Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] inktniveau Epson SX205 onder Ubuntu Lucid 64 bits  (gelezen 1532 keer)

perro30

  • Gast
[Opgelost] inktniveau Epson SX205 onder Ubuntu Lucid 64 bits
« Gepost op: 2010/07/28, 09:55:47 »
Ik wil graag mijn inktniveau bekijken van mijn printer SX205.
In Printereigenschappen staat Stylus SX200 op localhost, daarin linksonder Inkt/Tonerniveau, eenmaal aangeklikt krijg ik:
"Markeerniveau wordt niet gemeld bij deze printer".

Zeg wel duidelijk dat printen en scannen gewoon goed gaan. Daar is pertinent geen probleem mee.

Over die inktniveau controle: weet wel dat er in het verleden een programma pipslite was via Avasys, maar die heeft slechts een 32 bits deb versie, met pipslite kan men het inktniveau zien. Maar ik heb van dit programma een 64 bits versie nodig, of is er nog een andere oplossing om het inktniveau te controleren?

Heb ook de tar.gz versie gedownload, uitgepakt en geinstalleerd (althans trachten te installeren) want na ./configure prefix=/usr krijg ik op het eind (als alles verder goed is geconfigureerd)
Citaat
checking for GDK_IMLIB... configure: error: Package requirements (imlibgdk) were not met:

No package 'imlibgdk' found

Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you
installed software in a non-standard prefix.

Alternatively, you may set the environment variables GDK_IMLIB_CFLAGS
and GDK_IMLIB_LIBS to avoid the need to call pkg-config.
See the pkg-config man page for more details.

imlib2 (volgens de info niet te vergelijken met imlib1) is wel geïnstalleerd, maar heeft dus geen effect.

Hoe dus op te lossen, zou nl. erg fijn zijn om het inktniveau te kunnen controleren, wellicht is er nog wat anders hiervoor.

Hoor het graag.

« Laatst bewerkt op: 2012/06/03, 10:26:26 door perro30 »

perro30

  • Gast
Re: inktniveau Epson SX205 onder Ubuntu Lucid 64 bits
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/15, 19:03:16 »
Probleem al opgelost, ink geïnstalleerd (pipslite dus lekker vergeten) en met de syntax ink -p usb wordt de printer en het inktniveau van de cartridges gezien.