Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding verbroken  (gelezen 3031 keer)

Forrestar

  • Gast
Verbinding verbroken
« Gepost op: 2010/07/01, 13:47:42 »
Hallo

Sinds een tijdje sukkel ik met mijn internetverbinding. Ik kon alleen op internet door de laptop opnieuw te laten opstarten, maar nu lukt dat helemaal niet meer. Ik krijg iedere keer het bericht "Verbinding verbroken. U bent nu offline". Ondanks dat automatisch verbinden aangevinkt staat, en dat de led van wifi brandt. Hoe kan ik handmatig de verbinding weer instellen? Of het automatisch laten verlopen?

Ik heb een dell latitude d610 met een broadcom driver 4309 en Ubuntu 9.10 Karmic Koala. Ik veronderstel dat dat misschien niet genoeg info is, maar als je meer nodig hebt dan zal ik dat wel even opzoeken als je zegt hoe.

Groetjes

Adrie

Offline walterav

  • Lid
Re: Verbinding verbroken
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/08, 20:12:21 »
Hallo

Sinds een tijdje sukkel ik met mijn internetverbinding. Ik kon alleen op internet door de laptop opnieuw te laten opstarten, maar nu lukt dat helemaal niet meer. Ik krijg iedere keer het bericht "Verbinding verbroken. U bent nu offline". Ondanks dat automatisch verbinden aangevinkt staat, en dat de led van wifi brandt. Hoe kan ik handmatig de verbinding weer instellen? Of het automatisch laten verlopen?

Ik heb een dell latitude d610 met een broadcom driver 4309 en Ubuntu 9.10 Karmic Koala. Ik veronderstel dat dat misschien niet genoeg info is, maar als je meer nodig hebt dan zal ik dat wel even opzoeken als je zegt hoe.

Groetjes

Adrie

Kun je eens de liveCD van ubuntu 10.04 proberen te starten (hoeft niet te installeren) en daar de broadcom driver te installeren in de liveCD sessie, je moet wel aangesloten zijn met een ethernet kabel pas daarna kan de wireless werken om te internetten(kip/ei dillema). Hier een howto:  

Start de liveCD sessie (gelieve engels) en als je op de desktop aangekomen bent ga dan naar de "terminal" en type:
sudo apt-get update
sudo apt-get -y install b43-fwcutter

Je moet wel verbonden zijn met internet(utpkabel), anders haalt die de broadcom firmware niet binnen voor de wireless.

Vervolgens met rechtsboven in beeld met de rechtermuis "Network-Manager-Applet" aanklikken "enable-wireless" uitvinken en na een minuutje weer aanvinken. Kun je nu connecten met je wifihotspot en internetten via de wifi(als de ethernet kabel er weer uit is)?

Re: Verbinding verbroken
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/09, 11:35:54 »
Forrestar, je hebt niet een schakelaar voor je WIFI op je laptop zitten? En deze per ongeluk omgezet? Dit had ik ook bij de laptop van mijn dochter.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.