Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon  (gelezen 3324 keer)

Offline Allard

  • Lid
Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Gepost op: 2014/07/16, 14:53:45 »
Ik weet niet of ik hier goed zit maar dat merk ik vanzelf wel.

Ik ben van plan om Unity de nek om te gaan draaien omdat compiz hier steeds maar meer van die spastische hd aanvallen krijgt zo lijkt het wel.  >:(

Op omgubuntu zag ik toevallig een artikel over Cinnamon op Ubuntu 14.04 middels een PPA, ik ben van plan om dat te gaan gebruiken. Nou is Cinnamon de standaard werkomgeving in Linux Mint en nou is mijn vraag: is het niet verstandiger om Linux Mint 17 gewoon schoon te gaan installeren met de Cinnamon omgeving i.p.v. Cinnamon te installeren op Ubuntu 14.04?

Wie heeft hier Cinnamon draaien op Ubuntu of Mint 17 met Cinnamon en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Groeten,
Allard
« Laatst bewerkt op: 2014/07/16, 14:56:22 door Allard »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/16, 16:23:12 »
Ik weet niet of ik hier goed zit maar dat merk ik vanzelf wel.

Ik ben van plan om Unity de nek om te gaan draaien omdat compiz hier steeds maar meer van die spastische hd aanvallen krijgt zo lijkt het wel.  >:(

Op omgubuntu zag ik toevallig een artikel over Cinnamon op Ubuntu 14.04 middels een PPA, ik ben van plan om dat te gaan gebruiken. Nou is Cinnamon de standaard werkomgeving in Linux Mint en nou is mijn vraag: is het niet verstandiger om Linux Mint 17 gewoon schoon te gaan installeren met de Cinnamon omgeving i.p.v. Cinnamon te installeren op Ubuntu 14.04?

Wie heeft hier Cinnamon draaien op Ubuntu of Mint 17 met Cinnamon en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Groeten,
Allard

Ik heb ze alle 2 draaien op een dualboot Win7 en het werkt allebei perfect met 64 bit en dit is mijn werk pc die gemiddeld 10 uur per dag draait.

En dan heb ik Ubuntu ook met de Cinnamon Desktop draaien op mijn Laptop en daar ook nog Xubuntu op. Maar het meeste werk ik de laatste maand met Ubuntu 14.04 LTS met Cinnamon om dat ik dat zeer prettig en snel vind werken.

Zie mijn Desktop omgeving hier onder op dit Forum
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=77621.msg919233#msg919233

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/16, 16:38:48 »
Als je Cinnamon wil, dan installeer je 't beste Linux Mint 17 Cinnamon. Om de eenvoudige reden, dat die geheel is toegesneden op Cinnamon. Met Cinnamon heb je dus de beste gebruikerservaring in Linux Mint 17 Cinnamon: kleinste kans op "rafels", losse eindjes en dergelijke.  :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/16, 16:52:30 »
Als je Cinnamon wil, dan installeer je 't beste Linux Mint 17 Cinnamon. Om de eenvoudige reden, dat die geheel is toegesneden op Cinnamon. Met Cinnamon heb je dus de beste gebruikerservaring in Linux Mint 17 Cinnamon: kleinste kans op "rafels", losse eindjes en dergelijke.  :)

Daar ben ik het volledig mee eens.
Maar aangezien Linux Mint 17 Cinnamon niet geheel IPv6 ondersteunt en Ubuntu en Xubuntu en zelfs Lubuntu wel, heb ik gekozen voor de Ubuntu met Cinnamon Desktop om uit te proberen. Daar ik al mijn bestanden op een aparte partitie zet waar ik ook kan bij komen met Linux Mint 17 Cinnamon als het mis mocht gaan.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/16, 18:07:59 »
kleinste kans op "rafels", losse eindjes en dergelijke.  :)
Leuke kansberekening maar het kan ook een prima PPA zijn waarmee Cinnamon goed (of zelfs beter, met ipv6) draait op Ubuntu? Zie geen bugmeldingen over deze PPA, wel goede recenties (zegt ook niets).

Zie ook 5 Simple Ways To Make Cinnamon Feel at Home on Ubuntu bijvoorbeeld om eenvoudig het Mint logo te vervangen door het Ubuntu logo. :)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/16, 18:45:45 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/16, 18:56:36 »
kleinste kans op "rafels", losse eindjes en dergelijke.  :)
Leuke kansberekening maar het kan ook een prima PPA zijn waarmee Cinnamon goed (of zelfs beter, met ipv6) draait op Ubuntu? Zie geen bugmeldingen over deze PPA, wel goede recenties (zegt ook niets).
Alles kan: koffiekan, theekan, melkkan....

