Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP (instellingen) wordt niet herkend in stap 5 van 7 live CD  (gelezen 525 keer)

bazzio

  • Gast
XP (instellingen) wordt niet herkend in stap 5 van 7 live CD
« Gepost op: 2007/12/10, 22:09:21 »
Ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken om door bovenstaande stap te komen, dwz ik snap niet waarom mijn XP install niet wordt herkend.
Ik heb het volgende gedaan: Ik had 3 partities 1: C: ntfs 2: D: ntfs en 3: ext2 (recovery stukje van mijn ACER laptop).
De 2e partitie heb ik gedeleted en zo vrij gemaakt voor Ubuntu. Daarna heb ik via Gparted 3 partities aan gemaakt 2x ext3 en 1x swap.
In stap 4 krijg ik het volgende te zien:
/dev/sda
/def/sda1 ntfs /media/sda1 (40 gig)
/def/sda5 ext3 /media/sda5 (6 gig)
/def/sda6 swap (2gig)
/def/sda7 ext3 /media/sda7 (30,5 gig)
/def/sda4 ext2 /media/sda4 (98 mb), de acer recovery partitie

Ik verander dan:
sda1 in "/media/windows"
sda5 in "/"
sda7 in "/home"

en vink bij formateren sda5 en 7 aan. in de volgende stap wordt mijn Xp install dus blijkbaar niet herkend.

Wat doe ik fout, De c schijf (sda1) mounten/unmounten werkt ook niet.

PS.De handleiding heb ik gevolgd.

XP (instellingen) wordt niet herkend in stap 5 van 7 live CD
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/10, 22:44:51 »
dat maakt helemaal niks uit als daar niks staat...dat is gewoon om wat firefox bookmarks en dergelijke te importeren...gewoon doorgaan dus, alles ziet er goed uit...

bazzio

  • Gast
XP (instellingen) wordt niet herkend in stap 5 van 7 live CD
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/11, 13:01:23 »
Bedankt,

ik ben doorgegaan met de installatie en alles is prima verlopen. Ik ben er nu ook achter waarom XP niet herkend werd. Ik had op die D partitie Vista staan, deze had ik geformateerd en de opstart van XP via fixboot en fixmbr hersteld. Blijkbaar is er toch nog wat Vista info blijven staan?!? want het grub opstartmenu geeft nu aan dat mijn 2e OS Vista is ipv XP.