Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Svideo naar scart  (gelezen 3174 keer)

mofrikaantje

  • Gast
Svideo naar scart
« Gepost op: 2005/12/07, 11:50:02 »
Ik heb een probleempje: ik heb in mijn laptop een S-video uitgang en zou graag via een s-video naar scart kabel beeld krijgen op mijn tv, maar dit lukt niet echt. Iemand een idee welke instellingen ik moet veranderen? Verschillende soorten video-out streams instellen lukt ook niet, dus...

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Svideo naar scart
« Reactie #1 Gepost op: 2005/12/07, 13:07:05 »
Er zijn 2 mogelijkheden:
- Ofwel krijg je nu zwart-wit beeld op tv en dan wil dit zeggen dat uw TV een beetje verouderd is of S-video niet ondersteunt.
- Ofwel krijg je nu helemaal geen beeld. In dit geval zal je drivers nodig hebben voor Linux die uw grafische kaart kunnen aanspreken. Deze drivers komen normaal gezien van de fabrikant en deze levert dan ook documentatie mee om uw 2de uitgang aan de praat te krijgen.
Ikzelf heb een nvidia kaart en heb door middel van de drivers, te verkrijgen op de nvidia site zelf, de 2de uitgang aan de praat gekregen.

mofrikaantje

  • Gast
Svideo naar scart
« Reactie #2 Gepost op: 2005/12/07, 13:24:02 »
ok, ik zal ernaar zoeken, die drivers zoeken is wel zeer moeilijk want het is een trident cyberblade i1 (oud geval dus) en de drivers die bestaan zijn niet van trident zelf (hun site is zelfs sinds 2003 niet meer geupdated) dus niet echt zo veilig... maar ja, ik zal het wel laten weten als het crasht ofzo :p