Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mingos of XXODD-laptop gebruikers hier?  (gelezen 3363 keer)

Mingos of XXODD-laptop gebruikers hier?
« Gepost op: 2007/10/08, 20:36:12 »
Zijn er Mingos of XXODD-laptop gebruikers hier op het forum? Wat zijn jullie ervaringen?

Beide laptops worden via een webwinkel verkocht; in het geval van XXODD kun je geen laptop even 'bevoelen' voordat je er eentje laat configureren; ze hebben wel een goede naam dacht ik, maar geven desgevraagd geen garantie dat de laptop met Linux samenwerkt.

Voor Mingos ligt het wat anders: speciaal op Ubuntu gericht, laptops te bezichtigen, maar dat vraagt een reisje naar Heerenveen. De laptops zijn wat duurder dacht ik, maar dus wel de garantie dat de boel echt werkt.

Dus: wie kan mij wat wijzer maken?

Dank.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mingos of XXODD-laptop gebruikers hier?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/08, 20:42:30 »
het is mooi dat bedrijven hun hardware zo samenstellen dat ubuntu fijn draait op zo'n systeem. mingos staat gewoon bij "partners" hier op het forum. (rechtsboven) en ik weet van 1 lid dat die zo'n mingos laptop heeft gekocht.
zelf heb ik een pc van: ikbenstil, ook een "partner". deze levert ook ubuntu desktops. ik ben zeeeer tevreden over deze desktop. :)
link: http://ubuntudemon.wordpress.com/2006/10/15/i-bought-my-new-laptop/

Karelke

  • Gast
Mingos of XXODD-laptop gebruikers hier?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/09, 21:06:39 »
Wij hebben al veel xxodd notebooks verkocht en zowat alle modellen die we vastgehad hebben werken prima met Ubuntu (we testen ze allemaal met Ubuntu voor ze de deur uitgaan). Draadloos werkt direct en alle andere hardware ook.