Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Catalyst Control Center  (gelezen 2294 keer)

(Opgelost) Catalyst Control Center
« Gepost op: 2009/04/25, 15:13:32 »
Deze post staat bij Installatie maar trekt daar geen reacties. Daarom de tekst ook op dit blog. Hier is ie:

Dames en Heren, toen ik 8.10 verving door 9.04 (ging gelukkig goed) kreeg ik aan het begin de mededeling gepresenteerd dat de driver fglrx verwijderd zou worden en of ik nog wel wou upgraden. Ik zei ja en de computer ging aan de slag. Daarna in Synaptics het pakket fglrx opgezocht. Dit bleek de Linux versie te zijn van het ATI Catalyst Control Center. Mijn vraag is: waarom moest dat eruit en moet ik het weer terugzetten. Voor alle zekerheid, ik heb een Dell Inspiron 6400 Laptop computer met Intel processor. Het venster had het over AMD.
Overigens viel mij op dat tijdens het upgraden enkele programma's verwijderd waren,  b.v. Gnome-Do en dat sommige pakketten een tik hadden gekregen en dus geherïnstalleerd moesten worden. Moet ik nu alles nakijken?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/26, 00:50:02 door HermanDegenhart »

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Catalyst Control Center
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/25, 15:41:44 »
Ik weet natuurlijk niet precies wat er stond, maar ik neem aan dat AMD als fabrikant van de kaart stond vermeld? De chip van je grafische kaart is van ATI Technologies en dus van AMD.
Verder vermoed ik dat je drivers zijn geupdate en dus ook je Catalyst Control Center.

Re: Catalyst Control Center
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/25, 17:15:14 »
Dat Catalyst Control Center is verwijderd tijdens het upgraden en niet bijgewerkt. Werkt dit pakket niet samen met een Intel processor?

Re: Catalyst Control Center
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/25, 17:35:31 »
Het Catalyst Control Center zou inderdaad alleen op AMD chips kunnen werken, want als ik het installeer en open, krijg ik de mededeling: Initialisatiefout. Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van de Catalyst Control Center Linux-editie.
Dit kan de volgende oorzaken hebben;
Er is geen stuurprogramma voor de grafische ATI-kaart geïnstalleerd, of het ATI-stuurprogramma werkt niet goed.
Als dit inderdaad aan de afwezigheid van een AMD processor ligt, dan is het niet op te lossen.

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Catalyst Control Center
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/27, 15:33:39 »
Het Catalyst Control Center zou inderdaad alleen op AMD chips kunnen werken, want als ik het installeer en open, krijg ik de mededeling: Initialisatiefout. Er is een fout opgetreden bij het initialiseren van de Catalyst Control Center Linux-editie.
Dit kan de volgende oorzaken hebben;
Er is geen stuurprogramma voor de grafische ATI-kaart geïnstalleerd, of het ATI-stuurprogramma werkt niet goed.
Als dit inderdaad aan de afwezigheid van een AMD processor ligt, dan is het niet op te lossen.
Ik bedoelde dat alle ATI videokaarten officieel AMD technologie zijn. ATI is namelijk van AMD. Ik doelde dus gewoon op je grafische processor, niet je gewone.
Maar kun je de zaak niet gewoon geinstalleerd krijgen via "restricted drivers"?

Re: (Opgelost) Catalyst Control Center
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/27, 15:37:35 »
Mijn TravelMate heeft een AMD processor, 64-bits om precies te zijn. Maar het Catalyst Control Center zit in een non-free kanaal. Dat moet ik er nog opzetten. Komt eraan dus.