Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !  (gelezen 12020 keer)

Dames, heren,
Ik kom er echt niet meer uit, na van alles op eigen kracht geprobeerd te hebben met DeVeDe, K9copy, en met DVD95 convertor, ze kunnen allemaal niet wat ik nu weer wil:
Ik heb 3 prachtige DVD's gedownload over de ontwikkeling van de Saturnus 5 raket. Allemaal DVD-videobestanden, in keurige video_ts mapjes. Maar...........
het zijn wel DVD9 video bestanden, dus wil ik die omwerken naar een omvang dat past op een DVD5-schijfje. Branden als DVD9 heeft op mijn duallayer nog nooit gewerkt, dus wil dat ook niet proberen, jah, toch net 2 keer weer 2 blanc0 duallayer schijfjes tot bierviltjes promoveerd, het werkt echt NIET.

Ik heb dus bovenstaande programma's getest, maar geen van alleen kunnen ze de bestanden vanaf mijn harde schijf omcoderen zodat ze wel passen. Tenminste, ik ben er niet achter gekomen. Mijn laatste hoop was DVD95 convertor maar die kan alleen vanaf een DVD werken als bron, en kan niet video-bestanden vanaf een harde schijf lezen.....bummer !

Wie kan me helpen om dit toch te fixen ????

Noob.
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline patrick

  • Lid
hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/15, 20:31:25 »
ik heb een film van 7Gb en met k9copy zet hij de standaard om naar dvd5.
Heb gewoon de map geselecteerd waar de videobestanden staan en dan een bestandsnaam gekozen en hij maakt een iso aan van iets meer dan 4Gb als ik deze brand past deze op een dvd van 4.7Gb
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Drummies

  • Lid
hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/15, 20:34:47 »
Goldfingers


je zal gebruik moeten maken van dvd decrypter misschien dvd shrink
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/15, 21:18:57 »
Drummies, dvd shrink werkt goed onder wine, het proberen waard Goldfingers, link http://members.home.nl/2frank.kim/dvd%20shrink.htm  Ik heb ook nog het programma ConvertIt, weet nog niet of je hiermee van DVD9 naar DVD5 kan omzetten nog nooit geprobeerd. Wel een prettig programma om allerlei type video en audio om te zetten. Verder zijn er op internet genoeg handleidingen te vinden met de zoekterm dvd9 to dvd5 met www.google.nl/linux. En worden de programma's K9copy,DVD95 daar ook vermeld.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/15, 21:42:36 »
Doe je dit op een FAT32 bestandssysteem want dan loop je misschien tegen de maximumbestandsgrootte aan van 4 Gig?
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/15, 22:30:08 »
Heren, dank voor de tips!. Ik ben er via het advies van jullie achter gekomen dat K9copy inderdaad alles standaard naar DVD5 formaat 'backupt', dus kan ik nu straks mijn 3e schijfje inmiddels weer bakken ! problem solved dankzij jullie meedenkerij en draadje gaat dicht !
senks
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

bando

  • Gast
hoe hercodeer ik DVD9 videobestanden naar een DVD5? van alles gedaan !
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/12, 08:47:51 »
goededag

ik heb een vraagjuh ik heb een dvd 9 in iso bestand die wil ik omzetten naar dvd 5 hoe doe ik dat ik kom er niet uit alvast bedankt voor de hulp