Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen  (gelezen 1231 keer)

Offline Shameboy

  • Lid
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Gepost op: 2007/11/04, 21:36:15 »
Ik zou graag de iconen HDD en BACKUP van mijn bureaublad verwijderen maar telkens als ik dit doe verschijnt er een venster: "u kan dit niet verwijderen, u dient eerst te ontkoppelen" als ik dan wil ontkoppelen komt er een melding dat enkel root kan ontkoppelen...

hoe kan ik toch deze snelkopelingen van mijn bureaublad verwijderen want ze staan er maar een beetje in de weg...

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 22:05:07 »
Dit zijn toevallig toch niet de partities waarop ubuntu is geïnstalleerd?
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog


HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/04, 22:21:13 »
Merci, Pjotr,

Ik wist dat ik het hier al eens was tegengekomen, maar omdat het niet dringend is, had ik er nog niet naar gezocht.  Het is niet dringend omdat het toch "maar" op m'n desktop is, waar de Windowspartitie met ntfs-3g gemount en leesbaar is geworden.  Ik werk daar toch vrijwel nooit op, eigenlijk alleen maar onderhoudswerken: de kinderen kennen sudo nog niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/04, 22:32:30 »
Graag gedaan!  :-)

Nadeel is overigens wel, dat een aangekoppelde USB-geheugenstaaf dan ook niet meer op het bureaublad verschijnt. Die zie je dan alleen nog maar via Locaties in de bovenste werkbalk.

Offline vanadium

  • Lid
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/05, 12:28:28 »
Om enkel de "gewraakte" iconen van de desktop te verwijderen, en niet die je graag hebt, bijvoorbeeld die van een USB stick, moet je de betreffende partities elders gaan mounten, t.t.z. niet onder /media. /mnt is een goede nieuwe lokatie.

Offline Shameboy

  • Lid
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/05, 16:32:14 »
bedankt!

en wat is Sudo soms?


mickvdv

  • Gast
HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/05, 19:22:35 »
Citaat van: Prosper
Merci, Pjotr,

Ik wist dat ik het hier al eens was tegengekomen, maar omdat het niet dringend is, had ik er nog niet naar gezocht.  Het is niet dringend omdat het toch "maar" op m'n desktop is, waar de Windowspartitie met ntfs-3g gemount en leesbaar is geworden.  Ik werk daar toch vrijwel nooit op, eigenlijk alleen maar onderhoudswerken: de kinderen kennen sudo nog niet.
Misschien toch eerst proberen te zoeken voordat je vraagt. Dat scheelt anderen wat werk.

HDD en BACKUP van bureaublad verwijderen
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/05, 19:43:37 »
Citaat van: mickvdv
[
Misschien toch eerst proberen te zoeken voordat je vraagt. Dat scheelt anderen wat werk.
Euh, Mick, ik heb dat niet gevraagd...  Las alleen hier het antwoord op een voor mij minder dringende vraag, en heb even gemeld dat ik er ook mee geholpen was. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...