Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Leuke lan game voor met de kinderen  (gelezen 9529 keer)

Offline MKe

  • Lid
Leuke lan game voor met de kinderen
« Gepost op: 2019/10/19, 09:56:38 »
Hoi,

Ik ben niet zo'n gamer en weet er dus niets van. Maar de laatste tijd hebben mijn kinderen en ik veel lol met het spel tuxkartracer over het lan in mijn huis. Dat is een soort Mario kart clone. Het draait op alle Linux distro's en als bonus zelfs op mijn zoon's Apple. Ik vroeg me af of jullie me nog meer van dit soort spellen kunnen adviseren? Een beetje vriendelijke actie spellen die we binnen het netwerk ( dus niet over internet) met elkaar kunnen spelen, het liefst ook draaiend op OSX (en vanzelf sprekend op Ubuntu). Dit voor het geval tux karts gaat vervelen?

Re: Leuke lan game voor met de kinderen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/20, 20:59:53 »
Weet niet hoe oud je kinderen zijn en of ze het interessant vinden maar OpenTTD is ook een erg leuk LAN-spel en werkt hier ook heel soepel voor is mijn ervaring. Grafisch wat gedateerd maar  je kunt toch veel lol hebben met het helpen of juist dwarszitten van elkaar. Samen een mooi transportbedrijf maken of juist lekker klieren. Is er zo te zien ook voor OSX.

Wat ook erg grappig kan zijn is OpenRCT 2 (Roller Coaster Tycoon) daar zit ook een mulitplayermodus in over het netwerk. Werkte de laatste keer dat ik het probeerde nog niet helemaal soepel qua synchronisatie maar was toch een grappige ervaring.

Er zijn ook verschillende shooters die goed werken (denk aan bijv. OpenArena of Cube 2 Sauerbraten) maar die zijn misschien te gewelddadig.

Re: Leuke lan game voor met de kinderen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/11/03, 09:13:42 »
Intressant games op je pc, maar je hebt ook sites die je gewoon in je favorieten zet in je browser, dan kan je een hele pak games spelen zowel html5 en flash.Kijk maar eens naar mijn website.