Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassen Unity Startmenu  (gelezen 1943 keer)

Offline 2ndchance

  • Lid
Aanpassen Unity Startmenu
« Gepost op: 2011/04/28, 08:28:29 »
Is het mogelijk om het Startmenu in Unity aan te passen? Vind Unity wel ok, maar onhandig werken om snel naar de geinstalleerde programma's te gaan. In het klassieke Ubuntu (gnome) heb je met 1 muisklik en beweging een overzicht van alle programma (categorieen) en folders. Ik zou graag in Unity een lijst can categorieen zien wanneer ik het menu open. Aan de rechterkant staat in het menu staat wel is waar een uitklap menuutje, maar zou deze graag links hebben en permanent uitgeklapt. Of is het misschien mogelijk shortcuts te maken naar van de verschillende categorieen en deze te plaatsen?

Zou dit moeten d.m.v. en lens?? http://www.omgubuntu.co.uk/2011/04/five-neat-unity-lenses-in-development/

Verder ziet het er wel gelikt en efficient gebruikt uit!!
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 08:45:12 door 2ndchance »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Aanpassen Unity Startmenu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/28, 09:52:51 »
De grootste kritiek op zowel Unity als Gnome 3 is de beperkte configureerbaarheid. Via rechts-klik op de "Applicatielens" heb je evenwel ook je overzicht van de geïnstalleerde categorieën.

requist

  • Gast
Re: Aanpassen Unity Startmenu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/18, 19:00:10 »
Unity is inmiddels redelijk goed configureerbaar via de CompizConfig-Setting-Manager. Onder desktop vind je hier een Unity plugin. Hier kun je shortcuts, animation, timeouts en bv icon-sizes aanpassen. Wat mij betreft precies voldoende configuratie dat ik me niet meer erger aan het ontbreken van instellingen.

Ik plaats dit in deze oude topic aangezien die bij mij hoog in de search van google kwam, zo kunnen anderen deze hint ook nog even meepakken.

Re: Aanpassen Unity Startmenu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/19, 12:38:45 »
Ook 'my unity' is een handigheidje voor Unity (ik weet niet exact of het aan je noden voldoet)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort