Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toestenbord kapot of software probleem?  (gelezen 565 keer)

Offline Wiend

  • Lid
Toestenbord kapot of software probleem?
« Gepost op: 2012/06/22, 11:41:11 »
Momenteel zijn we op vakantie in Frankrijk. Ik heb mijn oude, trouwe Asus EEE 100nogiets netbookje bij me om zo nu en dan email te lezen en de oma's via Picasa vakantiefoto's te laten zien.

Een tijdje geleden ben ik dus overgestap op Xubuntu. Ben ik erg tevreden over. Heb het ook op dit netbook geinstalleerd, later heb ik nog een programmaatje speciaal voor Asus netbooks geinstalleerd, waarmee je cpusnelheid, schermresolutie enzovoort mee aan kan passen . Picasa draait onder Wine en werkt, na wat aanpassingen waarop Google het antwoord had, perfect om foto's online te zetten.

Helaas weigeren ineens een aantal toetsen van mijn netbook dienst. Backspace doet het niet meer, de streepjestoets doet het niet meer en de toetsenbordcombinaties om de helderheid van het scherm te veranderen en het volume te veranderen werken ineens ook niet meer.

Bij Ubuntu/Xubuntu loop ik soms nog wel eens tegen wat aparte softwareprobleempjes aan. Zou dit ook op de een of andere manier een softwarematig probleem kunnen zijn en zo ja, hoe dan op te lossen?

Het netbookje is wel al een jaar of vier oud en al met al intensief gebruikt, dus het is niet uitgesloten dat het een hardwarematige oorzaak heeftl.

Wellicht heeft iemand tips?

(Excuses voor de tikfouten, maar ik kan de tekst lastig lezen omdat het scherm op z'n donkerst staat.

Groeten vanuit de VVV in een leuk, klein, Frans dorpje.

Wiend

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Toestenbord kapot of software probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/22, 11:45:46 »
Start eens op van een oudere kernel. Zijn de problemen er dan nog steeds?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Toestenbord kapot of software probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/22, 15:42:44 »
Opstarten met bootable cd of usb stick, werkt nu wel alles?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Toestenbord kapot of software probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/22, 19:26:05 »
Een bepaalde Fn combinatie (gebruiksaanwijzing) laat een deel van het keyboard zich als nummeriek instellen. Staat dit soms aan ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Wiend

  • Lid
Re: Toestenbord kapot of software probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/28, 16:45:09 »
Bedankt voor de reacties,. Effe een tussenstand: het is hier dagelijks tussen de 25 en 30 graden (echt). De vakantie zit er (helaas) bijna op. Ik heb geen zin meer gehad om me druk te maken over de netbook en zie het wel als we terug zijn in NL  8-)

Groetjes,
Wiend