Mijn mening in dezen is echter geen kansberekening, maar gewoon een kwestie van gezond boerenklompenverstand: je voelt op je boerenklompen aan, dat Cinnamon in Linux Mint 17 Cinnamon waarschijnlijk de meest rimpelloze gebruikerservaring zal opleveren.

Het mogelijke verschil inzake IPv6 zoals gemeld door Henkp, blijft me overigens bevreemden. Ik kan me slecht voorstellen dat Mint 17 hierbij is afgeweken van Ubuntu 14.04.
« Laatst bewerkt op: 2014/07/16, 19:08:01 door Pjotr »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/16, 19:22:34 »
@Pjotr, Ik zou zeggen neem eens een Live CD van Linux Mint 17 14.04 LTS en een Ubuntu 14.04 LTS Live CD mee, en ga dan eens bij iemand kijken waar van zijn provider IPv6 ondersteuning geeft en het ook op zijn win 7 of win 8 computer heeft draaien.
Zoals ik dat bij xs4all al jaren heb en ook gebruik, je moet het daar wel zelf even instellen bij je eigen account.
En dan even http:// ipv6-test.com/speedtest draaien, dan weet je het tegelijk. Zien is geloven zullen we dan maar denken.  :D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/16, 22:31:49 »
Maar aangezien Linux Mint 17 Cinnamon niet geheel IPv6 ondersteunt en Ubuntu en Xubuntu en zelfs Lubuntu wel, heb ik gekozen voor de Ubuntu met Cinnamon Desktop om uit te proberen.
Ik gebruik IP4v en heb met speedtest de snelheid waar ik voor betaal, wat is dan het voordeel van IPv6.
In Mint Cinnamon zag ik dat je IPv6 wel zelf kan instellen; dan moet het toch ook goed werken?




Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/16, 23:22:10 »
Maar aangezien Linux Mint 17 Cinnamon niet geheel IPv6 ondersteunt en Ubuntu en Xubuntu en zelfs Lubuntu wel, heb ik gekozen voor de Ubuntu met Cinnamon Desktop om uit te proberen.
Ik gebruik IP4v en heb met speedtest de snelheid waar ik voor betaal, wat is dan het voordeel van IPv6.
In Mint Cinnamon zag ik dat je IPv6 wel zelf kan instellen; dan moet het toch ook goed werken?


@RikRik, Het voordeel van IPv6 is dat als alles op IPv6 afgestemd is dus zowel de hardware als de software het dan wel iets sneller werkt.
Maar aangezien de meeste Website's en Providers nog met IPv4 werken dan zal je het verschil ook niet merken.

In mijn geval ligt dat iets anders daar ik een vast IPv4 ip nummer heb en daarnaast ook een vast IPv6 nummer, dus als ik op een Weblog of Website kom waar ze ook IPv6 ondersteunen dan merk ik wel het verschil in toegang op die Site.
Maar zoals ik al zei dan moet je provider het ondersteunen en je eigen modem/router en als dat niet het geval is dan heb je er inderdaad niets aan. Maar gelukkig werkt IPv4 en IPv6 naast elkander zodat het nu nog mogelijk is om IPv4 te kunnen gebruiken, maar het ligt in de bedoeling dat alles IPv6 gaat worden. En vraag mij niet wanneer want dat weet haast niemand daar het er al volledig had moeten zijn nu.

En wat dat zelf handmatig invullen betreft dat heeft voor mij geen zin en hoef ik ook niet te doen daar het al op Automatisch  staat in gesteld.

Maar kijk zelf eens op het internet wat dat IPv6 precies in houdt, en probeer in je achterhoofd te onthouden dat er veel voorstanders van zijn, Maar nog veel meer tegenstanders daar het om heel veel geld gaat die omschakeling van IPv4 naar IPv6.
Dan nog een kleine hint de reden dat IPv6 de nieuwe standaard moet gaan worden is dat er nu al een gebrek is aan IPv4 nummers en dat volgens zeggen IPv6 oneindig is ( voor wat het dan waard is).

