Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server crash na een partitie verwijderen  (gelezen 1035 keer)

Offline Sentmen

  • Lid
Server crash na een partitie verwijderen
« Gepost op: 2010/06/22, 19:23:14 »
Hallo,

Ik zit op mijn werk en daar loopt een server met ubuntu server. Ik heb van een andere hdd de partitie verwijderd in de xp installatie cd verwijderd. Nu kan hij niet meer opstarten. Wat kan ik nu nog doen om alles weer goed te krijgen. Graag snel hulp. :rolleyes:

Offline ivo

  • Lid
Re: Server crash na een partitie verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/22, 22:11:39 »
Maak ons eerst eens duidelijk wat je precies gedaan hebt.
Je opmerking "Ik heb van een andere hdd de partitie verwijderd in de xp installatie cd verwijderd"
is nogal vaag.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Server crash na een partitie verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/23, 12:30:12 »
Ik vermoed dat deze slimme jongeman (vrouw) middels de windows cd ergens op de HD een partitie verwijdert heeft.

Is makkelijk natuurlijk want windows geeft aan de hij die Linux prtitie niet kan lezen en er nix mee kan.

Al speculerende vermoed ik nu dat hij de Linux partitie verwijdert heeft.

Sja dan doet Linux het niet meer  =D

Gewoon ff met een tooltje die partitie terug halen en nogmaals kijken wat je gedaan hebt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Sentmen

  • Lid
Re: Server crash na een partitie verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/23, 20:56:44 »
Om even duidelijker te zijn zou ik het even preciezer vertellen. Ik wou om softwarematige redenen 20 minuutjes windows erop zetten. Dus wou ik een dual boot doen. Dus heb ik een andere partitie verwijderd en een NTFS partitie erop gezet. Toen gaf windows een leuke foutmelding van dat de schijf niet goed was. Dus heb ik de server weer opnieuw opgestart en toen deed hij het niet meer. En omdat dit de backup server was was ik bang dat alle backups die ik gemaakt had verloren zou zijn. En had het iets te snel gepost ;).

Ik heb het al inmiddels al opgelost. Ik had de bootloader kapot gemaakt :P. Even met de installatie cd (van ubuntu) erover heen gehaald. :)

Allemaal bedankt voor de antwoorden. Van mij mag hij nu dicht.

Met Vriendelijke Groeten,
Sentmen.


Offline ivo

  • Lid
Re: Server crash na een partitie verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/23, 22:00:06 »
Jij moet hem zelf "afsluiten" door in het onderwerp van je eerste bericht de tekst

[OPGELOST]

te plaatsen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.