Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bij openen vanFirefox en email de mededeling: ' ....already running....'  (gelezen 808 keer)

Offline Shan

  • Lid
Hallo allemaal,
Dan vraag ik mij af: Hoezo? Ik begin net. kunnen die mededelingen achterwege gelaten worden of is het zo dat ze bij de start van de computer al aktief worden omdat ze in de starter staan?
Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Er kan wat blijven hangen. Heb ik ook heel soms.

PC al een keer herstart? Meestal is het dan weer goed.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Joshua Orbit

  • Gast
Hallo allemaal,
Dan vraag ik mij af: Hoezo? Ik begin net. kunnen die mededelingen achterwege gelaten worden of is het zo dat ze bij de start van de computer al aktief worden omdat ze in de starter staan?
Shan

Meestal ook de kwestie van 1X te klikken op het icoon of een dubbele klik te maken .....

Offline DeBaas

  • Lid
foutje.........
« Laatst bewerkt op: 2019/09/19, 12:45:54 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline vanadium

  • Lid
Geef eens aan welke versie van Firefox (en Ubuntu) je gebruikt. Dit was een probleem in oudere versies.

https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1873263
Dat is in het Engels? Dat dateert van 2011? Dat gaat over Thunderbird?
« Laatst bewerkt op: 2019/09/19, 11:33:32 door vanadium »

Offline DeBaas

  • Lid
mmm sorry kwam door FF en mail   :-[
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Joshua Orbit

  • Gast
Nogmaals:

bij een enkele klik op het FF icoon opent FF. Maar bij een oude Windowsgewoonte, de dubbelklik op het icoon, loopt
Mozilla hopeloos in de soep met de processen in de startup (2 tegelijk , door de dubbelklik, opstarten = die foutmelding).

Oude draken van progjes noem ik ze graag.

Slim is: Chromium te installeren of Google Chrome, en je hebt dát probleem nooit.

De database van AskUbuntu is ook leeg wat dat betreft, of de tips gegeven zijn ook de tips die ik nu geef. Niet dubbelklikken op die iconen van Mozilla: zowel FF, als Thunderbird.

Maar het is wel wachten op een reactie van de vraagsteller ........

Offline Shan

  • Lid
@ ALLE REAGERENDEN :
Joshua Orbit heeft het volgens mij bij het rechte eind. Ik klik windows-gewoontegetrouw 2x om een programma te openen. Vanavond dus bewust  1x en ja hoor...... geen mededeling meer.
@ Vanadium : FF Quantum   en Ubuntu 18.04.3
Mogelijk wat te "zwaar" voor mijn laptop maar de GUI bevalt mij buitengewoon. Meer dan van b.v. Xubntu.
Gr Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Joshua Orbit

  • Gast
@ ALLE REAGERENDEN :
Joshua Orbit heeft het volgens mij bij het rechte eind. Ik klik windows-gewoontegetrouw 2x om een programma te openen. Vanavond dus bewust  1x en ja hoor...... geen mededeling meer.
@ Vanadium : FF Quantum   en Ubuntu 18.04.3
Mogelijk wat te "zwaar" voor mijn laptop maar de GUI bevalt mij buitengewoon. Meer dan van b.v. Xubntu.
Gr Shan

Het is een typische "beginnersfout" met dat dubbelklikken op FF lol ; na 6 jaren Linux had ik nog steeds soms dat probleem; net omdat er geen 'klikgevoel is' : het zou mooier zijn mocht een basic animatie aanwezig zijn op een zware desktop als Gnome voor dat klikgevoel. .... maar wie ben ik ?

Mocht Gnome té zwaar uitvallen: Ubuntu Mate is een 100% goed alternatief; ook een, oude, Gnome 2 omgeving van vroeger, lekker licht en vooral je wéét als je iets klikt dat het ook gebeurt lol .

Kan je en passant dit Topic (onderwerp) als Opgelost markeren ? Dat houdt ons Forum netjes voor de hulpverleners.

Nogmaals : ik ken mensen die al 10 jaren Linux Ubuntu kennen die met FF nog steeds die fout maken, geen rode blos op je kaken nemen lol . Shit happens ?...

Ubuntu Mate: https://ubuntu-mate.org/download/

https://ubuntu-mate.org/about/   edit mocht je toch willen overstappen: de technische info
« Laatst bewerkt op: 2019/09/19, 19:44:39 door Joshua Orbit »

Het is een typische "beginnersfout" met dat dubbelklikken op FF lol

Zou zomaar kunnen.
Toch heb ik ook weleens dat FF schijnbaar niet goed afsluit en er bij afsluiten iets blijft "hangen" waardoor later ook deze melding komt. En dat komt dan echt niet door dubbelklikken want 1x klikken ben ik heel snel al eigen geworden.
Zoals al gezegd. Keer afmelden en weer aanmelden helpt dan altijd.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Shan

  • Lid
De GUI van Ubuntu vind ik erg fijn om mee te werken. Dus hou ik het (voorlopig) nog met Ubuntu.
Ik sluit hiermee ook dit topic. Dank aan alln.
gr Shan
De mensen zouden langzamer moeten luisteren.

Joshua Orbit

  • Gast
Het is een typische "beginnersfout" met dat dubbelklikken op FF lol

Zou zomaar kunnen.
Toch heb ik ook weleens dat FF schijnbaar niet goed afsluit en er bij afsluiten iets blijft "hangen" waardoor later ook deze melding komt. En dat komt dan echt niet door dubbelklikken want 1x klikken ben ik heel snel al eigen geworden.
Zoals al gezegd. Keer afmelden en weer aanmelden helpt dan altijd.

Zoals ik al zei: oude draken van programma's Mozilla ............ FF kan opstarten en toch niet doorstarten en ja .... afmelden cold turkey en terug aanmelden is 1 methode . Met de CLI killall Firefox de Linux manier ..... maar toch .... liever de experten hun methode: Chrome / Chromium waar je een betere programmatuur hebt .