Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stoppen met Google producten  (gelezen 40853 keer)

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/17, 13:44:05 »
Tja, op het issue zelf zal ik teveel op ingaan.
Over de alternatieven, dan ga je het nog knap lastig krijgen.
Het is een mythe dat Google het slechter doet dan andere bedrijven betreft privacy. Andere bedrijven doen precies hetzelfde. Ik kan veel voorbeelden geven waarbij Google het beter doet dan concurrenten, hun producten worden daarnaast vaak ook open-source aangeboden zodat eventuele back-doors gezien worden.

Voor Gmail:
Het is lastig een mail-client te vinden die echt privacy garandeert. Met Microsoft Live ben je echt niet beter af.
Misschien dat Hushmail iets is? (www.hushmail.com)
Voor Google Agenda:
Je kan overgaan naar Yahoo agenda, maar nogmaals de concurrenten doen het niet beter dan Google.
Yahoo agenda kan je synchroniseren met Google Agenda.
Voor Google Contacts:
Dit kan met de betaalde versie van Ubuntu One.
Ik ken verder weinig diensten die dit aanbieden, maar ik heb er ook nooit naar gezocht.

Als je je zorgen maakt over de Android, vermijdt gewoon alle services van Google.
Alle services op de Android die niet van Google zijn heeft Google geen controle of inzicht over, de meeste services delen deze informatie ook niet zomaar. Android is overigens open-source, als er achterdeuren in verstopt zouden zitten waren deze allang aan het daglicht gekomen, iedereen kan de broncode namelijk bekijken.
Verder moet je eens kijken naar de App Orbot, zo kan je DPI ook tegengaan ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/17, 13:53:22 »

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/17, 14:01:08 »
Als zoekmachine ben ik nu overgestapt op https://duckduckgo.com

Die zoekmachine kun je in Firefox ook als zoekbalk installeren (zoekmachines beheren en dan zoeken op duckduckgo).


Re: stoppen met Google producten
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/17, 14:12:40 »
Voor optimale veiligheid je eigen web-, mail-, bestands-, agenda- en VPN-server in huis nemen, voorzien van TOR-verbinding natuurlijk.

Oftewel: je kunt pas echt zeker zijn van je zaak als je het zelf host.

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/17, 14:14:14 »
lees ook hier eens dit interessante artikel: http://itmanagement.earthweb.com/article.php/3923746/Open-Source-Alternatives-to-Google.htm


LOL. Ik heb het alternatief voor Google Reader, Newsblur, gelijk even geprobeerd. Oeps, het gratis account is beperkt tot 64 sites. Dan loop ik gelijk vast met mijn 754 feeds  :D

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #30 Gepost op: 2011/05/17, 14:19:03 »
lees ook hier eens dit interessante artikel: http://itmanagement.earthweb.com/article.php/3923746/Open-Source-Alternatives-to-Google.htm


LOL. Ik heb het alternatief voor Google Reader, Newsblur, gelijk even geprobeerd. Oeps, het gratis account is beperkt tot 64 sites. Dan loop ik gelijk vast met mijn 754 feeds  :D

Waarom moet alles gratis zijn?

Kleine update qua zoek engines
« Reactie #31 Gepost op: 2011/05/17, 16:13:09 »
Ik heb net iets leuks gevonden.

Die privacy zoekmachine ixquick.com heeft een broertje van hetzelfde bedrijf genaamd "startpage" (startpage.com, dat moet ze een fortuin gekost hebben) en die hebben iets heel interessants: die zoeken ook Google via een anonym systeem. 

Ik weet niet helemaal hoe ze dat zuiver houden qua click fraude, maar da's niet mijn probleem - het betekent dat je Google kunt gebruiken zonder jezelf prijs te geven.  Ik ben er nog niet achter hoe ze hier geld van gaan maken (altijd belangrijk om te weten omdat het je hun motivatie geeft) maar so far so good..  Ik geloof die gaat bij mij duckduckgo.com vervangen als zoek en homepage....

Dus: startpage.com

Laten we eerlijk blijven: het probleem is niet de kwaliteit van de Google resultaten, maar het "corrigeren" van zulke resultaten en het opslaan van wat je doet, ook via andere "faciliteiten".  Google heeft toendertijd Altavista kompleet geslacht omdat hun resultaten beter waren - laten we dat even niet vergeten..

Aangaande servers - ik had voor jaren een OpenXchange server, en dan een Zimbra box.  Het bleek veel efficienter om dat gewoon in te kopen, zo duur is het allemaal niet.  (Box + hosting) ofwel een VM + tijd voor setup/onderhoud = een paar jaren groupware huren (en véél meer tijd overhouden).  Ik kan me een betere besteding van mijn tijd voorstellen.  Het hangt ervan af hoe paranoïde je zijn wil. =D

Mvg, Nuclear
 

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #32 Gepost op: 2011/05/17, 16:22:21 »
lees ook hier eens dit interessante artikel: http://itmanagement.earthweb.com/article.php/3923746/Open-Source-Alternatives-to-Google.htm


LOL. Ik heb het alternatief voor Google Reader, Newsblur, gelijk even geprobeerd. Oeps, het gratis account is beperkt tot 64 sites. Dan loop ik gelijk vast met mijn 754 feeds  :D

Waarom moet alles gratis zijn?

