Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: updates installeren zonder wifi  (gelezen 695 keer)

updates installeren zonder wifi
« Gepost op: 2012/12/07, 12:54:07 »
Beste mensen,

In mijn buitenhuisje heb ik een computer staan, uiteraard met Ubuntu.  Werkt prima. Ik vroeg me alleen het volgende af. Ik heb daar geen wifi. Ik gebruik daar de usb tetering van mijn android phone.  Ook dat werkt prima. Ook updates haalt ie prima binnen. Langzaam maar het werkt.
Nou vroeg ik me af of ik updates thuis via wifi b.v. op een usb stick kan zetten en ze dan lokaal op mijn buitenhuisje computer kan installeren. Dat zou me  namelijk nogal wat MB's mobiel data gebruik schelen.

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/07, 19:27:46 »
Dat kan, hier downloaden http://packages.ubuntu.com/ en dan op een stick zetten en via de update manager weer installeren op je computer installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/08, 20:53:43 »
Bedankt Gijsbert,

Maar hoe moet ik dat daar dan downloaden???? Ik krijg alleen maar een hele lange lijst met update (precise dus) maar zie nergens een download mogelijkheid.....

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/09, 00:08:30 »
Klik op precise-updates>klik op bijv. Onderhoudsgereedschappen>klik op bij. Grub2 of een ander programma> kies een platform 64 bits of i386>klik daarop> klik op een van de servers om te downloaden. Een hoop werk, maar zover ik weet een manier.
Of je kan elke keer de meest recente versie installeren, als je een aparte home partitie hebt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

updates installeren zonder wifi
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/09, 10:46:49 »
Oeps ja das nogal bewerkelijk haha .... dan laat ik het maar zoals het is...... wat minder vaak updaten

Bedankt in ieder geval!
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/09, 10:53:45 »
Beste mensen,

In mijn buitenhuisje heb ik een computer staan, uiteraard met Ubuntu.  Werkt prima. Ik vroeg me alleen het volgende af. Ik heb daar geen wifi. Ik gebruik daar de usb tetering van mijn android phone.  Ook dat werkt prima. Ook updates haalt ie prima binnen. Langzaam maar het werkt.
Nou vroeg ik me af of ik updates thuis via wifi b.v. op een usb stick kan zetten en ze dan lokaal op mijn buitenhuisje computer kan installeren. Dat zou me  namelijk nogal wat MB's mobiel data gebruik schelen.

Zou de aanschaf van een occasie laptop (dat hoeft niet eens zo gek veel te kosten) een oplossing kunnen zijn? Je neemt hem gewoon occasioneel mee en je update hem thuis aan je netwerkverbinding.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/09, 18:03:15 »
Met het programma Keryx zou het grafisch makkelijk te doen zijn, ik heb het zelf nog niet aan de gang gekregen.
En ook zo moet het lukken, nog niet zelf getest. https://help.ubuntu.com/community/AptGet/Offline
https://launchpad.net/keryx/+download
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/15, 10:13:20 »
Ja dat is zeker een optie Joris.  Ik had daar vroeger ook een laptop, maar die is ter ziele... en deze computer had ik nog staan... doet het verder prima..
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/15, 10:15:54 »
Bedankt Gijsbert

Ik ga er ff induiken... lukt dat niet dan maar inderdaad weer op zoek naar passend lappietoppie

www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline Dave

  • Lid
Re: updates installeren zonder wifi
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/15, 16:08:34 »
och wat kan je gebeuren als je geen updates doet daar?
neem je het ding eens per jaar oid eens mee naar huis en voor de rest niet van wakker liggen.