Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird - geselecteerde mail wordt niet getoond  (gelezen 836 keer)

Offline 10o

  • Lid
Thunderbird - geselecteerde mail wordt niet getoond
« Gepost op: 2008/08/23, 16:23:06 »
Vaak, als ik in Thunderbird een (andere) email selecteer, wordt de inhoud niet getoond in het frame eronder, maar blijft de inhoud van de vorige mail staan. Een nieuw binnengekomen mail lijkt ook vaak leeg.

Zojuist kwam ik erachter dat een resize van het Thunderbird venster dit tijdelijk wel oplost. Maar het is toch een ongemakkelijke terugkerende instabiliteit (net als de soms terugkerende grijze flash-vlakken in Firefox), waar ik niet precies de vinger achter kan leggen wanneer het precies ontstaat

Vreemd dat de Mozilla producten onder Ubuntu (8.04.1 - 64 bits) dit soort kuren vertonen en onder XP eigenlijk nooit...

Iemand enig idee wat er aan de hand is/aan te doen is?

Verder ben ik een zeer enthousiaste nieuwe Ubuntu gebruiker (nu één week) en draai ik XP nog slechts af en toe in een - overigens perfect draaiende - Virtual Box, met alles erop en eraan. Het was even knutselen om alles mooi draaiende te krijgen (twee verschillende monitoren, niet standaard ondersteund ATI kaartje enzo), maar dan heb je ook wat.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Thunderbird - geselecteerde mail wordt niet getoond
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/23, 17:28:35 »
Ik heb een vergelijkbaar (hetzelde) probleem in Evolution: vaak komt de getoonde e-mail in "preview" venster niet overeen met degene die erboven id geselcteerd, maar zit er een verschil van twee op...
Nog geen oplossing voor gevonden...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline HP

  • Lid
Thunderbird - geselecteerde mail wordt niet getoond
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/23, 18:59:07 »
Ik heb het probleem niet. Niet in evolution niet in Thunderbird. Het zou aan de 64 bits kunnen liggen. Er worden wel eens wat dingen gemeld met die versie. Is het strikt noodzakelijk die versie te gebruiken? 32 bits draait bij mijn weten ook goed op bijv. die 64 bits proc van amd

Anyway, welkom 10o als nieuwe Ubuntu gebruiker, je zult er nog veel plezier aan beleven! De macht over je pc terug.... het is een kwestie van even door een paar nieuwigheidjes heenbijten

Wat ik je verder kan aanraden voor je probleem - als je de 64 bits 8.04.1 laat staan - is eens rustig te kijken naar alle instellingen binnen thunderbird.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Thunderbird - geselecteerde mail wordt niet getoond
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/23, 19:34:06 »
Dit heeft vast niet te maken met 64bit. Ik denk dat dit eerder komt door een verkeerde instelling, of een plugin die moeilijk doet.
Heb je al eens bij View>Layout gekeken? (Geen idee hoe het in het Nederlands, heet, Beeld>Layout misschien?)

Ik heb hier ook een 64-bits systeem en totaal geen problemen hiermee.