Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.  (gelezen 8127 keer)

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/12/01, 20:22:42 »
En sinds de problemen met AVG een tijdje geleden zal er wel veel vertrouwen weg zijn voor AVG.
Viva La Revolución

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #26 Gepost op: 2008/12/01, 20:31:13 »
En sinds de problemen met AVG een tijdje geleden zal er wel veel vertrouwen weg zijn voor AVG.

hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid? wie draait voor de kosten op van de blunder van AVG?

Offline Tralapo

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #27 Gepost op: 2008/12/01, 20:36:42 »
En sinds de problemen met AVG een tijdje geleden zal er wel veel vertrouwen weg zijn voor AVG.

hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid? wie draait voor de kosten op van de blunder van AVG?

Nou, dit is opzich netjes geregeld, het is voor zover ik weet alleen in Nederland en Portugal het geval geweest (heb er zelf ook last van gehad).
Mensen die getroffen zijn hierdoor konden contact opnemen met AVG, en hebben een licentie voor de betaalde versie gekregen.
http://tweakers.net/nieuws/56764/avg-biedt-gratis-licenties-aan-getroffen-gebruikers.html

Maar misschien moeten we hier maar mee stoppen ;) Loopt toch uit op niks.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/01, 20:39:01 door Tralapo »

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #28 Gepost op: 2008/12/01, 20:42:17 »
Citaat
Maar misschien moeten we hier maar mee stoppen Wink Loopt toch uit op niks.
wat de beste antivirusscanner is op dit ubuntuforum? geen issue idd  +1

Offline Dave

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #29 Gepost op: 2008/12/01, 23:37:46 »
En sinds de problemen met AVG een tijdje geleden zal er wel veel vertrouwen weg zijn voor AVG.

Dat zal ze niet snel een tweede maal gebeuren dus ik blijf het gewoon aanbevelen bij dat andere os

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #30 Gepost op: 2008/12/02, 00:15:56 »
Thanks Bill, hoor je dan te zeggen.

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #31 Gepost op: 2008/12/02, 12:44:45 »
Op mijn PC staat AVG en Clamav.
Ik gebruik ze maar een paar keer per maand, wanneer ik bestanden aan een Windows-gebruiker overdraag.

Maar de search engine van Clamav is wel verouderd; dit geeft hij door:
LibClamAV Warning: ***  This version of the ClamAV engine is outdated.     ***
LibClamAV Warning: *** DON'T PANIC! Read http://www.clamav.net/support/faq ***


Ik heb geen idee hoe ik 0.94.1 kan vernieuwen.
Wordt die mettertijd vanzelf aangeboden in de pakketten?

EDIT: Zojuist istie na een update opgewaardeerd.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/03, 07:27:56 door Lexaldo »

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #32 Gepost op: 2008/12/02, 17:50:59 »
XP zelf ziet mijn HD niet in de laptop en vanaf een externe moet Microsoft nog uitvinden....
dat komt omdat je niet heb geinstallerd om EXT2 in windows te lezen
anders krijg je dit:



ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #33 Gepost op: 2008/12/02, 17:55:46 »
dat komt omdat je niet heb geinstallerd om EXT2 in windows te lezen
anders krijg je dit:



Maar dat wil je ook helemaal niet doen: zo kan Windows immers met z'n besmette tengels aan je glanzende schone Linux komen. Kortom: een absolute afrader!

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #34 Gepost op: 2008/12/02, 19:43:47 »
Mag ik dat eerste linux virus ook hebben? Lijkt me interessant. :)
Ik heb geen virusscanner vanaf het begin van Ubuntu voor mij (6.06) en ook nog geen een gehad. Een zeker iemand op het forum heeft eens een fles wijn toegezegd aan diegene die met het eerste linux virus aankomt, deze staat al een tijdje te verstoffen. ;)
Dan mijn zoon met zijn XP, virussen en andere ellende, zowel met als zonder virus scanner, herinstallaties tig, data verlies heel veel. Wat heb ik toch een rustig leven.  8)

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik zou überhaupt die fles zelf maar op gaan drinken... Ergens, ik weet niet meer waar, had ik gelezen dat in die pakweg 40 jaar dat Linux nu bestaat, er slechts 2 virussen zijn gevonden. Dit tegen die miljarden die er voor Windows-computers zijn...

Ik verwacht alleen wel, dat als wij als Lin-gebruikers MS van haar monopoliepositie af weten te drukken, en het marktaandeel van Linux omhoog gaat, dat ook de virusbouwers harder zullen werken om voor Linux virussen te ontwikkelen... Misschien dat op den duur, als we MS op de knieën hebben gekregen, dat dan ergens de noodzaak ontstaat op het installeren van een virusscanner op Linux...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #35 Gepost op: 2008/12/02, 22:38:22 »
Mag ik dat eerste linux virus ook hebben? Lijkt me interessant. :)
Ik heb geen virusscanner vanaf het begin van Ubuntu voor mij (6.06) en ook nog geen een gehad. Een zeker iemand op het forum heeft eens een fles wijn toegezegd aan diegene die met het eerste linux virus aankomt, deze staat al een tijdje te verstoffen. ;)
Dan mijn zoon met zijn XP, virussen en andere ellende, zowel met als zonder virus scanner, herinstallaties tig, data verlies heel veel. Wat heb ik toch een rustig leven.  8)

Met vriendelijke groet,

Gijs
Ik zou überhaupt die fles zelf maar op gaan drinken... Ergens, ik weet niet meer waar, had ik gelezen dat in die pakweg 40 jaar dat Linux nu bestaat, er slechts 2 virussen zijn gevonden. Dit tegen die miljarden die er voor Windows-computers zijn...

Ik verwacht alleen wel, dat als wij als Lin-gebruikers MS van haar monopoliepositie af weten te drukken, en het marktaandeel van Linux omhoog gaat, dat ook de virusbouwers harder zullen werken om voor Linux virussen te ontwikkelen... Misschien dat op den duur, als we MS op de knieën hebben gekregen, dat dan ergens de noodzaak ontstaat op het installeren van een virusscanner op Linux...

linux bestaat geen 40 jaar, unix wel.( de eerste versie van Unix werd ontworpen bij Bell Labs in 1969, door (onder anderen) Ken Thompson)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/02, 22:42:13 door leoquant »

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #36 Gepost op: 2008/12/02, 22:39:04 »
Oh ja, klopt... Vergissing... Mijn fout...

Re: Virusscanner heeft onder Ubuntu een virus gevonden.
« Reactie #37 Gepost op: 2008/12/02, 23:08:29 »
Oh ja, klopt... Vergissing... Mijn fout...
Waar was dat virus gevonden in Unix of in Linux? Vraag ik me af.
En de fles wijn had ik niet zelf aangeboden, echter iemand anders. Ik hou zelf meer van Ierse Whiskey, maar dat even terzijde.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.