Maar voor mijn zelf wil ik van alles gebruik maken wat in mijn bereik ligt van daar dat ik dus dan voor IPv6 kies het is niet noodzakelijk maar wel zo gemakkelijk.  =D
 

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #9 Gepost op: 2014/07/16, 23:34:08 »
Off Topic
Ik had even een test gedaan, zie onderstaande link
Citaat
Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) **********

Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht ZIGGO Ziggo B.V.,NL

Geen IPv6 adres gedetecteerd [meer info]

Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch.

U lijkt alleen toegang te hebben tot het IPv4-deel van het Internet. U kunt geen IPv6-only websites benaderen.

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
http://test-ipv6.com/
Bedankt voor je reactie HenkP, ik ga mij maar eens verdiepen in IPv6

On topic: Linux Mint 17 Cinnamon is tot nu toe de beste desktop die ik op mijn pc heb gehad.  :D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #10 Gepost op: 2014/07/16, 23:50:40 »
@RikRik de Linux mint 17 is ook geweldig goed.

Oftopic:
Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) xx.xxx.xxx.xx

   Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) xxxx:xxx:xxxx:x:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx

   Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht XS4ALL-NL XS4ALL Internet BV,NL

   Aangezien u een werkende IPv6-verbinding heeft hebben wij een tabblad toegevoegd met informatie over hoe goed u andere IPv6-sites   kunt bereiken. [meer info]

   Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch.

   Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
Uw score
10/10   voor je IPv6 stabiliteit en gereedheid als websites enkel op IPv6 bereikbaar zijn.

Dit is wat die IPv6 test bij mij aan geeft.  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #11 Gepost op: 2014/07/16, 23:54:02 »
Citaat
Dit is wat die IPv6 test bij mij aan geeft.  =D
Hahahaha, geweldig die  =D

Offline vanadium

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #12 Gepost op: 2014/07/17, 11:27:09 »
Als het er vooral om gaat compiz te vermijden, dan kan je ook Gnome shell overwegen. Ook Gnome shell heeft een meer vernieuwende aanpak. Cinnamon, mate, xfce enz. zijn qua opzet meer traditioneel, hoewel Cinnamon ook gebouwd is op de nieuwste technologieën.

Cinnamon geïnstalleerd vanuit de PPA in Ubuntu zal zeker goed werken. Natuurlijk speelt Cinnamon pas echt de thuismatch in Mint, waar het in eerste instantie voor gemaakt is geweest.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #13 Gepost op: 2014/07/17, 12:31:44 »
Beste mensen, het probleem aangaande IPv6 met Linux Mint 17 Cinnamon 64 bit is opgelost bij mij.

Het probleem zit hem in de Firefox instellingen, als ik de test draai op Linux Mint 17 Cinnamon dan geeft hij daar bepaalde fout meldingen en ga je die dan bekijken dan staat er dat je in Firefox naar een nieuw tabblad moet gaan en daar about:config in typen en zoeken naar een bepaalde regel (helaas ben ik die nu vergeten) maar daar staat dan bij mij IPv6 op true  en daar moet je dan even op die regel kikken en dan komt er false te staan.
Dan even je Firefox afsluiten en weer opnieuw opstarten en dan werkt alles met Linux Mint 17 Cinnamon 100% goed.

Kijk dat zijn dan weer leuke dingen voor een mens  =D

Dus @Pjotr, dat moeilijke voorstellen van je daar heb je toch wel gelijk in, alleen je moet even de weg weten zoals met zoveel dingen.  =D

Edit: ik kom in de loop van de dag hier nog even op terug wat die regel moet zijn, daar ik het dan op de laptop ook goed ga zetten en dan wel alles goed noteer, zodat ik het hier bij kan plaatsen. Voor diegenen die ook dat probleem tegen komen.

Edit: Zo dan nu hier het verhaal van die bepaalde regel enz.

Broken DNS AAAA Lookups

We detected that you are able to connect to IPv6 sites, by numerical address specifically. However, connections using DNS either failed, or preferred IPv4.
What does this mean for you?

You should still be able to reach most sites fine, so long as they offer their services on IPv4. This means few near-term problems.

