Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vertikale streepkes tussen characters in invoervelden  (gelezen 803 keer)

guivho

  • Gast
Vertikale streepkes tussen characters in invoervelden
« Gepost op: 2006/11/27, 19:56:20 »
Dit probleem stelt zich zowel bij
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.8.1) Gecko/20060601 Firefox/2.0 (Ubuntu-edgy)
en bij Thunderbird version 1.5.0.8 (20061115) op een Ubuntu6.10 AMD64.

Wanneer ik met mijn pijltjestoets vooruit, achteruit , omhoog of omlaag beweeg over eerder ingevoerde tekst, blijven er verticale streepjes achter tussen de characters. Als je dan bv End duwt, verdwijnen die. Ik wou een snapshot maken, maar van zodra ik op Applications klik, verdwijnen ze ook. Dit is een oervervelende toestand. Wanneer de streepjes er staan is de onderliggende tekst slecht leesbaar. En het wordt al helemaal een probleem om je tekstcursor terug te vinden.

Ik dacht dat het aan de fonts lag die ik gekozen had, maar nee. Ik heb namelijk mijn fontselectie uit de respectieve prefs.js files uitgegooid en de firefox en thunderbird herstart, en het probleem doet zich voor met de standaard fonts.

Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik vind nergens een posting die dit probleem lijkt te beschrijven. Ik hoop dat een van jullie mij wat raad kan geven.

budster

  • Gast
Vertikale streepkes tussen characters in invoervelden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/27, 20:43:52 »
Ik weet wel hoe dit komt, niet hoe je dit kan oplossen. Waar je last van hebt is dat als jij je cursor verplaatst dat de op de oude plek de cursor niet gewist wordt. Als je uit beeld scrolt en weer in beeld dan is het ook weg als het goed is.

guivho

  • Gast
Vertikale streepkes tussen characters in invoervelden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/16, 14:07:44 »
Ik heb de nvidia drivers geinstalleerd zoals uitgelegd op http://wiki.beryl-project.org/index.php/Install/Ubuntu/Edgy/nVIDIA en hiermee is alles opgelost.