Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iPod Touch  (gelezen 3199 keer)

aubuntu

  • Gast
iPod Touch
« Gepost op: 2009/05/03, 15:54:16 »
Hoi, ik heb een iPod touch. Maar met geen enkele programma kan ik muziek erop zetten.
IK heb een idee :P namelijk via SSH die muziek erop te zetten. WEet iemand in welke map al die muziek etc. erop staat die je normaal synchroniseert via iTUnes?

Offline xpired

  • Lid
Re: iPod Touch
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/03, 16:10:18 »
Heb je je iPod ge-jailbraked?

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/03, 16:30:12 »
Jep, en die dingen voor die IPA files ook. Alles :P maar dat had ik gedaan toen ik nog windows had

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: iPod Touch
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/03, 20:53:32 »
we hebben een eigen wiki met info,,

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/iPodOpUbuntu

heb je iig even iets te lezen :)

Re: iPod Touch
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/04, 13:09:25 »
Hoi, ik heb een iPod touch. Maar met geen enkele programma kan ik muziek erop zetten.
IK heb een idee :P namelijk via SSH die muziek erop te zetten. WEet iemand in welke map al die muziek etc. erop staat die je normaal synchroniseert via iTUnes?

op mijn ipod shuffle is de muziek opgeslagen in /media/IPOD/iPod_Control/Music
ik weet niet zeker of dit ook opgaat voor jou, omdat je een ipod touch hebt, maar het lijkt me dat dat hetzelfde is.
waarschijnlijk kun je hier ook gewoon je muziek in kopieren.

ps. ik gebruik altijd rhythmbox om muziek op mijn ipod te zetten.

edit: ik lees net in de wiki dat de ipod touch niet gezien wordt als een opslagmedium, dus heb je waarschijnlijk niks aan wat ik hierboven heb gezegt, sorry
« Laatst bewerkt op: 2009/05/04, 13:18:48 door tiemenhakvoort »
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/04, 16:07:54 »
@ chris.: bedankt. ik zal het proberen. ik zeg het resultaat wel =D
@ tiemenhakvoort: maakt niet uit XD toch bedankt.

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/04, 18:13:48 »
Muziek erop zetten lukt wel. Maar hoe zet ik games etc. erop? Van die ipa files?
En films ofzo? Bedankt ;)

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/04, 22:49:27 »
weet iemand dat?

Offline ivo

  • Lid
Re: iPod Touch
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/04, 23:16:03 »
Mijn dochter heeft sinds zaterdag een iPod nano 8Gb maar ik ben er nog niet in geslaagd om er via Ubuntu iets op te zetten. Ik kan het ding via USB mounten etc, maar wat ik erop lijk te kopieren (overigens zonder foutmeldingen) is nergens terug te vinden op dat [kre|di]ng.

Dus dan toch maar de formele iTunes op de windows bak op zolder gezet en dat werkt prima, zij kan er al beter mee uit de voeten dan ik. Ik besteed er verder ook geen energie meer aan.

Zolang ik mijn Medion 20(!)Gb speler van de Aldi (€129) nog maar kan blijven aansturen vanuit Ubie.....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/05, 00:08:37 »
Maar ik wil weten hoe ik via ssh apps en films erop zet

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/05, 17:08:36 »
Weet iemand de map van apps en films?? ???


aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/05, 19:02:26 »
DIe links zijn voor muziek?

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/06, 19:34:08 »
Niemand? :-[

Re: iPod Touch
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/06, 20:16:11 »
Misschien kun je in virtualbox windows installeren, en dan vanuit windows alles er op plaatsen met behulp van itunes.
Dan kun je je ipod in ieder geval gebruiken.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/08, 18:00:12 »
Maar dan krijg ik hoeveel geheugen wilt u gebruiken voor windows. IS dat dan dat het helemaal van je geheugen afgaat? Ook al gebruik je windows niet?

Offline Mark81

  • Lid
Re: iPod Touch
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/08, 18:10:11 »
Nee, dat wordt dan tijdelijk gereserveerd voor je virtuele windows. Sluit je Vbox, dan is het gehele geheugen weer beschikbaar voor je echte besturingssysteem. Maar ik ben benieuwd of je itunes erop aan het werk krijgt. Het is mij en -volgens de vele, vele berichten op het internet- niet gelukt itunes aan de praat te krijgen in virtualbox. ik hoop van harte dat het je lukt.  :)

Voor muziek gebruikte ik altijd Amarok, films werken er niet mee, helaas. Succes iig!

aubuntu

  • Gast
Re: iPod Touch
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/08, 18:57:02 »
Bedankt :P maar is dat niet gewoon windows in linux om het zo maar te zeggen? En dat je gewoon alles erop kan? En als je wine gebruikt bij een spel. Loopt het spel dan minder lekker?