Possible causes:

    Firefox users may have IPv6 lookups disabled.
        Go to about:config in your browser.
        Look for network.dns.disableIPv6
        Make sure this is set to false.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Your OS may be configured to not do AAAA lookups; that is, to prefer IPv4 only.
    Your DNS server may be filtering AAAA responses (or otherwise broken).
        Some ISPs will intentionally filter AAAA records. For example, on World IPv6 Day, we expect many Japanese ISPs to filter AAAA records, to mitigate current IPv6 deployment issues unique to their environments.
        You (or your techical support) can run dig @DNSSERVER aaaa aaaa.test-ipv6.com to confirm if the DNS server is working properly

En nu ook tegelijk Linux Mint 14.04 LTS 32 bit werkend gemaakt met die gewraakte regel in Firefox en die werkt nu ook volledig IPv6 op mijn oude Dell computer waar eerst xp op stond en nu dus alleen nog deze Mint versie.

Vriendelijke groet,
Henk
« Laatst bewerkt op: 2014/07/17, 17:09:26 door Henkp »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #14 Gepost op: 2014/07/17, 12:54:06 »
Dat was waarschijnlijk deze regel, die je op FALSE hebt moeten zetten:
network.dns.disableIPv6

Goed dat je het even hebt gemeld: dat kan ook van pas komen bij anderen.  :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #15 Gepost op: 2014/07/17, 14:38:51 »
Dat was waarschijnlijk deze regel, die je op FALSE hebt moeten zetten:
network.dns.disableIPv6

Goed dat je het even hebt gemeld: dat kan ook van pas komen bij anderen.  :)

Ja dat was inderdaad die regel.

En dan hier nog even een schermafdruk aangaande de snelheid IPv4/IPv6

Klik op de foto voor vergroting.


Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #16 Gepost op: 2014/07/17, 14:56:53 »
Off Topic
Ik had even een test gedaan, zie onderstaande link
Citaat
Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) **********

Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht ZIGGO Ziggo B.V.,NL

Geen IPv6 adres gedetecteerd [meer info]

Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch.

U lijkt alleen toegang te hebben tot het IPv4-deel van het Internet. U kunt geen IPv6-only websites benaderen.

Uw DNS server (waarschijnlijk beheerd door uw ISP) lijkt werkende IPv6 internettoegang te hebben.
http://test-ipv6.com/
Bedankt voor je reactie HenkP, ik ga mij maar eens verdiepen in IPv6

On topic: Linux Mint 17 Cinnamon is tot nu toe de beste desktop die ik op mijn pc heb gehad.  :D

@RikRik , heb je toevallig ook bij meer info gekeken wat daar staat?, het zou best een kunnen dat je het wel werkend kan krijgen.

Zie mijn Reactie #14  van vandaag.

Henk

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #17 Gepost op: 2014/07/17, 17:45:11 »
kleinste kans op "rafels", losse eindjes en dergelijke.  :)
Leuke kansberekening maar het kan ook een prima PPA zijn waarmee Cinnamon goed (of zelfs beter, met ipv6) draait op Ubuntu? Zie geen bugmeldingen over deze PPA, wel goede recenties (zegt ook niets).

Zie ook 5 Simple Ways To Make Cinnamon Feel at Home on Ubuntu bijvoorbeeld om eenvoudig het Mint logo te vervangen door het Ubuntu logo. :)

Bij die PPA link, heb ik toen ook die PPA voor de Cinnamon geïnstalleerd. En nog geen dag spijt van.  =D

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #18 Gepost op: 2014/07/17, 18:47:43 »
about:config gedaan (network.dns.disableIPv6 op false gezet) en zie het resultaat van de test:

Citaat
   Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 77.166.163.78

   Uw Internet Service Provider (ISP) is wellicht PT Koninklijke KPN N.V.,NL

   Geen IPv6 adres gedetecteerd [meer info]

   Goed nieuws! We verwachten geen problemen met deze browser op deze lokatie en met deze verbinding na de Launch.

   U lijkt alleen toegang te hebben tot het IPv4-deel van het Internet. U kunt geen IPv6-only websites benaderen.

   Uw DNS server (mogelijk beheerd door uw ISP) lijkt geen toegang tot het IPv6-Internet te hebben, of is zo geconfigureerd dat daar geen gebruik gemaakt van wordt. Dit kan in de toekomst uw bereikbaarheid naar IPv6-only websites beperken. [meer info]
Uw score
0/10   voor je IPv6 stabiliteit en gereedheid als websites enkel op IPv6 bereikbaar zijn.

Maakt dus geen drol uit!

