Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken  (gelezen 2700 keer)

http://www.engadget.com/2011/06/25/urthecast-to-stream-live-hd-footage-of-earth-from-iss-like-stic/?a_dgi=aolshare_twitter

Lijkt me gaaf om deze beelden real time als bureaublad achtergrond op je pc te krijgen. Wedden dat dat gaat komen, links of rechtsom, vroeg of laat? Als ik dat kan bedenken zullen ws nu alle nerds bezig zijn dat uit te vogelen, ik namelijk niet creatief. Maar ik wil dat wel hebben ! en heb daar ook wel wat harde kudo's voor over !
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/26, 11:00:15 »
Alleen moeten ze dat wel per OS implementeren. En we weten al wie ze buiten gaan sluiten.
Nuja, KDE kan al meer met je bureaubladachtergrond dan GNOME dus wie weet implementeren ze dit dan wel. E17 ook trouwens. Kan prima met een edje-bestand dit streamen. Maar toch.

Re: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/27, 22:03:14 »
Nou, ik denk wel dat het er een behoorlijk open source ondersteuning gaat komen:
http://urthecast.com/open-source-development daar staat:
Information for Developers
The UrtheCast web platform will be open source, allowing developers to create and implement applications based on the video data the camera collects. While we’re working to build the video cameras and mount it on the space station why don’t you give us your email address so you can stay up to date on what’s coming next?

Wordt steeds leuker vindt ik, een soort realtime Google Earth icm youtube........
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Re: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/27, 23:29:41 »
Maar het gaat er ook om hoe je dan zoiets op je bureaubladachtergrond gaat laten werken. De implementatie weet je wel.

Re: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/28, 16:16:43 »
Nou, ik denk wel dat het er een behoorlijk open source ondersteuning gaat komen:
http://urthecast.com/open-source-development daar staat:
Information for Developers
The UrtheCast web platform will be open source, allowing developers to create and implement applications based on the video data the camera collects. While we’re working to build the video cameras and mount it on the space station why don’t you give us your email address so you can stay up to date on what’s coming next?

Wordt steeds leuker vindt ik, een soort realtime Google Earth icm youtube........

Kan je dan ook inzoomen?  :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: live hd video kijken vanuit ISS naar de aarde...wel erg kicken
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/30, 21:07:20 »
Je lacht nu wel, maar iets dergelijks gaat wel komen in die zin dat je in staat wordt gesteld de camera remote te sturen, met beperkingen etc etc,....maar interactie wordt geboden .....
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb