Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen Karwei-krant in Flock/Firefox  (gelezen 9063 keer)

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Gepost op: 2007/09/21, 12:54:43 »
Als ik op www.karwei.nl het krantje wil lezen dan slaat 9 van de tien keer mijn browser vast.
Hoe lang ik ook wacht, hij gaat echt niet meer verder en alleen geforceerd afsluiten is mogelijk.
Dit gebeurd in ieder geval bij Firefox en bij Flock.
Vreemd genoeg gaat het met Opera wel goed, maar ja ik ben nu net verliefd geworden op Flock en wil natuurlijk graag met deze nieuwe liefde verder door het leven, en niet meteen al in dit prille stadium vreemd moeten gaan met Opera.

Is er misschien iemand die een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd.
____________________________________________

Offline Soul-Sing

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/21, 13:00:38 »
hier geen crash met flock. (ik heb versie:0.9.0.2)

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/21, 13:05:20 »
Citaat van: leoquant
hier geen crash met flock. (ik heb versie:0.9.0.2)
Bij mij is dit Firefox/2.0.0.6 Flock/0.9.1.0, maar ook bij een oudere versie crasht ie.

Zou het iets met Java te maken kunnen hebben?
Ik gebruik Plug-in 1.6.0_02-b05.

Misschien ook wel handig om erbij te vermelden: Op mijn laptop heb ik hetzelfde probleem.
____________________________________________

Offline Hanssun

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/21, 14:13:45 »
Citaat van: Duckie
Als ik op www.karwei.nl het krantje wil lezen dan slaat 9 van de tien keer mijn browser vast.
Hoe lang ik ook wacht, hij gaat echt niet meer verder en alleen geforceerd afsluiten is mogelijk.
Dit gebeurd in ieder geval bij Firefox en bij Flock.
Vreemd genoeg gaat het met Opera wel goed, maar ja ik ben nu net verliefd geworden op Flock en wil natuurlijk graag met deze nieuwe liefde verder door het leven, en niet meteen al in dit prille stadium vreemd moeten gaan met Opera.

Is er misschien iemand die een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Hai , ik heb totaal geen problemen heb nu al 11 keer ingelogd maar steeds super ik heb ook Firefox 2.0.0.6

Gr Hans,

Offline joseph

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/21, 14:50:51 »
Heb zelfde probleempje gehad.
Ook met de regionale omroepen bekijken via www.kanalenkiezer.nl werkte de helft niet.

Had al van alles geprobeerd.
Vermoedde dat het aan de Totem lag. Maar dat was het enige programma dat ik niet uit Firefox kreeg c.q. omgezet naar een andere mediaplayer.
Kon helemaal niets van streams oid bekijken.
Ook niet na volgen van Pjotr's tip multimedia kompleet maken.

Inmiddels heb ik Totem via synaptic eraf gegooid (alle vermeldingen met totem dus ook libtotem).

Ennuh nu werkt het bij mij wel.
Kan gewoon dat krantje lezen en de regionale zendertjes bekijken.
Krijg wel even (no video) in beeld maar even later gaat e.a. wel afspelen.
 
Heb overigens ook de Add-on MediacPlayerConnectivity 0.8.3 in Firefox draaien waarvan ik bij instellingen alles heb omgezet naar smplayer.

Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/21, 14:56:16 »
Citaat van: Hanssun
Citaat van: Duckie
Als ik op www.karwei.nl het krantje wil lezen dan slaat 9 van de tien keer mijn browser vast.
Hoe lang ik ook wacht, hij gaat echt niet meer verder en alleen geforceerd afsluiten is mogelijk.
Dit gebeurd in ieder geval bij Firefox en bij Flock.
Vreemd genoeg gaat het met Opera wel goed, maar ja ik ben nu net verliefd geworden op Flock en wil natuurlijk graag met deze nieuwe liefde verder door het leven, en niet meteen al in dit prille stadium vreemd moeten gaan met Opera.

Is er misschien iemand die een oplossing heeft?
Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd.
Hai , ik heb totaal geen problemen heb nu al 11 keer ingelogd maar steeds super ik heb ook Firefox 2.0.0.6

Gr Hans,
Ik heb precies hetzelfde probleem en wanneer ik dan met de rechtermuisknop klik op het scherm dan kan je het proberen te open met totem mediaplayer, nou ik krijg dan de volgende melding, misschien zegt dit meer over de fout. Hoe je het oplost weet ik niet, ik ben er niet erg in thuis.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Hanssun

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/21, 15:07:44 »
Citaat van: joseph
Heb zelfde probleempje gehad.
Ook met de regionale omroepen bekijken via www.kanalenkiezer.nl werkte de helft niet.

