Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Citrix  (gelezen 1022 keer)

Offline Tirza

  • Lid
Citrix
« Gepost op: 2016/04/15, 11:58:51 »
Goedemiddag iedereen,

Ik probeer Citrix aan de praat te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Citrix Reveiver voor Linus 64-bit wordt netjes geïnstalleerd. Ica-bestanden worden wel gedownload maar niet geopend. Iemand enig idee hoe dit kan?

Offline ajjp

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/15, 14:28:22 »
Heb je een voorziening getroffen m.b.t. het veiligheidscertificaat?
Bij mij was het opgelost met in de terminal:
sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts
Met dank aan http://www.hetcomputermannetje.nl/citrix-receiver-installeren-in-ubuntu-12-04/

Het werkt ook in 14.04 (32-bits) met Firefox;  Openmotif en Java Sun waren bij mij niet nodig
« Laatst bewerkt op: 2016/04/15, 15:21:13 door ajjp »

Offline hvb

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/15, 15:08:32 »
Bij mij lukte het hele verhaal ook niet, citrix was geinstalleerd (zichtbaar in menu), maar opende zich niet.

Ik heb het als volgt opgelost in chromium(browser):

1.  download de extensie Citrix Receiver Citrix (for chrome app 2.0.0.45)
   Deze vind je onder instellingen - extensies - meer extensies toevoegen (helemaal onderaan) en dan zoeken op citrix.

2.  in de terminal geef je het commando:
   xdg-mime default wfica.desktop application/x-ica

De extensie citrix vind je in chromium onder de bladwijzer Apps (gekleurde puntjes). Citrix opent in een apart venster, nu kun je alle inloggegevens invullen.


In firefox volg je de volgende stappen (engels)

1. (64-bit only) Fix Firefox plugin installation
Run (in terminal, 4 opdrachten):

sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/npwrapper.npica.so /usr/lib/firefox/plugins/npwrapper.npica.so
sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/npica.so
sudo ln -s /opt/Citrix/ICAClient/npica.so /usr/lib/mozilla/plugins/npica.so
sudo ln -s /opt/Citrix/ICAClient/npica.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/npica.so

2. Configure Firefox
In Firefox, go to Tools -> Add-ons -> Plugins, and make sure the "Citrix Receiver for Linux" plugin is set to "Always Activate".

Ik weet niet hoe deze add-on straks zichtbaar is in firefox, maar dat zal wel duidelijk worden, firefox gebruik ik maar zelden.

Offline Tirza

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #3 Gepost op: 2016/04/15, 15:16:29 »
Heb je een voorziening getroffen m.b.t. het veiligheidscertificaat?
Bij mij was het opgelost met in de terminal:
sudo ln -s /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts
Met dank aan http://www.hetcomputermannetje.nl/citrix-receiver-installeren-in-ubuntu-12-04/

Het werkt ook in 14.04 met Firefox;  Openmotif en Java Sun waren bij mij niet nodig

Dit heb ik net gedaan, maar maakt helaas niets uit. Het valt me ook op dat de ica eerst actief (grijze letters) is en vervolgens weer stof (letters zwart).

Offline Tirza

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #4 Gepost op: 2016/04/15, 15:25:13 »
Bij mij lukte het hele verhaal ook niet, citrix was geinstalleerd (zichtbaar in menu), maar opende zich niet.

Ik heb het als volgt opgelost in chromium(browser):

1.  download de extensie Citrix Receiver Citrix (for chrome app 2.0.0.45)
   Deze vind je onder instellingen - extensies - meer extensies toevoegen (helemaal onderaan) en dan zoeken op citrix.

2.  in de terminal geef je het commando:
   xdg-mime default wfica.desktop application/x-ica

De extensie citrix vind je in chromium onder de bladwijzer Apps (gekleurde puntjes). Citrix opent in een apart venster, nu kun je alle inloggegevens invullen.


Dit werkt! Heel erg bedankt! Ik moest Chrome wel een paar keer opnieuw opstarten omdat er werd gevraagd naar een serveradres eerst.

Offline hvb

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/15, 16:07:53 »
Citaat

Dit werkt! Heel erg bedankt! Ik moest Chrome wel een paar keer opnieuw opstarten omdat er werd gevraagd naar een serveradres eerst.

graag gedaan

hvb

Offline ronk

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/16, 00:19:07 »
En als  je  2 traps moet inloggen kan dat met behulp van oathtool.
Zie https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95310.0

En citrix is idd niet zomaar ff installeren.

Re: Citrix
« Reactie #7 Gepost op: 2016/04/16, 16:05:53 »
Hoi,

Ik werk alweer een tijdje met citrix op mijn linux bakje, en er was 1 ding waar ik mij groen en geel aan ergerde, en dat was dat de citrix-omgeving het volledige scherm in beslag nam.

Maar gelukkig heb ik een oplossing voor gevonden waardoor de citrix-omgeving gewoon in een venster wordt geopend.


Open een terminalvenster
en kopieer dit hier in:

gedit ~/.ICAClient/All_Regions.ini

scroll een heel eind naar beneden, tot je bij dit hoofdstuk bent: These settings control the graphics compression options

Verander hier de regel DesiredHRES=* naar DesiredHRES=1366

en de regel DesiredVRES=* naar DesiredVRES=768

Sluit Gedit en "save" de veranderingen.


Offline Tirza

  • Lid
Re: Citrix
« Reactie #8 Gepost op: 2016/04/16, 21:37:11 »
Ik werk alweer een tijdje met citrix op mijn linux bakje, en er was 1 ding waar ik mij groen en geel aan ergerde, en dat was dat de citrix-omgeving het volledige scherm in beslag nam.

Blegh. Dat doet ´ie bij mij gelukkig niet als ik via Receiver opstart.

Re: Citrix
« Reactie #9 Gepost op: 2016/11/13, 16:21:42 »
Het probleem met Citrix Receiver Citrix (for chrome app) is dat het enkel op één scherm werkt.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.