Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluids recorder  (gelezen 1778 keer)

Mettes

  • Gast
Geluids recorder
« Gepost op: 2009/07/12, 11:21:40 »
Dag iedereen

Ik ben opzoek naar een goede geluids recorder voor Ubuntu.

Met Windows gebruikte ik altijd Polderbits hiermee was het mogelijk om een begin en eindtijd in te stellen wat ik vaak gebruikt voor programma's via livestream op te nemen als ik ze niet kon horen. Helaas vind ik niet voor Ubuntu en werkt Polderbits niet met Wine.

Iemand een sugestie?

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/12, 12:24:35 »
in synaptic is streamtuner te vinden, wellicht voldoet dat aan je wensen

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/12, 12:25:22 »
zelf gebruik ik ook nog streamripper

prlwgn

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/12, 13:57:08 »
Wil met streamtuner aan de gang gaan maar welke handeling moet ik uitvoeren om audacious i.p.v. xmms als standaardspeler te gebruiken in streamtuner.
Alvast bedankt.

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/12, 14:22:15 »
bewerken --> voorkeuren --> klik op toepassingen met de muis --> in de lijst actie en commando, klik op gewenste actie regel --> dubbelklik in het deel van commando, verander de naam van het progje in het gewenste prognaam

prlwgn

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/12, 14:46:51 »
Ja het is gelukt bedankt. Maar wanneer ik iets wil opnemen verschijnt het terminalvenster met een boodschap
ripping ...
Voor het opnemen gebruik ik toch maar liever de Exaille speler.

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/12, 15:36:07 »
dat komt door streamripper dat werkt vanuit de terminal, maar zet het netjes weg waar je het hebt opgegeven.
Maar goed je bent vrij om te kiezen, exaille heb ik dan bijv. nog nooit gebruikt.

succes

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/12, 15:41:07 »
als je voor streamripper een soort van gui wilt, kun je Kstreamripper gebruiken, is eigenlijk wel voor KDE, maar werkt erg prettig.

Mettes

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/13, 10:36:24 »
Bedankt voor streamtuner dit werkt wel goed.
Enkel ben ik nog opzoek of het mogelijk is om een begintijd van het opnemen in te stellen?

van_zwier

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/13, 23:45:36 »
dat is me inderdaad ook nog niet gelukt, het start vaak net 2 seconden te laat. Erg irritant

Mettes

  • Gast
Re: Geluids recorder
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/13, 23:48:22 »
Ja voor de rest vind ik het een goed programma. Bij polterbits stelde ik vaak een begintijd en eindtijd in en laat ik de livestream spelen maar mijn volume gedempt. Zo nam ik programma's op als ik niet aanwezig kon zijn. Dit zou ik graag kunnen maar dan onder Ubuntu.