Teams > Tips & trucs

VMware Workstation Player installeren

<< < (5/7) > >>

EvC:
VMware Workstation Player in Ubuntu 22.04 schijnt issues te hebben. Zijdelings volg ik het amper, maar resultaat heb ik nog niet.
Om eerlijk te zijn moet ik bekennen dat ik liever gebruik maak van GNOME Boxes.
Of ik dit topic nog wil ondersteunen betwijfel ik. Wellicht zijn er liefhebbers om het stokje over te nemen.

Toch wat screenshots:

h2o:
Ik zie iets met kernel modules. Dat is ook voor mij --DE-- reden om Qemu/KVM te gebruiken. Geen afhankelijkheid van linux-headers die roet in het eten kunnen gooien.
Iets zegt mij dat de linux-headers niet geschikt zijn of ontbreken.

rive gauche:
Het klopt idd ben ook tegen die problemen aangelopen.
RG

EvC:
Dat is inderdaad de grootste drempel (de afhankelijkheid van linux-headers) voor mij om VMware te gebruiken. Vooral als men rolling distributies wil gebruiken.

Bij GNOME-Boxes is bijvoorbeeld openSUSE Tumbleweed geen enkel probleem voor de toekomst:

h2o:

--- Citaat van: EvC op 2022/05/14, 13:43:09 ---Dat is inderdaad de grootste drempel (de afhankelijkheid van linux-headers) voor mij om VMware te gebruiken. Vooral als men rolling distributies wil gebruiken.
Bij GNOME-Boxes is bijvoorbeeld openSUSE Tumbleweed geen enkel probleem voor de toekomst:

--- Einde van citaat ---
Een dist-upgrade bij Debian nooit problemen met Qemu/KVM, ook niet met een verse installatie. Ik heb ook de indruk van de cqow2's (veel) sneller draaien dan bij Virtualbox. Een Windows 10 vdi is gewoon log terwijl een coqs van Qemu/KVM zeer rap draait. Scheelt mij sowieso een duelboot. Of dat ook het geval is met VMware durf ik niet te zeggen.
Mijn Qemu/KVM systemen draaien soms (heb ik het idee) nog sneller dan het host systeem. Opstarten en afsluiten gaat heel snel.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie