh -L 8080:hostnaam_of_ip_adres_van_de_router_voor_de_server:80
SSH gaat nu op je client luisteren op poort 8080, en verbindingen die hiermee gemaakt worden doorsturen naar de server, die ze zal doorsturen naar poort 80 (standaard voor http) op de router. Meer informatie in man ssh.

Nu kun je op je client in een (volwaardige) grafische browser als Firefox of Chromium naar http://localhost:8080/ gaan, en zul je een verbinding met de router krijgen...

Offline evarie

  • Lid
Re: Lynx of elinks ; browsers voor de commandline met java
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/02, 12:12:12 »
In ubuntu is standaard te tekstbrowser "w3m" geinstalleerd.
w3m is gebaseerd op emacs.

Je kan ook w3m-img installeren:
inline image extension support utilities for w3m
w3m-img provides some utilities to support inline images for w3m
on terminal emulator in X Window System environments and Linux
framebuffer.