Had al van alles geprobeerd.
Vermoedde dat het aan de Totem lag. Maar dat was het enige programma dat ik niet uit Firefox kreeg c.q. omgezet naar een andere mediaplayer.
Kon helemaal niets van streams oid bekijken.
Ook niet na volgen van Pjotr's tip multimedia kompleet maken.

Inmiddels heb ik Totem via synaptic eraf gegooid (alle vermeldingen met totem dus ook libtotem).

Ennuh nu werkt het bij mij wel.
Kan gewoon dat krantje lezen en de regionale zendertjes bekijken.
Krijg wel even (no video) in beeld maar even later gaat e.a. wel afspelen.
 
Heb overigens ook de Add-on MediacPlayerConnectivity 0.8.3 in Firefox draaien waarvan ik bij instellingen alles heb omgezet naar smplayer.
Hai,
Totem is zeker een slechte player bij mij heb ik hem er ook uit gehaald en VLC player en voor de DVD's kaffeine geinstalleerd en bij mij draait echt alles toppie , het kan best aan Totem player leggen maar zeker weten doe ik dat niet.

Gr Hans,

Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/21, 16:11:57 »
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline glupper68

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/21, 17:08:22 »
Ook ik heb Totem d'r af gegooid.  Gelijk Joseph heb ik Pjotrs multimedia site geheel ingevoerd en het draait nu toppie
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/21, 17:21:18 »
Ik heb ondertussen alle tips die jullie gegeven hebben uitgevoerd.
Helaas werkt het nog niet. Wat ik al wel bereikt heb is dat het lege scherm met het kruisje linksboven plaats heeft gemaakt voor een zwart scherm met daarin "no video".
Wat ik niet snap is dat ik toen links klikte op dat lege scherm met het kruisje 2 opties kreeg, waarvan één was "Java console starten" of iets wat daar sterk op lijkt. (ben de precieze tekst even vergeten)

Even voor de duidelijkheid: ik kan verder zo'n beetje alle filmpjes en zo bekijken.
____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/21, 17:46:50 »
Ik heb maar even een screenshot gemaakt.
____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/21, 18:36:55 »
Schiet mij maar lek...
Ik heb op de laptop alles wat met Firefox en/of Flock te maken heeft eraf gegooid. Dus ook alle mappen met plugins enz. verwijderd en nu, na Firefox en de Flash-Plugin opnieuw geïnstalleerd te hebben werkt het zonder problemen.
Morgen ga ik wel weer verder met het opnieuw instaleren van Flock.

Bedankt iedereen voor het meedenken.
____________________________________________

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #12 Gepost op: 2007/09/21, 21:16:20 »
Ik word nu echt gestoord.
Het werkt(e) allemaal prima totdat ik de java plugin installeer. zodra die geïnstalleerd staat dan is weer dat krantje niet te bekijken en als ik 'm weer de-installeer werkt het weer wel.
Ik heb de sun-java5-plugin en de sun-java6-plugin allebei geprobeerd en beide geven dat probleem.

Als er nog mensen zijn met een idee dan houd ik me aanbevolen.
____________________________________________

Offline Hanssun

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #13 Gepost op: 2007/09/22, 11:21:35 »
Citaat van: Duckie
Ik word nu echt gestoord.
Het werkt(e) allemaal prima totdat ik de java plugin installeer. zodra die geïnstalleerd staat dan is weer dat krantje niet te bekijken en als ik 'm weer de-installeer werkt het weer wel.
Ik heb de sun-java5-plugin en de sun-java6-plugin allebei geprobeerd en beide geven dat probleem.

Als er nog mensen zijn met een idee dan houd ik me aanbevolen.
heb je de java5/6 helemaal geinstalleerd? of alleen de plugin.

Offline Hanssun

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #14 Gepost op: 2007/09/22, 11:23:16 »
sudo apt-get install sun-java5-jdk
 en dan met j accepteren

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #15 Gepost op: 2007/09/22, 16:19:48 »
Citaat van: Hanssun
sudo apt-get install sun-java5-jdk
 en dan met j accepteren
Heb ik voor de zekerheid ook nog even geprobeerd maar ook dat helpt niet.
Even voor de goede orde: Als ik alleen de flash-plugin installeer dan werkt dat krantje dus wel.
Ik ga er dus voor het gemak vanuit dat er van flash gebruik gemaakt wordt.
Zodra ik dan de java-plugin installeer werkt het krantje niet meer.
Op alle sites die ik tot nu toe ben tegen gekomen die gebruik maken van java ondervind ik met de java-plugin geen problemen.
Hetzelfde geld voor alle andere sites die gebruik maken van flash. Ook niet met beide plugins geinstalleerd.
Het lijkt er dus op dat het gewoon aan die website van Karwei ligt en dat er op de één of andere manier een conflict is tussen de beide plugins.

Wel raar trouwens dat ie het op Opera wel goed doet, want daar maak ik, zover ik weet gebruik van dezelfde plugins.

Wat ik ook raar vind is dat dit op al mijn computers zo is. Ik draai Kubuntu Gutsy, Ubuntu Gutsy, Ubuntu Dapper en Ubuntu Feisty en dat op vijf verschillende computers. Het lijkt me dus sterk dat ik de enige ben die dit probleem (nou ja, het is maar wat je een probleem noemt) heeft. Het kan natuurlijk zijn dat ik de enige ben die regelmatig in het Karweikrantje wil kijken maar dat is weer een heel ander verhaal.
____________________________________________

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #16 Gepost op: 2007/09/22, 18:48:42 »
Mijn Firefox loopt ook vast als ik het krantje wil bekijken.
Ik gebruik Feisty.

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #17 Gepost op: 2007/09/22, 19:09:25 »
Citaat van: Johanvd
Mijn Firefox loopt ook vast als ik het krantje wil bekijken.
Ik gebruik Feisty.
Schrale troost maar dan ben ik in ieder geval niet de enige.
Misschien zal ik er toch eens een mailtje aan de maker van de site moeten wagen.
Het lijkt me nu toch wel zeker dat het niet aan mij ligt.
____________________________________________

Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #18 Gepost op: 2007/09/22, 23:00:33 »
Hier is de oplossing die voor mijn installatie geld.

Ik had eigenlijk helemaal geen behoefte om die karwei krant te lezen maar ik vond het onderwerp wel interessant en ben dus een gaan stoeien met al die aanwijzingen die wel en niet werken.

ik heb diverse keren mijn systeem naar de k@#!$n geholpen maar ik ben dan zo dat ik de moet niet ga opgeven. Hieronder zal ik beschrijven wat dan uiteindelijk de oplossing is geworden.

Als eerste moet firefox en alles wat er aan vast hangt definitief worden verwijderd met de synaptec en daarna dien je de firefox directory uit je home folder te verwijderen zodat je echt helemala niets meer van firefox over hebt op je pc. Maar laatje niet neppen want in de synaptec blijft nog een stukje geïnstallerd staan onder de tab status staat nog een stukje niet verwijderde/gedeeltelijk geïnstalleerde software. Deze moet ook worden verwijderd.

Zo dat is weg. Nu ga je ook alles van het programma VLC verwijderen. Wanneer je in synaptec VLC intyp dan zal je zien dat er ook een mozilla-plugin-vlc staat geïnstalleerd. Zorg er voor dat die eveneens wordt ge-uninstalleerd.

Nu alles van de pc is verwijder ga je opnieuw firefox installeren met toepassingen/installeren verwijderen. Zoek Firefox, VLC en druk op installeren.

Ga nu als eerst naar karwei.nl en open de karwei krant. Als je alles goed hebt gedaan dan zal er een popup verschijnen met de vraag om de ontbrekende plugin (dit is de flash) te installeren. Volg de aanwijzingen en startfirefox opnieuw. Ga nogmaals naar de karwei krant enje zal zien dat deze werkt.

Nu wil je ook natuurlijk weer radio kunnen luisteren en daarvoor moet je de mediaplayer connectivity installeren en de aanwijzingen zoals die al eerder in dit topic zijn beschreven BEHALVE HET INSTALLEREN VAN DE MOZILLA-PLUGIN-VLC.

Wanneer je hierna firefox opnieuw start dan zijn alle instellingen goed en kan je genieten van de karwei krant en andere flash gerelateerde sites en ook weer lekker naar je favoriete muziek luisteren.

Bij mij werkt het nu allemaal prima en ik hoop dat dit voor jullie ook een oplossing kan zijn.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #19 Gepost op: 2007/09/23, 01:06:36 »
Citaat van: robertvroegop
Hier is de oplossing die voor mijn installatie geld.

Ik had eigenlijk helemaal geen behoefte om die karwei krant te lezen maar ik vond het onderwerp wel interessant en ben dus een gaan stoeien met al die aanwijzingen die wel en niet werken.

ik heb diverse keren mijn systeem naar de k@#!$n geholpen maar ik ben dan zo dat ik de moet niet ga opgeven. Hieronder zal ik beschrijven wat dan uiteindelijk de oplossing is geworden.

Als eerste moet firefox en alles wat er aan vast hangt definitief worden verwijderd met de synaptec en daarna dien je de firefox directory uit je home folder te verwijderen zodat je echt helemala niets meer van firefox over hebt op je pc. Maar laatje niet neppen want in de synaptec blijft nog een stukje geïnstallerd staan onder de tab status staat nog een stukje niet verwijderde/gedeeltelijk geïnstalleerde software. Deze moet ook worden verwijderd.

Zo dat is weg. Nu ga je ook alles van het programma VLC verwijderen. Wanneer je in synaptec VLC intyp dan zal je zien dat er ook een mozilla-plugin-vlc staat geïnstalleerd. Zorg er voor dat die eveneens wordt ge-uninstalleerd.

Nu alles van de pc is verwijder ga je opnieuw firefox installeren met toepassingen/installeren verwijderen. Zoek Firefox, VLC en druk op installeren.

Ga nu als eerst naar karwei.nl en open de karwei krant. Als je alles goed hebt gedaan dan zal er een popup verschijnen met de vraag om de ontbrekende plugin (dit is de flash) te installeren. Volg de aanwijzingen en startfirefox opnieuw. Ga nogmaals naar de karwei krant enje zal zien dat deze werkt.

Nu wil je ook natuurlijk weer radio kunnen luisteren en daarvoor moet je de mediaplayer connectivity installeren en de aanwijzingen zoals die al eerder in dit topic zijn beschreven BEHALVE HET INSTALLEREN VAN DE MOZILLA-PLUGIN-VLC.

Wanneer je hierna firefox opnieuw start dan zijn alle instellingen goed en kan je genieten van de karwei krant en andere flash gerelateerde sites en ook weer lekker naar je favoriete muziek luisteren.

Bij mij werkt het nu allemaal prima en ik hoop dat dit voor jullie ook een oplossing kan zijn.

Groetjes, Robert.
Dat is dus hetzelfde dat ik ook heb gedaan, en inderdaad werkt het dan, maar helaas houdt het weer op met werken zodra ik die java-plugin installeer. En die heb ik weer nodig voor andere sites.
Maar in ieder geval bedankt voor het proberen.
____________________________________________

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #20 Gepost op: 2007/09/23, 01:25:04 »
In Gutsy werkt het ook niet...
Blijkbaar is die site slecht in elkaar gezet.

Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #21 Gepost op: 2007/09/23, 01:37:40 »
Citaat van: Duckie
Dat is dus hetzelfde dat ik ook heb gedaan, en inderdaad werkt het dan, maar helaas houdt het weer op met werken zodra ik die java-plugin installeer. En die heb ik weer nodig voor andere sites.
Maar in ieder geval bedankt voor het proberen.
Ik heb ook java geinstalleerd, alleen niet de plugin, ik heb
sun-java6-jre geinstalleerd en alles werkt naar behoren, welk java heb jij geinstalleerd? Wil ik ook nog wel even testen.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Duckie

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #22 Gepost op: 2007/09/23, 01:49:05 »
Citaat van: robertvroegop
Citaat van: Duckie
Dat is dus hetzelfde dat ik ook heb gedaan, en inderdaad werkt het dan, maar helaas houdt het weer op met werken zodra ik die java-plugin installeer. En die heb ik weer nodig voor andere sites.
Maar in ieder geval bedankt voor het proberen.
Ik heb ook java geinstalleerd, alleen niet de plugin, ik heb
sun-java6-jre geinstalleerd en alles werkt naar behoren, welk java heb jij geinstalleerd? Wil ik ook nog wel even testen.
Ik heb de sun-java6-plugin geïnstalleerd. En ook de jre overigens maar daar heb je niets aan in combinatie met Firefox.
____________________________________________

Offline Mij

  • Lid
Geen Karwei-krant in Flock/Firefox
« Reactie #23 Gepost op: 2007/09/23, 11:22:51 »
Dit probleem heb ik ook in Firefox én in Internet Explorer onder Windows.
Lijkt me dus waarschijnlijk dat het aan de site ligt.
Na het bezoeken van de site kan ik ook niet meer scrollen met klikken op de scroll knop - alleen nog maar draaien, de tabs kunnen niet meer gepend worden door erop te klikken (wel nog Ctrl - page up/page down).