Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc  (gelezen 924 keer)

accesshater

  • Gast
Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Gepost op: 2008/08/23, 18:04:44 »
Ik heb opeens een vreemd probleem, alle video's die ik afspeel worden afgespeeld in negatief =/
Ik heb geen effecten uitstaan en voor de rest ziet er alles goed uit.
Echt vreemd.

ZOu iemand me misschien kunnen helpen, alvast bedankt.

Offline tabasco

  • Lid
Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/23, 18:12:56 »
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-restricted-modules-2.6.24/+bug/218462

als je Totem opent kun je met de 'hue' optie de kleuren weer normaal instellen. Zie bovenstaande link. Hopelijk heb je er iets aan...


[edit]
@Prosper dat is me nog nooit eerder overkomen, op dezelfde seconde een bericht plaatsen...

Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/23, 18:12:56 »
Wij mogen aannemen dat je vroeger dus geen problemen had ?
Dat je ook de volledige multimedia-ondersteuning hebt geïnstalleerd ?
Het gebeurt ook in alle spelers ? Met alle video's (van verschillende bronnen ?)

Denk dan eens rustig na wat het laatste is dat je aan je systeem hebt gedaan, hoe onschuldig het ook mag lijken...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

accesshater

  • Gast
Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/23, 18:26:48 »
ik heb totem-xine geinstalleerd... en toen kreeg ik dat (de gewone totem had ik al)
Deze heb ik vervolgens verwijdert en heb daarna een restart gedaan.

Ik zal het eens nakijken tabasco, vind het alleen vreemd dat het in alle spelers gebeurt

accesshater

  • Gast
Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/23, 18:31:12 »
Citaat van: tabasco
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux-restricted-modules-2.6.24/+bug/218462

als je Totem opent kun je met de 'hue' optie de kleuren weer normaal instellen. Zie bovenstaande link. Hopelijk heb je er iets aan...


[edit]
@Prosper dat is me nog nooit eerder overkomen, op dezelfde seconde een bericht plaatsen...
Zowaar het werkte =p

ik moest de hue op max of min zetten en de kleuren waren weer goed, ook in de andere spelers...

Vind het maar vreemd.... omdat ik daar niet aan gezeten heb (misschien dat hij daarom ook op de bug site staat =p)

Maar iig bedankt =), weer wat geleerd =D

Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/23, 20:01:47 »
Dat is/was in elk geval een zeer rare bug.  Een instelling die verandert in één speler, zonder dat je daar hebt aangezeten en die vervolgens in alle spelers een totaal ongewenst effect heeft....

Magoe, 't is opgelost.... :)

@Tabasco: dit is inderdaad een zeer uniek geval van onze twee postjes op hetzelfde moment.  Al was het jouwe wel veel efficiënter... :P  Maar kom, niet getreurd, ik stelde toch al de goede vragen...
Laat ons er ene op gaan pakken in de Stamkroeg !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline tabasco

  • Lid
Problemen met afspelen video's in: totem/mplayer/vlc
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/23, 20:46:36 »
Ik beantwoord je hier 'offtopic' omdat deze draad inmiddels als opgelost is gemarkeerd. In de Stamkroeg staat er ene voor je klaar!