Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: archive manager geeft foutmelding  (gelezen 473 keer)

archive manager geeft foutmelding
« Gepost op: 2011/04/07, 20:44:54 »
Als ik iets download van internet, wil de archive manager dit bestand niet uitpakken.
Dit geeft de melding:
Archive:  /home/paulien/Downloads/EADMSetup (2).exe
[/home/paulien/Downloads/EADMSetup (2).exe]
  End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
  a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
  latter case the central directory and zipfile comment will be found on
  the last disk(s) of this archive.
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /home/paulien/Downloads/EADMSetup (2).exe or
          /home/paulien/Downloads/EADMSetup (2).exe.zip, and cannot find /home/paulien/Downloads/EADMSetup (2).exe.ZIP, period.

Hoe moet ik dan programma's downloaden? Dit is onder andere het geval met de download manager van EA games.


Re: archive manager geeft foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 20:50:04 »
Programma's kun je downloaden in het Ubuntu Softwarecentrum (Bij "toepassingen") in plaats van van een website. Dit gaat anders dan in Windows, en *.exe-bestanden draaien in principe ook niet op een niet-windows-systeem.

Over het algemeen is het het beste om programmatuur vanuit het Softwarecentrum te installeren. Er zijn andere methodes, maar deze hebben hun nadelen, en moet je eigenlijk alleen gebruiken als het niet anders kan. Zo is ook Windows-software soms te draaien, dan kun je eens kijken naar "Wine", als het echt niet anders kan.

Re: archive manager geeft foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 20:55:05 »
Kan ik dit exe bestand dan niet omzetten in iets anders?
Ik koop namelijks mijn games online van de EA site, maar als ik die download manager niet kan downloaden, kan ik geen een van mijn spelletjes starten.

Re: archive manager geeft foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 21:05:18 »
Je kunt het niet omzetten naar iets dat voor Ubuntu te draaien is, wel proberen het met Wine te draaien. Op zich moet dat te doen zijn. Je installeert Wine in het softwarecentrum, en probeert dan het programma nog een keer te draaien. Kan zijn dat het werkt, kan ook goed zijn dat het niet werkt, geen garanties. Uiteindelijk kun je voor Windowssoftware het beste Windows gebruiken.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=804352 bevat wat informatie. Een uitgebreide handleiding over Wine in het algemeen kun je vinden op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Wine?action=show&redirect=Wine.