Tja dat is ook te begrijpen dat dit niet bij je werkt. Er staat hier toch duidelijk dat je ISP (internet service provider) geen IPv6 ondersteunt. Als je dit topic goed had gelezen, dan had je zeker daar de moeite niet voor genomen.

Bij @RikRik ligt dat wat anders daar zijn provider wel gebruik maakt van IPv6 maar het waarschijnlijk nog niet heeft door gegeven aan de klanten.

En het is maar goed ook dat het geen drol uit maakt, anders gaat het zo stinken.  =D

Offline RikRik

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #19 Gepost op: 2014/07/17, 19:37:04 »
Bij @RikRik ligt dat wat anders daar zijn provider wel gebruik maakt van IPv6 maar het waarschijnlijk nog niet heeft door gegeven aan de klanten.
Ik had eens even gekeken op de site van Ziggo en daar staat:
Citaat
IPv6 bij Ziggo
In 2014 voert Ziggo IPv6 in. Dat doen we in fases en daar merkt u niks van. Omdat we ook de huidige IPv4 blijven ondersteunen, kunt u gewoon alle websites bereiken.
M.a.w ik hoef niets te doen, IPv6 komt vanzelf?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/ipv6?gclid=COHYpqTwzL8CFfMZtAodnSQA1w

Topic vervuiling? We hebben het niet meer over: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Laatst bewerkt op: 2014/07/17, 19:38:38 door RikRik »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #20 Gepost op: 2014/07/17, 21:04:59 »
Off Topic

Beste @femke98, misschien is het niet helemaal duidelijk overgekomen wat ik allemaal geschreven heb, maar lees dan nog eens Reactie #8 hopelijk wordt het dan wat duidelijker.
En wat Xs4all en KPN betreft daar zit een wereld van verschil in. Lees bij Xs4all maar eens de voorwaarden en wat je als gebruiker daar allemaal krijgt in een pakket. Maar aangezien ik hier geen reclame wil maken stop ik er mee wat Xs4all betreft.

On Topic
Vanaf heden draai ik nu weer volledig Linux Mint Cinnamon 14.04 LTS 64 bit en dat gaat perfect nu. Dus misschien kan de TS hier wat mee om dat het daar uit eindelijk omging en zijn vraag zo onder bedolven lijkt te geraken. En wat de Ubuntu 14.04 LTS Cinnamon 64 bit betreft dat draait dus ook bij mij voortreffelijk goed (met de nadruk bij mij) en ik weet niet voor hoelang om dat het niet officieel in Ubuntu zit. Dat zal de tijd leren of dat zo blijft, en dus dat moet een ieder dat voor zich zelf bepalen.

Vriendelijke groet,
Henk

FrSu

  • Gast
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #21 Gepost op: 2014/07/17, 21:46:33 »
Ik kan me voorstellen dat Allard er een beetje stil van geworden is.... ;)

Offline Allard

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #22 Gepost op: 2014/07/18, 20:13:44 »
Daar ben ik weer, ik heb in de tussentijd Ubuntu even opnieuw geïnstalleerd en kijk het nog even aan wat betreft het compiz gebeuren. In de tussentijd heb ik Linux Mint 17 wel op mijn test laptopje geïnstalleerd en ik ga hier even mee spelen. Mocht mij dit goed uitkomen dan ga ik het ook mijn andere systemen installeren.  8-)

In iedere geval iedereen bedankt voor de adviezen en suggesties. :D

FrSu

  • Gast
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #23 Gepost op: 2014/07/19, 09:33:29 »
Je kunt ook eens naar de nieuwe Zorin 9 kijken om te proberen op je testlaptopje. Snelle en complete distro heb ik ervaren. Op de eee van mijn vrouw een stuk sneller dan Mint Cinnamon.

Overigens veel plezier met testen. :)

Groet,
Frits

Offline Allard

  • Lid
Re: Cinnamon op Ubuntu of Installatie Mint 17 Cinnamon
« Reactie #24 Gepost op: 2014/07/19, 14:43:40 »
Je kunt ook eens naar de nieuwe Zorin 9 kijken om te proberen op je testlaptopje. Snelle en complete distro heb ik ervaren. Op de eee van mijn vrouw een stuk sneller dan Mint Cinnamon.

Overigens veel plezier met testen. :)

Groet,
Frits
Gebruikt Zorin geen compiz? Dat is namelijk wat ik probeer te vermijden. Alhoewel ik het altijd even uit kan proberen. :)