Niet (dat is een argument dat ik al geruime tijd gebruik). Maar het maakt het voor mij wel lastig om de gelijkwaardigheid van Google Reader en Newsblur te testen. Ik moet ook zeggen dat het artikel niet sterk is. De auteur is uren op zoek geweest naar een open source alternatief voor Chrome. Dan heb je niet echt verstand van zaken als het gaat om open source.

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #33 Gepost op: 2011/05/17, 16:29:12 »
Google producten is een goed idee, maar alleen Gmail app werkt op mijn qtek 2020i  :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #34 Gepost op: 2011/05/18, 23:06:06 »
De eerste stap die ik heb gezet is het aanpassen van de zoekmachine in www.startpage.com, ook in de zoekbalk van Firefox.

Volgende stap is het opzetten van een Ubuntu Server. Ik heb op een P4 machine Ubuntu Server 10.04 geinstalleerd en ga daar eerst eens lekker mee aan de gang. Op die server wil ik na verloop van tijd allerlei diensten gaan draaien die nu bij Google draaien.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #35 Gepost op: 2011/05/18, 23:08:05 »
De meeste apps die ik gebruik op mijn (android) telefoon en tablet, draai ik op m'n eigen cloud .. Dus gewoon thuis ;)

Op wat spelletjes o.i.d. na dan :)

Dus Google producten heb ik al een hele tijd geleden al lang vaarwel gezegd  :rolleyes:
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #36 Gepost op: 2011/05/18, 23:13:42 »
De eerste stap die ik heb gezet is het aanpassen van de zoekmachine in www.startpage.com, ook in de zoekbalk van Firefox.

Volgende stap is het opzetten van een Ubuntu Server. Ik heb op een P4 machine Ubuntu Server 10.04 geinstalleerd en ga daar eerst eens lekker mee aan de gang. Op die server wil ik na verloop van tijd allerlei diensten gaan draaien die nu bij Google draaien.


Dat betekent dus wel dat je die server thuis continu hebt lopen. Een aardige kostenpost maar wel een leuk project.

Offline Felix

  • Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #37 Gepost op: 2011/05/18, 23:18:15 »
De eerste stap die ik heb gezet is het aanpassen van de zoekmachine in www.startpage.com, ook in de zoekbalk van Firefox.

Volgende stap is het opzetten van een Ubuntu Server. Ik heb op een P4 machine Ubuntu Server 10.04 geinstalleerd en ga daar eerst eens lekker mee aan de gang. Op die server wil ik na verloop van tijd allerlei diensten gaan draaien die nu bij Google draaien.


Dat betekent dus wel dat je die server thuis continu hebt lopen. Een aardige kostenpost maar wel een leuk project.

Valt wel mee die kosten post van het zelf hebben van een server thuis, de doorsnee kerst verlichting zo rond december jaarlijks, daar wordt de NUON pas echt vrolijk van bij sommige mensen dan ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Tom

  • Lid
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #38 Gepost op: 2011/05/18, 23:20:46 »
ixquick.com < ik gebruik al heel lang deze en daar staat door mij aangevinkt Secure Socket layer (ssl) https <Maak altijd een veilige verbinding tussen Ixquick's servers en mijn browser. Voorkomt meekijken van ISP's. Resulteert wel in een iets langere verwerkingstijd.
En voor de rest surf ik er lustig op los en maak mij geen bal zorgen.
Maar een interessant draadje om te lezen dat is alles .. voor mij toch. :D
A ja en ik gebruik Gmail , Google sites , Google kalender en Google Docs en ze weten nog altijd niet mijn schoen grote. :P
« Laatst bewerkt op: 2011/05/18, 23:37:08 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #39 Gepost op: 2011/05/18, 23:47:31 »
Zoals al genoemd, ixquick is een goed alternatief voor Google, die wel een hele goede zoekmachine is en andere leuke zoekfuncties heeft.

Voor degenen die zoveel mogelijk anonimiteit nastreven:

-Ga op het platteland wonen, waar ze minder cams hebben.
-Gooi al je bonus- en klantenkaarten weg (ik wissel ze wel eens uit met vrienden, die elders in het land wonen, gewoon, omdat het kan  ;))
-Pin niet meer, maar betaal alleen nog maar met contant geld.
-Gooi je mobiele telefoon weg, alles is terug te checken, tenzij je een zware crimineel bent die met ongeregistreerde SIM-cards kunnen werken.
-Zeg je abonnementen op. Geef valse namen op.
-Ga niet meer op e-mail, ga niet meer op internet. Terug naar brieven schrijven en bestandshouders uitwisselen op het schoolplein.
-Hou je gordijnen dicht. Ga alleen nog maar op straat met een capuchon en zonnebril.
-Wees voorbereid, wees bang!
(En dan nog, iemand die zo leefde heeft onlangs toch ook een headshot gekregen)


