Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird chaotisch  (gelezen 572 keer)

Offline rietje

  • Lid
Thunderbird chaotisch
« Gepost op: 2018/02/09, 10:36:09 »
Xubuntu 16.04
Mijn binnenkomende mail komt nu plotseling niet alleen in de Inbox terecht ,maar ook tegelijk in de Prullenbak.
Hoe is dat te verhelpen?
Groet,

Re: Thunderbird chaotisch
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/09, 12:15:53 »
Je hebt een berichtenfilter aangemaakt dat per ongeluk alle mails ook naar de prullenbak kopieert. Op te lossen door te kijken bij Extra (of Opties, heb dat programma even niet voor m'n neus) en dan Berichtenfilters, daar moet je iets aanpassen of uitvinken.

Offline rietje

  • Lid
Re: Thunderbird chaotisch
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/09, 14:30:20 »
Bedankt voor je tip.
In mijn geval stond echter de betreffende afzender niet in het filter.
Ik heb nu de ongewenste berichtendetectie geheel uitgeschakeld. Vond toch al niet dat dit in Thunderbird gemakkelijk werkte.
Nu afwachten of het goed werkt. Ongewenste mail haal ik er wel op een andere manier uit.
Groet,

Re: Thunderbird chaotisch
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/09, 16:33:07 »
Wacht even, ik heb Thunderbird nu wel voor m'n neus. Wat je moet doen is SpamAssassin activeren. Dat doe je door naar Bewerken - Accountsintellingen te gaan en dan op Ongewenste berichten klikken. Dan in het midden aanvinken dat 'ongewenstberichtkopregels' (leuk woord voor in Scrabble) die door Spamassassin zijn gemarkeerd, vertrouwd kunnen worden (is volgens mij een standaard instelling trouwens). Werkt erg goed, vangt minstens 95% van de spam af.

Offline rietje

  • Lid
Re: Thunderbird chaotisch
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/10, 10:07:28 »
En dan daar boven de ongewenste berichtendetectie uitgevinkt laten ?

Re: Thunderbird chaotisch
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/12, 16:52:19 »
Sorry voor de late reactie. Nee, die bovenste optie gewoon aangevinkt laten.