Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inlogscherm keert terug naar inlogscherm  (gelezen 276 keer)

Offline BerryH

  • Lid
    • berryheerschop
Inlogscherm keert terug naar inlogscherm
« Gepost op: 2015/08/09, 10:57:40 »
Goedemorgen,

Korte beschrijving van ontstaan probleem en gedeeltelijke oplossing:
Ik was wat aan het spelen met commando's in de terminal en met een online cursus over Linux toen ik op een gegeven moment het commando 'sudo startx' heb uitgevoerd. Dat leek in eerste instantie geen probleem op te leveren. Toen ik de computer vervolgens opnieuw opstartte kreeg ik na inloggen in het inlogscherm elke keer weer het inlogscherm te zien. Ik zat in een soort loop van het inlogscherm gevangen. Ik heb toen:  ingelogd via <crtl><alt><F1> en heb toen geloof ik weer sudo startx uitgevoerd om een grafische omgeving te starten zodat ik kon zoeken naar een oplossing voor dit probleem. In mijn profiel stond de .Xauthority file met root:root permissions. Dit was niet correct. Ik heb deze toen uiteindelijk weer veranderd naar mijn gebruikersnaam en heb het commando 'sudo service lightdm restart' uitgevoerd en een reboot gedaan. Dit loste het probleem met de inlogscherm loop op.

Resterend probleem?
Gevoelsmatig kloppen er nog een aantal dingen niet. Ik zie in mijn home folder een directory staan genaamd '.gvfs'. Deze directory heeft ook root:root permissions.

Vraag1: Is dit wel correct? Ik heb het gevoel dat dit ook op mijn username moet staan. Hoe verander ik dit. Ik heb een aantal dingen geprobeerd maar het is me nog niet gelukt.
Ik heb ook het gevoel dat de layout van mijn windows anders zijn dan anders. Ik zie ineens een oranje kleur in de titelbalk van een window. Kan dit te maken hebben met de '.gvfs' directory permissions...?

Kan iemand mij verder helpen bij dit issue? Alvast bedankt.
Groet,Berry

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Inlogscherm keert terug naar inlogscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/09, 11:34:22 »
Met Xauthorithy heb je dat goed opgelost.

gvfs is een speciaal geval. Daarin komen de tijdelijk aangekoppelde partities. Wijzigen van permissies is niet nodig.
Zie http://askubuntu.com/questions/473779/how-can-i-access-and-backup-gvfs-and-cache-dconf