Ok, iets serieuzer:

-Wees zeer terughoudend met sociale netwerksites.
-Apps zijn spyware.
-Dat Google streetview nu weet dat het tijd wordt dat ik mijn heg ga snoeien, zal me compleet worst wezen.
-Overal moet je je tegenwoordig registreren. Wil je dat zelf ook? Waarom moeten die mensen dat weten? Vraag eens, dat weten ze zelf ook niet. 'Om ons product te verbeteren', zegt de voorgeprogrammeerde helpdeskrobot doorgaans. 'Ohw, cool, geef eens een voorbeeld van zoiets?' zeg ik doorgaans. Tsja, en dat stond nu net niet in het voorgekauwde protocol  ;) Of, nog leuker, vraag eens aan de vrager, nu we toch erg close aan het worden zijn, of die ook wat persoonlijke dingen wil gaan mededelen. Moet je eens kijken hoe ze reageren, LOL  ;)
-Neem zoveel mogelijk e-mail adressen. Gebruik verschillende nicknames en inlogcodes. Google eens op jezelf (fun).
-Discussie ooit met een collega: 'Maar, wat maakt het nou uit als je niks te verbergen hebt'. Bedenk eens een paar dingen, die je van jezelf doodgewoon vindt, maar waarvan je het minder prettig vindt als heel Nederland dat weet, allerlei pipo's die jezelf niet eens kent. Er zijn genoeg dingen te bedenken. En voor de rest, mogen de overvliegende drones mijn 94" scherm zien die ik voor het raam plaats. Met een SuperTux spelletje daarop.


En voor de rest gebruik ik Google uitbundig, maar ook met mate  ;)

« Laatst bewerkt op: 2011/05/18, 23:51:12 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #40 Gepost op: 2011/05/19, 07:02:57 »
Google is hier compleet in de ban, niet dat ik me druk maak om wat ze van me zien dat houd je toch niet tegen maar om hun houding en hoe ze er mee wegkomen, ik gebruik nu overal live mail en yahoo of bling, gtalk is door skype vervangen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #41 Gepost op: 2011/05/19, 08:05:40 »

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #42 Gepost op: 2011/05/19, 09:49:04 »
Google is hier compleet in de ban, niet dat ik me druk maak om wat ze van me zien dat houd je toch niet tegen maar om hun houding en hoe ze er mee wegkomen, ik gebruik nu overal live mail en yahoo of bling, gtalk is door skype vervangen.

Ik moet hier een beetje om lachen. Google vind je niet kunnen, en dus stap je compleet over op Microsoft-diensten  :D

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #43 Gepost op: 2011/05/19, 10:05:01 »
niet zo heel vreemd, ik kan in de MS keuken kijken, ken hun vuile streken en weet waar ik aan toe ben en heb (met dank aan mijn baas) alle betaalde diensten ter beschikking dat is dus heel iets anders dan hotmail in je browser.

bij de weg...ik ken geen andere dienst die toestaat dat ik bestanden van 5 a 6 gig verstuur en die heb ik nodig
« Laatst bewerkt op: 2011/05/19, 10:21:56 door Xarvaz »

Offline Ramana

  • Lid
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #44 Gepost op: 2011/05/19, 10:11:53 »
Ik gebruik een heel oude computer, type mijn teksten in wp5, zet ze op een USB-stick en laat een vriend ze verzenden in een internetcafé. Google zal mij niet vinden!  :)

Wel een beetje vreemd dat Startpage leunt op Google. Kan me voorstellen dat G dat niet accepteert.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/19, 10:18:34 door Ramana »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #45 Gepost op: 2011/05/19, 10:17:29 »
klinkt leuk maar wat doe je dan ben je schrijver ?

Re: stoppen met Google producten
« Reactie #46 Gepost op: 2011/05/19, 11:25:50 »
klinkt leuk maar wat doe je dan ben je schrijver ?

LOL. Dat was de Bin Laden-methode  ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #47 Gepost op: 2011/05/19, 11:39:06 »
Ik gebruik een heel oude computer, type mijn teksten in wp5, zet ze op een USB-stick en laat een vriend ze verzenden in een internetcafé. Google zal mij niet vinden!  :)
Ben jij soms meneer Strubbe? :P (deze man heeft goede argumenten!)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #48 Gepost op: 2011/05/19, 11:42:00 »
klinkt leuk maar wat doe je dan ben je schrijver ?

LOL. Dat was de Bin Laden-methode  ;)

o dan kan ik het antwoord op mijn vraag dus wel vergeten  :o

Offline Paulski

  • Lid
Re: stoppen met Google producten
« Reactie #49 Gepost op: 2011/05/19, 11:56:43 »
Google zal je niet vinden nee. Een clubje Navy Seals wel, ik weet niet wat ik liever heb hoor  :|   8)