Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?  (gelezen 1231 keer)

Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Gepost op: 2017/07/19, 21:38:26 »
Ben al lang niet meer mee met Win, doch moet er nog rekening mee houden in geval van dualboot.

Nu zag je in deze tip : https://sites.google.com/site/computertip/windows
dat snelle opstart dient uitgeschakeld te worden.

Doch die instelmogelijkheid is er nu niet meer te vinden.

En wat is het nu dat ze daar hanteren als standaard?
Altijd snelle opstart of nooit meer snelle opstart?
Ik vermoed dat laatste: stilzwijgend afgevoerd wegens ergens problemen of niet meer nodig...

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline rico70

  • Lid
Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #1 Gepost op: 2017/07/19, 22:17:12 »
Staat ergens bij power management. Persoonlijk zou ik overigens nooit iets serieus met spyware 10 doen

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #2 Gepost op: 2017/07/19, 22:57:48 »
In Windows 10 open een terminal (cmd) als Administrator (of elevated commandline)
powercfg /H off enter en weg is fastboot.
Zet nu ook de slaapstand uit en je kunt weer veilig Linuxen.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline HWE64

  • Lid
Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #3 Gepost op: 2017/07/20, 09:47:17 »
Ben al lang niet meer mee met Win, doch moet er nog rekening mee houden in geval van dualboot.

Nu zag je in deze tip : https://sites.google.com/site/computertip/windows
dat snelle opstart dient uitgeschakeld te worden.

Doch die instelmogelijkheid is er nu niet meer te vinden.

En wat is het nu dat ze daar hanteren als standaard?
Altijd snelle opstart of nooit meer snelle opstart?
Ik vermoed dat laatste: stilzwijgend afgevoerd wegens ergens problemen of niet meer nodig...

groeten van Michael
Is volgens mij met de W10 Creator update verdwenen. Als ik de pc in het verleden uitschakelde en ik kwam na een uur aan de muis dan ontwaakte hij weer en moest ik dus na een software matige uitschakeling ook de hoofdschakelaar uitschakelen. Na de grote update was dit niet meer nodig. Dus hij ging in het verleden in een hele diepe slaap. Waar je dit kunt instellen weet ik niet meer. Ik dacht ook wat Rico70 zegt, in het energiebeheer.
Henk
Toch nog gevonden.
« Laatst bewerkt op: 2017/07/20, 09:57:47 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #4 Gepost op: 2017/07/20, 12:15:41 »
@HWE64
dat was inderdaad het scherm zoals het er vroeger uitzag.
Doch momenteel zijn daar bij mij enkel de mogelijkheden: Slaapstand en Vergrendelen

@DeBaas
Hartelijk dank voor de tip.
Enkel voor de TomTom heb ik die W10 nog nodig, jammer.
En ik ben nog niet toe aan een nieuwe TT welke kan updaten via wifi, want de huidige is nog prima.

En inderdaad: nu weer over naar Linuxen...

Groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #5 Gepost op: 2017/07/20, 12:31:56 »
@HWE64
dat was inderdaad het scherm zoals het er vroeger uitzag.
Doch momenteel zijn daar bij mij enkel de mogelijkheden: Slaapstand en Vergrendelen
Groeten van Michael
Je kunt dit nu nog veranderen door op 'Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'te drukken (zie vorig schermafdruk).
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #6 Gepost op: 2017/07/20, 14:23:35 »

Je kunt dit nu nog veranderen door op 'Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'te drukken (zie vorig schermafdruk).
Henk

Ook daar zie ik het niet meer

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #7 Gepost op: 2017/07/20, 17:23:27 »
Die functie is er nog steeds.

Zie de bijgevoegde schermprintjes!

(Is de laatste W10 versie.)
« Laatst bewerkt op: 2017/07/20, 17:26:03 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline HWE64

  • Lid
Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #8 Gepost op: 2017/07/20, 18:04:36 »

Je kunt dit nu nog veranderen door op 'Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn'te drukken (zie vorig schermafdruk).
Henk

Ook daar zie ik het niet meer

groeten van Michael
In W10 eerst naar configuratie scherm en dan energiebeheer en dan gedrag aan/uit knoppen. Dus je kunt er alleen bij komen via configuratiescherm. Dus NIET via instellingen.
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Bestaat "snelle opstart" in W10 nu nog?
« Reactie #9 Gepost op: 2017/07/21, 09:23:24 »
@Ronaldus & @HWE64

Ik heb hier 4 W10 installaties op totaal verschillende computers welke ik onderhoud.
Daar is een Home versie bij en 3 Professional
Bij alle 4 ga ik via Configuratiescherm / Energiebeheer voor deze instellingen
En overal zijn enkel de mogelijkheden Slaapstand en Vergrendelen zichtbaar

Dat is al zo vanaf versie 1607 en is nog steeds zo in versie 1703
Enkel in de allereerste versie van W10 was daar ook de Snelle opstart te zien.

Het kan mij geen moer schelen dat die instelling er niet meer te vinden is, ik had enkel de vraag: wat is de standaard werkwijze als deze instelling er niet meer is? Snelle opstart of gewoon.
DeBaas heeft daar al op geantwoord, en dat is voor mij oke: ik ben nu gerust dat de snelle opstart uitgeschakeld wordt, mocht ze er toch nog bestaan.

En nu terug over naar Linux, daar is onze tijd nuttiger... ;)

groeten van Michael.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)