Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kubuntu 6.06 schermresolutie aanpassen lukt niet  (gelezen 3173 keer)

Offline Firmin

  • Lid
kubuntu 6.06 schermresolutie aanpassen lukt niet
« Gepost op: 2007/01/28, 12:47:55 »
beste,
ik heb vanmorgen kubuntu 6.06 geïnstalleerd en het is onmogelijk de schermresolutie te wijzigen.
bij opstart stel ik in op 1280 en als de installatie is voltooid staat ze op 800 .
als ik dan bij systeem de resolutie wil veranderen dan laat deze zich niet wijzigen
bij herinstallatie zelfde probleem en bij installatie van ubuntu hetzelfde probleem .Alvast bedankt
 Firmin

capo

  • Gast
kubuntu 6.06 schermresolutie aanpassen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/29, 17:08:51 »
Heb je al gezocht onder "zoeken" en dan schermresolutie ???

Grtzzz.. Capo.

5tefan

  • Gast
kubuntu 6.06 schermresolutie aanpassen lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/29, 20:11:50 »
Beste Firmin,

Had precies hetzelfde probleem. Je lost het als volgt op:

Open de terminal en type:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Bevestig alles totdat je bij een scherm komt waar je resoluties kan selecteren (nb: geen waarden veranderen, alleen de default waarden bevestigen). Selecteer de door jou gewenste resoluties en doorloop de rest van de vragen. Als je klaar bent moet je de x-server herstarten (ctrl-alt-bspace). Opnieuw inloggen en voila!

Succes!

Offline Firmin

  • Lid
kubuntu 6.06 schermresolutie aanpassen lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/29, 23:02:26 »
Stefan en capo
bedankt voor jullie aandacht maar op het moment ben ik terug op een goede basis bezig .
het beeld probleem kwam telkens als ik dacht nu is alles in orde na het afsluiten terug
ik heb de video kaart in windows opnieuw geïnstalleerd , dat wat jij voorstelde  alles en telkens kwam het terug
zelf bij een andere linux het zelfde probleem
ik hoop dat het nu stabiel blijft
intussen de harde schijf opnieuw geformatteerd en terug kubuntu geïnstalleerd en daarna Suse 10.2 en nu maar afwachten
mocht het nu terug komen waaraan kan het dan liggen?
tot op heden is het me een raadsel wat er verkeerd kan zijn aan de kaart denk ik niet dat het ligt omdat windows geen probleem heeft
nogmaals bedankt en tot.........firmin