Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software fotoalbum installeren  (gelezen 639 keer)

Offline winboe

  • Lid
Software fotoalbum installeren
« Gepost op: 2012/09/09, 09:43:02 »
Ik wil een fotoalbum maken via de site www.fotoalbum.nl. Om dit te kunnen doen moet ik software installeren en gelukkig is er ook een versie voor linux. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik deze software onder Ubuntu kan installeren. Hierbij de link naar de software http://www.fotoalbum.nl/bedankt?ext=nl&os=linux

Re: Software fotoalbum installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/09, 10:04:06 »
In het .tgz bestand staat een installatiescript install.pl. Dat is een perlscript dat de installatie verder zal afhandelen (het downloaden van de bestanden etc.). Dit bestand moet je uitvoerbaar maken. Start de terminal en navigeer naar de map waar install.pl staat.

Uitvoerbaar maken:
chmod +x install.pl

Uitvoeren:
./install.pl
Kijkt wat er gebeurd. Misschien worden er nog vragen gesteld (licentie accepteren o.i.d.) of worden er juist fouten gerapporteerd.

Re: Software fotoalbum installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/09, 10:05:39 »
Of grafisch:

Ga met Nautilus (of welke bestandsbladderaar je gebruikt) naar de de map waar je het bestand hebt gedownload. Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand> Kies nu in het menu wat zich opent "Hier uitpakken", na het uitpakken staat er een map met de zelfde naam als het bestand. Open deze, daar staat het bestand install.pl. Klik nu weer met rechtermuisknop op het bestand, kies in het menu openen met autorun dialoogvenster> Kies in het venster uitvoeren in de terminal, nu start de installatie, als je de EULA hebt gelezen moet je op je toetsenbord op q drukken, dan gaat de installatie verder.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline winboe

  • Lid
Re: Software fotoalbum installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/16, 12:57:35 »
Bedankt, ik  heb de software met jullie hulp kunnen installeren.