Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met Simple Backup  (gelezen 472 keer)

Problemen met Simple Backup
« Gepost op: 2011/09/01, 12:14:01 »
Ik probeer dagelijks backups te maken met Simple Backup, maar dat loopt niet altijd helemaal volgens plan.

1. De bestemming wordt soms veranderd. Ik maak een backup naar een externe harde schijf, maar SB verandert dat soms naar mijn thuismap, waardoor de backups daar belanden. (Hoe verwijder je die backups trouwens? Je kunt ze niet normaal naar de prullenbak verplaatsen, want de toegang wordt geweigerd.)

2. De externe harde schijf raakt steeds vol. De harde schijf is 500 Gb en ik heb denk ik in totaal zo'n 50 of 60 Gb aan data. Ik had gehoopt dat als je steeds incremental backups maakt en oude backups automatisch worden gewist, dat de externe schijf genoeg vrije ruimte over houdt.

Alvast bedankt.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Problemen met Simple Backup
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/01, 15:04:24 »
Citaat
2. De externe harde schijf raakt steeds vol. De harde schijf is 500 Gb en ik heb denk ik in totaal zo'n 50 of 60 Gb aan data. Ik had gehoopt dat als je steeds incremental backups maakt en oude backups automatisch worden gewist, dat de externe schijf genoeg vrije ruimte over houdt.
Lees deze link, http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=32565 en wees blij dat de "oude" BU's niet gewist worden! Incremental is een stapeling, namelijk.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Problemen met Simple Backup
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/01, 16:16:51 »
Citaat
2. De externe harde schijf raakt steeds vol. De harde schijf is 500 Gb en ik heb denk ik in totaal zo'n 50 of 60 Gb aan data. Ik had gehoopt dat als je steeds incremental backups maakt en oude backups automatisch worden gewist, dat de externe schijf genoeg vrije ruimte over houdt.
Lees deze link, http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=32565 en wees blij dat de "oude" BU's niet gewist worden! Incremental is een stapeling, namelijk.

Ja, dat snap ik. Ik had het misschien niet goed uitgelegd. Met Simple Backup maak ik een eerst een Full BU en dan dagelijks een incremental BU. Op een gegeven moment maakt Simple BU weer een Full BU (na een week of een maand) en begin je weer opnieuw met incremental BU's, maar hoe stel je nou in dat die oude Full Backup en de increments automatisch worden gewist? Je kunt wel instellen dat ie alle backups ouder dan een bepaalde tijd wist, maar nog loopt mijn externe harde schijf vol, dus...

Offline koos4401

  • Lid
Re: Problemen met Simple Backup
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/01, 20:35:46 »
Nope, geen idee, behalve "met het handje" of een cronjob. In feite dus:
Citaat
Je kunt wel instellen dat ie alle backups ouder dan een bepaalde tijd wist
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline vilamar

  • Lid
Re: Problemen met Simple Backup
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/01, 20:38:31 »
Zelf gebruik ik hiervoor "Grsync"
Hiermee kan je een backup maken en daarna syncen
Hoogstwaarschijnlijk kan dit ook met Simple Backup, maar ik ken het gebruik van dit programma niet