Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nuubje in Ubuntu  (gelezen 769 keer)

Razak

  • Gast
Nuubje in Ubuntu
« Gepost op: 2008/03/27, 08:18:35 »
Dag beste mensen

Ik heb het volgende probleem. ik ben net begonnen met Ubuntu en probeer het te installeren in VMware op een Intell Pentium Centrino Duo 2000 Mhz met 3GB ram.

Nu gaat de hele instalatie goed alleen heb ik op het moment dat ik klaar ben, en het CDtje eruit mag halen krijg ik een vastlopen en dat eigenlijk de hele tijd.

Is mijn vraag kan het liggen dat ik een Centrino Duo heb, moet je dan een aparte versie hebben??? of hebben jullie miischien een sugestie wat ik dan over het hoofd zie

Alvast Bedankt,

Groetjes
Het Nuubje :)

Nuubje in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/27, 08:40:32 »
Allereerst welkom.

Waarom installeer je ubuntu in VMWare ?
En wat is dan het oorspronkelijke besturingssysteem ?

Welke versie installeer je ? 7.10 ?
Welke CD gebruik je ?  "Live-CD" of "Alternate-CD"
Welke opties heb je gekozen na het opstarten ?
Heb je geboot vanaf die CD ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Razak

  • Gast
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/27, 08:57:55 »
Bedankt voor het warme welkom :)

Ik doe het via VMware omdat ik in het verleden alleen met Windows gewerkt heb, linux is helaas nog onbekend terein voor me.
Tevens antwoord op je vraag Ik heb Windows XP PRo Service pack 2 :)

Ik wil natuurlijk zoals je wel begrijpt wel een OS aan de gang houden waar ik mee kan werken.
Zodra dat ik ubuntu Onder de knie heb zal ik ook direct overgaan :) Zeker nu met de opkomst van VISTA

Ik gebruik  ubuntu 7.10
Ik gebruik de Live CD, want ik had gelezen dat je die zowel om te testen als voor het installeren geod kon gebruiken

Ik heb de eerste opstart optie gebruikt en dan laadde hij Ubuntu in het ram en heb vervolgens Via de Desktop
Snelkoppeling "install" gebruikt om het te installeren.

En dan installeerd hij het netjes. Hij geeft ook de waarschuwing dat je met het opstarten het CDje eruit moet halen,
ander zou Ubuntu weer geladen worden via het ram, en dan zou ik verder niets kunnen doen als
alleen kijken dus niet installeren en met bestanden gaan werken. Maar op het moment dat hij in die Reboot gaat kaait hij me vast. :(

Alvast bedank,

Razak

Offline joop905

  • Lid
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/27, 09:26:49 »
kijk ook hier eens naar Dualboot met Ubuntu en Windows XP
computer die zowel Windows als Ubuntu kan opstarten. Als je alle stappen hebt gevolgd, krijg je bij het opstarten van je computer de keuze of je Windows wilt starten, of Ubuntu.

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/dualboot_gutsy/

Razak

  • Gast
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/27, 09:36:22 »
Dual Boot ????

Ik gebruik VMware dan zit ik niet met een dual boot :)
of begrijp ik het verkeerd

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/27, 09:59:54 »
Citaat van: Razak
Dual Boot ????

Ik gebruik VMware dan zit ik niet met een dual boot :)
of begrijp ik het verkeerd
nee, dat begrijp je niet verkeerd, als je VM ware (of virtualbox) gebruikt, heb je geen dualboot. Je moet maar eens zoeken op dualboot en virtueel op dit forum. Zij veel topics over het verschil, voor en nadelen.

Ik zelf ben begonnen met een dualboot (had ook nog helemaal geen linux ervaring)  Voordeel is dat je voor elk OS je volledige RAM kan gebruiken, snelheid dus. Maar goed, smaken verschillen. Op dit moment werk ik met Ubuntu als main OS en heb ik windows in Virtualbox...(gebruik windows bijna nooit meer, vandaar)

De link die Joop905 gaf in zijn post werkt prima, ik heb op dezelfde manier een dualboot geinstalleerd.

mocht je vragen hebben, dan horen we het wel!
groeten Idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Razak

  • Gast
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/27, 10:18:50 »
Bedankt voor je opheldering ik ga zeker nu naar het  forum voor wat meer te lezen van het virtule omgeving

Maar is mijn vraag dan ook nog:

Kun je dan Linux HELEMAAL vervangen voor Windows (Ik hoop van wel)
Want ik heb vrienden die nog niet zo lang geleden ook begonnen met linux en
zei hebben zeer veel problemen met geluidskaarten (combinatie met BV TS en Game ) en grafische 3D toepassingen
(spellen met name) of is dat die jongens dan nog de ervaring missen zoals ik om het goed aan de gang te krijgen

Bedank voor de snelle hulp :)

Het Nuubje
Razak

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Nuubje in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/27, 11:01:51 »
Citaat van: Razak
Bedankt voor je opheldering ik ga zeker nu naar het  forum voor wat meer te lezen van het virtule omgeving

Maar is mijn vraag dan ook nog:

Kun je dan Linux HELEMAAL vervangen voor Windows (Ik hoop van wel)
Want ik heb vrienden die nog niet zo lang geleden ook begonnen met linux en
zei hebben zeer veel problemen met geluidskaarten (combinatie met BV TS en Game ) en grafische 3D toepassingen
(spellen met name) of is dat die jongens dan nog de ervaring missen zoals ik om het goed aan de gang te krijgen

Bedank voor de snelle hulp :)

Het Nuubje
Razak
In principe kun je windows prima vervangen door linux, ik vindt zelfs dat Linux makkelijker en beter is dan windows (meer mogelijkheden) echter: bepaalde programma's werken niet onder linux, daarvoor kun je dan gebruik maken van Wine, een windows emulator die ervoor zorgt dat je veel windows programma's kunt draaien onder linux. Games is een ander verhaal (zoek maar eens op het forum) dara is linux niet echt geschikt voor. Maar ik ben helemaal geen games fan, dus heb daar geen ervaring mee.
Ook zijn er wel wat opstakels mbt videokaarten, staat genoeg op het forum. Bij mijn was dan geen probleem.

 Voor de verschillen tussen window sen linux kijk dan hier eens naar:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/20109

Daarom hebben een aantal mensen dus een dualboot, of (zoals ik) window sin een virtuele omgeving). Ik gebruik windows nu nog voor videobewerkinge en nog één ander progje. Verder volledig Ubuntu 7.10

gr idzme
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz